• 1
  • 2
2004-08-28, 04:36
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Vem r fotograf i denna film? Vldigt snyggt....... lskar frgerna i denna ngot underskattade film..

Mste sga att hela filmen var vldigt bra!
Citera
2004-08-28, 12:12
Bannlyst
Slawomir Idziak...

http://www.imdb.com/name/nm0005744/
Citera
2004-08-28, 17:50
Medlem
Tvrtom, det r en fruktansvrt usel film. Snygg - okej, men den r riktigt usel. +o(
Citera
2004-08-29, 01:26
Medlem
toadapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stinkor
Tvrtom, det r en fruktansvrt usel film. Snygg - okej, men den r riktigt usel. +o(

P vilket stt r den usel, Stinkor?
Citera
2004-08-29, 10:54
Medlem
Den ger mig bara ingenting. Fick ingen speciell knsla nr jag sg filmen.
r ven lite trtt p att sdana filmer s gott som alltid ska visa allt utifrn amerikanernas perspektiv. Hade varit mer intressant om man ftt flja de somaliska soldaterna.
Citera
2004-08-29, 11:10
Medlem
Citat:
r ven lite trtt p att sdana filmer s gott som alltid ska visa allt utifrn amerikanernas perspektiv. Hade varit mer intressant om man ftt flja de somaliska soldaterna.

Hur ska man kunna flja dom somaliska milismnnen? 5000 negrer som springer omkring och skjuter hejvilt med ak 47r och som bst kanske lyckas trffa nt ocks. Det var vl inte en komedi dom skulle gra eller?
Citera
2004-08-29, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Hur ska man kunna flja dom somaliska milismnnen? 5000 negrer som springer omkring och skjuter hejvilt med ak 47r och som bst kanske lyckas trffa nt ocks. Det var vl inte en komedi dom skulle gra eller?

Ha ha ha ha!
Citera
2004-08-29, 11:28
Medlem
Tafkafs avatar
Citat:

Vi mste i rlighetens sga att Somalierna vann kriget och USA fick dra sig ur.
Citera
2004-08-29, 13:09
Medlem
toadapes avatar
Citat:

Vilket jvla omoget utltande. Det som hnde i Somalia var korkat och inte srskilt vlplanerat av USA. De gick ungefr p samma grunder som du, att Somalierna var "negrer" eller "myror" som sprang runt med sina ak-47 och stenar. De kunde inte trffa ngot eftersom de inte hade ngon militrubildning. Dremot glmde de bort det stora antalet och fick p nten!
Citera
2004-08-29, 13:13
Medlem
toadapes avatar
Citat:

Mnga sg det s. Men jag frstr inte vad du frvntar dig av en Amerikansk film baserad p en bok, skriven av en Amerikansk soldat.

Det jag anser var dligt med filmen var att den pstr sig vara politisk obunden. Filmen skall omfatta soldater och hur de beteer sig i stridsituationer men r full av Amerikansk strids-propaganda.
Citera
2004-08-29, 14:14
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:

Vad jag minns av filmen s tycker jag att de flesta amerikaner s jvligt lika ut de med eftersom 90% av alla var rakade. Skulle mycket hellre sett det ur somaliernas synvinkel n amerikanernas som gjorde den till nnu en i fljden av misslyckade amerikanska glorifierings filmer..
Citera
2004-08-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toadape
Mnga sg det s. Men jag frstr inte vad du frvntar dig av en Amerikansk film baserad p en bok, skriven av en Amerikansk soldat.

Det jag anser var dligt med filmen var att den pstr sig vara politisk obunden. Filmen skall omfatta soldater och hur de beteer sig i stridsituationer men r full av Amerikansk strids-propaganda.

Iofs frvntade mig inget mer n det jag fick. Men trots att jag hade en knsla av att jag inte skulle gilla filmen ville jag nd se den. Ibland hnder det trots allt att man blir positivt verraskad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in