2011-02-19, 18:23
Medlem
Jag funderar på att skriva mig i belgien för att jag känner att sverigie representerar ingenting jag står för!
Anledningen till att jag valt just belgien är att jag har en adress jag kan skriva mig på där.
Jag har altså tänkt, bo och jobba kvar i sverige...
2011-02-19, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icc
Jag funderar på att skriva mig i belgien för att jag känner att sverigie representerar ingenting jag står för!
Anledningen till att jag valt just belgien är att jag har en adress jag kan skriva mig på där.
Jag har altså tänkt, bo och jobba kvar i sverige...

För det första: Aktuella debatter? WTF

OnT:
Inte så lätt. Din arbetsgivare kommer kräva en adress för lönen. Har du någon där som kan skicka vidare all post till dig?

Juridiskt sett så är du skattepliktig i Sverige om du bor här över x antal dagar per år (kommer inte ihåg nu), så det spelar ingen större roll var du är skriven.
2011-02-19, 18:32
Medlem
lukk3l33ts avatar
Bor du mer än halva året i Sverige är du skatteskyldig här har jag för mig.
2011-02-19, 18:43
Medlem
Arbetsgivaren kan vell ta adressen till belgien? Jag har folk som kan skicka vidare min post. Tanken med det hela är ju att ingen ska veta att jag bor här.
2011-02-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukk3l33t
Bor du mer än halva året i Sverige är du skatteskyldig här har jag för mig.
Meningen e ju att på pappret bor jag i belgien, men egentligen så bor jag i sverige där jag både har jobb och allt..
2011-02-19, 19:55
Medlem
Offsures avatar
TS får specificera sin fråga bättre; detta är alldeles för allmänt. Vill du diskutera politiska aspekter så går det bra i här i PI (dock självklart inte i Aktuella debatter), skattefrågor i passande ekonomiforum, osv...
Papperskorgar denna.
/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in