• 8
  • 9
2009-12-11, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kweku
Kanske har ngot att gra med att den framstller invnarna dr som en flock apor?

Minns att jag strde mig p det. Har iofs inte varit dr. Kanske r s?

Haha, det r intet nytt nr det handlar om filmatisering, inte minst i MENA-kulturella lnder. Filmen r i vrigt frjvla bra och inte alls s glorifierande amerikanernas vgnar som mnga hr pstr.
Citera
2011-08-18, 01:22
Medlem
Jag sg precis om filmen fr frsta gngen sedan den kom ut p DVD (lr inte se den fler gnger) och jag mste bara frga: r det meningen att filmen ska vara s frbannat grynig? Jag sg en x264 p den och den sg rent ut sagt fr jvla dlig ut i alla mrka partier. r det ngon som har sett en retail blu-ray och lagt mrke till samma sak?
Citera
2018-06-15, 00:08
Medlem
Neksnors avatar
Sammanfogade trdarna Black Hawk Down? och Black Hawk Down. och gav allt namnet Black Hawk Down.

/Mod
Citera
2021-12-01, 20:21
Medlem
Black Hawk Down

Jag r en stor fan av krigsfilmer och detta r en av dem som ligger mig nra hjrtat. Jag kollade p den idag igen, vilket var 15 r sedan sist, och r det bara jag som har reagerat p hur sjukt mnga stora/vlbekanta skdisar de har med i filmen? Nedan r bara ngra av mnga:

Josh Hartnett
Ewan McGregor
Tom Sizemore
Eric Bana
William Fichtner
Orlando Bloom
Jason Isaacs
Sam Shepard
Citera
2021-12-01, 20:36
Medlem
TheJackets avatar
Objektivt r det en okej krigsfilm. Men skamls propaganda. Nr dom springer i slutet med jublande somalier runt sig....det r s man skms
Citera
2021-12-01, 22:41
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
Kass film som jag inte ens sg klart.
Citera
2021-12-02, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
Kass film som jag inte ens sg klart.

Hller med.

Dessutom mest B-skdisar.
Citera
2022-08-20, 14:04
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Vad jag minns av filmen s tycker jag att de flesta amerikaner s jvligt lika ut de med eftersom 90% av alla var rakade. Skulle mycket hellre sett det ur somaliernas synvinkel n amerikanernas som gjorde den till nnu en i fljden av misslyckade amerikanska glorifierings filmer..

Ja, fr det r ju s stor variation bland somalierna i filmen.
Citera
2022-08-20, 14:11
Medlem
invandrarjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninamed
Jag r en stor fan av krigsfilmer och detta r en av dem som ligger mig nra hjrtat. Jag kollade p den idag igen, vilket var 15 r sedan sist, och r det bara jag som har reagerat p hur sjukt mnga stora/vlbekanta skdisar de har med i filmen? Nedan r bara ngra av mnga:

Josh Hartnett
Ewan McGregor
Tom Sizemore
Eric Bana
William Fichtner
Orlando Bloom
Jason Isaacs
Sam Shepard

Du har till och med glmt en. Nikolaj Coster-Waldau, knd frn Game of Thrones.
Citera
2022-08-21, 14:34
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Ja, fr det r ju s stor variation bland somalierna i filmen.

Nn i den filmen som gjorts ja. Tror du att om somalierna eller tminstone ngon som inte vill glorifiera amerikanerna, att enskilda amerikaner skulle hoppa ut mitt i gatan, dr 10 somaliska soldater redan hller p att skjuta,f r att bekmpa dem med en skyttestllning som inte ens Rambo vill knnas vid? Tnk mer en film som tex. Ingenmansland(2001). Men Blackhawk Down ur somaliernas synvinkel p ett neutralt stt.

Edit. Frvrigt en kommentar som jag gjorde 2004 men som jag direkt kunde relatera till igen
Senast redigerad av u_n_me 2022-08-21 kl. 14:38.
Citera
2025-01-16, 15:09
Medlem
diseuses avatar
Den 10 februari kommer en dokumentr till Netflix, Surviving Black Hawk Down. Den handlar om den verkliga historien som legat till grund fr Ridley Scotts film.

Trailer:

https://youtu.be/Jq-WbXY9K3E
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här