Det verkar som att empati är något man lär sig. Empiriska observationer har gett mig intrycket att, Libertarianer har haft en riktigt kass uppväxt, då kommunister generellt sett haft en idyllisk barndom.
Vi libertarianer har lärt oss att våld & förtryck är fruktansvärt.
Kommunister har aldrig känt ett uns av smärta i sina liv, därför känner de; att de kan förslava andra människor utan några som helst repressalier. En totalitär känsla av makt över sina medmänniskor.
Frågeställningen är:
Hur bra var din uppväxt på en skala till 10. Samt, hur håller man frihetslängtan vid liv, utan att terrorisera andra människor, då empati är något man lär sig. Sitter vi fast i en cyklisk verklighet som aldrig kan stabiliseras?
The details of my life are quite inconsequential... very well, where do I begin? My father was a relentlessly self-improving boulangerie owner from Belgium with low grade narcolepsy and a penchant for buggery. My mother was a fifteen year old French prostitute named Chloe with webbed feet. My father would womanize, he would drink. He would make outrageous claims like he invented the question mark. Sometimes he would accuse chestnuts of being lazy. The sort of general malaise that only the genius possess and the insane lament. My childhood was typical. Summers in Rangoon, luge lessons. In the spring we'd make meat helmets. When I was insolent I was placed in a burlap bag and beaten with reeds- pretty standard really. At the age of twelve I received my first scribe. At the age of fourteen a Zoroastrian named Vilma ritualistically shaved my testicles. There really is nothing like a shorn scrotum... it's breathtaking- I highly suggest you try it
The details of my life are quite inconsequential... very well, where do I begin? My father was a relentlessly self-improving boulangerie owner from Belgium with low grade narcolepsy and a penchant for buggery. My mother was a fifteen year old French prostitute named Chloe with webbed feet. My father would womanize, he would drink. He would make outrageous claims like he invented the question mark. Sometimes he would accuse chestnuts of being lazy. The sort of general malaise that only the genius possess and the insane lament. My childhood was typical. Summers in Rangoon, luge lessons. In the spring we'd make meat helmets. When I was insolent I was placed in a burlap bag and beaten with reeds- pretty standard really. At the age of twelve I received my first scribe. At the age of fourteen a Zoroastrian named Vilma ritualistically shaved my testicles. There really is nothing like a shorn scrotum... it's breathtaking- I highly suggest you try it
Fram till högstadieåldern: 9
Högstadie- och gymnasietiden: 5
Har dock ingenting med mina föräldrar att göra, isolerade bara mig själv socialt under den tiden. Har aldrig haft något våld eller förtryck i mitt liv direkt.
Inga skilda föräldrar (inte ens gifta - jag är en bastard!), alkisar, misshandlare eller annat otrevligt folk i den närmsta omgivningen. Däremot hade vi väl inte jättefett ekonomiskt (men heller inte direkt dåligt) under större delen av min uppväxt. Boendes i en liten bondehåla långt från närmsta "större stad" fanns förstås inte så många alternativa fritidsaktiviteter.
Med dyrare/roligare leksaker, fler möjliga sporter att utöva och fler utlandsresor hade det blivit en tia.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!