Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-11-08, 14:05
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bikke
Det är en slim. Uppstart och allt utöver läsningen är normalt. Stoppar in en skiva, det piper till som vanligt, klockan i övre högra hörnet snurrar ca två varv men skivan börjar inte snurra. Den kommer ut i samma position som den åkte in.
Det var skumt. Ett felmeddelande bör dyka upp ändå, som "oläslig skiva" eller något i den stilen.
Är säkert som så att du får lämna in det på reparation, om du inte vill göra det själv.
När jag lämnade in min för att få ny laser så kostade det runt 1000:- inkl. montering.
Citera
2014-11-18, 12:02
Medlem
LeApprentis avatar
Hejsan allt gott folk! Jag tnkte anvnda den optiska ingngen i mitt ps3, problemet r att jag endast har en 3,5 mm aux-sladd frn mina hgtalare. Finns det mjlighet att denna adapter skulle fungera.
https://batterigiganten.no/audio-ada...ink-plugg.html
Jag bor i Norge drfr som det blev en norsk hemsida.
tack p frhand.
Citera
2014-11-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeApprenti
Hejsan allt gott folk! Jag tnkte anvnda den optiska ingngen i mitt ps3, problemet r att jag endast har en 3,5 mm aux-sladd frn mina hgtalare. Finns det mjlighet att denna adapter skulle fungera.
https://batterigiganten.no/audio-ada...ink-plugg.html
Jag bor i Norge drfr som det blev en norsk hemsida.
tack p frhand.

Utgngen antar jag?
Nej det kommer inte att funka eftersom det r en digital utgng o du vill ha analog, men dremot kan du ta ut ljudet ur multiporten med hjlp av originalkablarna som fljde med i kartongen och en sn hr https://batterigiganten.no/audio-ada...ereo-jack.html

antar att du tar ut bilden via hdmi s d fr du g in i instllningarna o ndra s att den skickar ut ljudet via rca
Citera
2014-12-05, 00:21
Medlem
r det vanligt med lngsam bilduppdatering? Det r liksom som en vg i mitten eller vad man ska sga.
Har mrkt av det p tex red dead redemption, ac spelen, gta 5 och fr cry 4.

Eller kan det helt enkelt vara tvn som r kass?
Citera
2014-12-05, 07:37
Medlem
Jag fr inget ljud till mitt ps3, anvnder en HDMI-kabel. Jag har testat flera saker, stllt in rtt ljudinstllningar, synkroniserat(?) ps3 med tv:n genom att hlla in startknappen osv, men inget fungerarar. Vad ska jag gra? Jag har samma problem nr jag kopplar ihop datorn och tv:n via HDMI. Det r en relativt gammal tv, kanske mste man ha en separat ljudkabel?

Om jag kper hrlurar som gr via USB, skulle jag d f ljud?

Tacksam fr svar.
Citera
2014-12-06, 16:28
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graalenn
r det vanligt med lngsam bilduppdatering? Det r liksom som en vg i mitten eller vad man ska sga.
Har mrkt av det p tex red dead redemption, ac spelen, gta 5 och fr cry 4.

Eller kan det helt enkelt vara tvn som r kass?
Knner inte igen problemet, vilken systemversion kr du med?
r spelen uppdaterade?
Har din HDMI kabel den gamla versionen eller r den guldplterad och kr med senaste version 1.4?
Blir ditt PS3 varmt nr vgen kommer? I s fall kanske ett laptopstd med flkt skulle kunna hjlpa.
Citera
2014-12-17, 18:49
Medlem
Jag har en tjock 40gb Ps3.. Mitt problem r att det laggar nr jag spelar online. Inget fel p internet/router fr har testat med bde 360, PS4 och en PS3 slim i samma uttag och kablar.
Vad kan vara fel? Har gjort allt jag kan komma p.. Kan det vara fel p sjlv ntverkskortet, in/utgngar? Tacksam fr hjlp.
Citera
2014-12-24, 17:31
Medlem
Dalailamas avatar
Pltsligt slutade mina kontroller att fungera till min PS3. Jag kpte nya och inte heller dessa fungerar. De tappar efter ca 10 sekunder och samtliga knappar p kontrollen brjar blinka.

r det ngot fel p konsolen tror ni? Frslag p sdant man kan prova fr att ordna problemet skulle uppskattas
Citera
2014-12-24, 18:55
Medlem
Kostar det per mnad att titta p Netflix via PS3n? Eller r det gratis? (P Xbox 360n fr man betala en summa fr xbox guld och en fr Netflixet).
Citera
2014-12-25, 00:06
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrix
Kostar det per mnad att titta p Netflix via PS3n? Eller r det gratis? (P Xbox 360n fr man betala en summa fr xbox guld och en fr Netflixet).
Det kostar inget extra utver sjlva netflix-abonnemanget.
Citera
2014-12-25, 20:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Pltsligt slutade mina kontroller att fungera till min PS3. Jag kpte nya och inte heller dessa fungerar. De tappar efter ca 10 sekunder och samtliga knappar p kontrollen brjar blinka.

r det ngot fel p konsolen tror ni? Frslag p sdant man kan prova fr att ordna problemet skulle uppskattas
Gr det ngon skillnad om du kopplar in kontrollerna med sladd?
Vilken systemversion kr du med?
Citera
2014-12-25, 21:50
Medlem
Tjena, mitt frsta inlgg p fb 😆
Men jag undrar, r psn nere just nu? Var taggad p att lira lite bo2 men de kunde jag fan inte gra, s som sagt jag undrar om du har ngon aning om dom gr en uppdatering eller ngot snt?
Tacksam fr svar. ☺

EDIT: felkod 80710092 (kan inte logga in)
Senast redigerad av laxpullan 2014-12-25 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in