Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-02-18, 19:09
Medlem
Draptrissors avatar
Mnga tror att det kommer att betyda att utbudet kommer att bli allt mer popualarisiterat med ett smalare utbud. r det inte lite av ett drpslag att t.om rycka undan det sista av kulturell mngfald att t.om offra det heligaste i vr litterra sjl som byggts upp i generationer av vra hittills oberoende bibliotek?
Citera
2011-02-18, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Mnga tror att det kommer att betyda att utbudet kommer att bli allt mer popualarisiterat med ett smalare utbud. r det inte lite av ett drpslag att t.om rycka undan det sista av kulturell mngfald att t.om offra det heligaste i vr litterra sjl som byggts upp i generationer av vra hittills oberoende bibliotek?

Nr sker detta? Bor i Nacka sjlv och besker frekvent biblioteken...

Personligen tror jag att det kan lsa sig sjlv. Skulle klassikerna frsvinna frn mnga bibliotek lr det ppna ett specifikt som nischar sig speciellt mot dessa.
Citera
2011-02-18, 20:12
Medlem
stokedbykrustys avatar
bor sjlv inte i nacka, men om man privatiserar ett bibliotek knns det som att utbudet bara skulle bli bttre. Biblioteket fr bestmma sjlva vilka bcker de vill ta in i sortimentet, och inte ngon kommunkrring som bestmmer budget etc.
Dessutom s lr vl biblioteket kunna ta in mer och fler nskeml av litteratur frn utomstende utan att frga kommunen frst.. bara en tanke som slog mig.
Citera
2011-02-18, 20:30
Medlem
Draptrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokedbykrusty
bor sjlv inte i nacka, men om man privatiserar ett bibliotek knns det som att utbudet bara skulle bli bttre. Biblioteket fr bestmma sjlva vilka bcker de vill ta in i sortimentet, och inte ngon kommunkrring som bestmmer budget etc.
Dessutom s lr vl biblioteket kunna ta in mer och fler nskeml av litteratur frn utomstende utan att frga kommunen frst.. bara en tanke som slog mig.
Ok fr vl rtta mig sjlv angende att biblioteken r oberoende. Finns ju massor av exempel dr man inte vill ta in sk PK inte korrekta bcker. Men om man nu ska lngdra tanken s visst mste den alltid viktigaste vinstfaktorn vga tyngst i slutnden. Men som vanligt r det ideela skl som styr hur vr allt mer urvattnade offentliga sektor ska utformas framver. Lste f att vra skattepengar r en guldgruva fr privatskolorna med en nstan 100% kning av statliga bidrag p bara ngra r. Vilket annat folk skulle utan protest lta sig rnas p sitt grundkapital utan att lyfta ett finger?
Citera
2011-02-18, 21:52
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokedbykrusty

jaha och vem ska ga d och vilken budget ger de ?
Citera
2011-02-20, 17:21
Medlem
Chipsmongols avatar
Hur r det tnkt att det ska g runt?
En verksamhet som lnar ut bcker gratis r vl en av de minst inkomstbringande affrsiderna jag kan tnka mig.
Citera
2011-02-20, 17:24
Bannlyst
Frstr inte upprrdheten. Nacka r vl ett av de blaste territoriumen i Sverige och det r vl allmnt knt att allt skall privatiseras med den ideologin, st fr era val!

Edit : Det r t helvete vad di ble nedmonterar allt som en gng var bra med Sverige.
Senast redigerad av jica 2011-02-20 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in