• 1
  • 2
2011-02-20, 06:24
Medlem
Det verkar som att empati är något man lär sig. Empiriska observationer har gett mig intrycket att, Libertarianer har haft en riktigt kass uppväxt, då kommunister generellt sett haft en idyllisk barndom.

Vi libertarianer har lärt oss att våld & förtryck är fruktansvärt.

Kommunister har aldrig känt ett uns av smärta i sina liv, därför känner de; att de kan förslava andra människor utan några som helst repressalier. En totalitär känsla av makt över sina medmänniskor.

Frågeställningen är:

Hur bra var din uppväxt på en skala till 10. Samt, hur håller man frihetslängtan vid liv, utan att terrorisera andra människor, då empati är något man lär sig. Sitter vi fast i en cyklisk verklighet som aldrig kan stabiliseras?
Citera
2011-02-20, 06:25
Medlem
Uppfostra en orm, ...och du kommer bli biten. Är detta ett oövervinnerligt axiom?
Citera
2011-02-20, 10:24
Medlem
leprasjuklings avatar
Blir man verkligen mer empatisk av en "kass uppväxt"?
De flesta skulle nog hävda motsatsen.
Citera
2011-02-20, 13:06
Medlem
Kheperas avatar
Lite freudvibbar här. Ger min egen barndom och uppväxt en 7:a. Knappast perfekt, men jag har alltid varit fri att bilda min egen uppfattning om saker.
Citera
2011-02-20, 14:42
Medlem
Fris avatar
The details of my life are quite inconsequential... very well, where do I begin? My father was a relentlessly self-improving boulangerie owner from Belgium with low grade narcolepsy and a penchant for buggery. My mother was a fifteen year old French prostitute named Chloe with webbed feet. My father would womanize, he would drink. He would make outrageous claims like he invented the question mark. Sometimes he would accuse chestnuts of being lazy. The sort of general malaise that only the genius possess and the insane lament. My childhood was typical. Summers in Rangoon, luge lessons. In the spring we'd make meat helmets. When I was insolent I was placed in a burlap bag and beaten with reeds- pretty standard really. At the age of twelve I received my first scribe. At the age of fourteen a Zoroastrian named Vilma ritualistically shaved my testicles. There really is nothing like a shorn scrotum... it's breathtaking- I highly suggest you try it
Citera
2011-02-20, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
The details of my life are quite inconsequential... very well, where do I begin? My father was a relentlessly self-improving boulangerie owner from Belgium with low grade narcolepsy and a penchant for buggery. My mother was a fifteen year old French prostitute named Chloe with webbed feet. My father would womanize, he would drink. He would make outrageous claims like he invented the question mark. Sometimes he would accuse chestnuts of being lazy. The sort of general malaise that only the genius possess and the insane lament. My childhood was typical. Summers in Rangoon, luge lessons. In the spring we'd make meat helmets. When I was insolent I was placed in a burlap bag and beaten with reeds- pretty standard really. At the age of twelve I received my first scribe. At the age of fourteen a Zoroastrian named Vilma ritualistically shaved my testicles. There really is nothing like a shorn scrotum... it's breathtaking- I highly suggest you try it
-Dr. Evil
Citera
2011-02-21, 09:47
Medlem
Gainerexplosions avatar
10 för mig

Lever ett fantastiskt liv och vill att alla andra ska känna sig lika lyckliga som jag. Så din teori stämmer inte på mig
Citera
2011-02-21, 09:49
Medlem
unsungs avatar
10
Citera
2011-02-21, 11:02
Medlem
Skulle nog sätta en åtta eller nia, beror på humöret.
Citera
2011-02-21, 11:23
Medlem
Jrgens avatar
Fram till högstadieåldern: 9
Högstadie- och gymnasietiden: 5

Har dock ingenting med mina föräldrar att göra, isolerade bara mig själv socialt under den tiden. Har aldrig haft något våld eller förtryck i mitt liv direkt.
Citera
2011-02-21, 14:50
Moderator
HelgeBuks avatar
Får nog dra till med 8 poäng.

Inga skilda föräldrar (inte ens gifta - jag är en bastard!), alkisar, misshandlare eller annat otrevligt folk i den närmsta omgivningen. Däremot hade vi väl inte jättefett ekonomiskt (men heller inte direkt dåligt) under större delen av min uppväxt. Boendes i en liten bondehåla långt från närmsta "större stad" fanns förstås inte så många alternativa fritidsaktiviteter.

Med dyrare/roligare leksaker, fler möjliga sporter att utöva och fler utlandsresor hade det blivit en tia.
Citera
2011-02-23, 16:57
Bannlyst
Liberaler var såna som plågade djur och mobbade andra som barn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in