2004-08-30, 13:01
Medlem
bananes avatar
Snacka med en gammal kompis ( har ej hans nummer s drfr jag inte frgar honom ) som varit i Las Vegas, han hade bott p ett enligt honom lyxhotell som sg ut som ett pyramid och kostade 550$ fr en vecka. Dom bodde 2 i det rummet men man kunde lika grna bo 4 sa han.

Det skulle ligga centralt i las vegas s hoppas ngon kanske knner igen det.

Lter helsjysst tycker jag och har ngon namn eller url till hotellet tar jag tacksamt emot det!
Citera
2004-08-30, 13:14
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Snacka med en gammal kompis ( har ej hans nummer s drfr jag inte frgar honom ) som varit i Las Vegas, han hade bott p ett enligt honom lyxhotell som sg ut som ett pyramid och kostade 550$ fr en vecka. Dom bodde 2 i det rummet men man kunde lika grna bo 4 sa han.

Det skulle ligga centralt i las vegas s hoppas ngon kanske knner igen det.

Lter helsjysst tycker jag och har ngon namn eller url till hotellet tar jag tacksamt emot det!

Luxor heter hotellet och dom kr med egyptiskt tema drav pyramidformen. Finns mnga bra hotell i Las Vegas och boendet r billigt eftersom de vill locka dit gster som ska spela bort pengar.
Citera
2004-08-30, 13:18
Medlem
http://www.luxor.com/
Citera
2004-08-30, 22:07
Medlem
bananes avatar
Stort tack det hotellet var det, kommer ihg namnet nu nr jag ser det. Var efter ett par l vi diskutera det =).

Ni sger det r billigare i Las Vegas fr det r meningen man ska gambla bort sina pengar.
Vet ni nd ngot prisvrt hotell med lite klass till hyffsade priser i NY? kanske lite segt ka 2 veckor som jag tnkte och bara vara i Las Vegas.

Tnkte bara dra och se lite av stora stder och hur Usa r, aldrig varit ver kontinenten innan.
Eller kanske andra frslag p vad man br gra utan att brnna allt fr mycket cash?
Citera
2004-08-30, 22:45
Medlem
Jag rader dig att stanna pa vastsidan da dar finns sa otroligt mycket att se och gora. Flyg in till LA, kika in det 3-4 dagar, hyr sedan bil och kor till Vegas, vidare till Gran Canyon och sedan ner till San Diego.
Ett annat alternativ ar att flyga till San Fransisco och sedan kora den fantastiska kust vagen ner till LA. Stanna i Santa Cruz, Monterey, carmel och santa barbara. Kolla sedan in LA och Las Vegas. Flyg hem fran LA.
Citera
2004-08-30, 23:18
Medlem
snow_mans avatar
Bila grna igenom lite hlor p mindre knda vgaroch kka p skabbiga vgkrogar s kommer du nog f se en del roliga saker,typ konstiga mnniskor och snna grejer man ser i amerikanska filmer. I vrigt kan man vl sga att vstksuten r fin,men det r ju kul att ha sett lite saker i NY ocks. Boendet i staterna r frdelaktigt p s stt att man betalar fr rummet och inte fr hur mnga som bor dr,s vill du ha ekonomi i det hela kan ni ju ka ngra stycken tillsammans.
Citera
2004-08-30, 23:30
Medlem
bananes avatar
Lutar t att man drar sjlv d polarna har svrt komma ivg frn, jobb, tjejer osv

Hurpass farligt r det i usa egentligen?
Man hr ju och ser en massa p tv, och jag hajar ju att man inte ska flasha med sedelbuntar i hooden direkt.
Och ker man ensam r man ju lite mer utsatt gissar jag.

Hur r vdret p vstkusten? Fr ju grna vara varmt s man slipper ha med vinterklder, men det kanske e varmt ret runt? har ingen koll alls om jag ska va rlig =)
Citera
2004-08-31, 15:30
Medlem
Vadret varierar en del fran norr till soder. Men nar det galler LA och San Diego sa ar den varmaste tiden mellan maj-oktober. San Diego haller dock fortfarande runt 20 grader svensk vinter tid.
Overlag skulle jag vilja saga att Californien ar sakert att resa runt i. Nar det galler LA sa galler det att vara forsiktig. Ge dig inte in i ostra LA dar det kryllar av ruggiga latino gang. Det sags att det finns over 600 latino gang runt om i LA. South Central, Compton och Watts ar ocksa omraden dar jag inte hade gatt in i. Nattetid sa rader jag dig att halla dig runt sunset blvd och hollywood blvd dar det finns mangder med nattklubbar och mycket folk.
Citera
2004-09-01, 03:26
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Lutar t att man drar sjlv d polarna har svrt komma ivg frn, jobb, tjejer osv

Hurpass farligt r det i usa egentligen?
Man hr ju och ser en massa p tv, och jag hajar ju att man inte ska flasha med sedelbuntar i hooden direkt.
Och ker man ensam r man ju lite mer utsatt gissar jag.

Hur r vdret p vstkusten? Fr ju grna vara varmt s man slipper ha med vinterklder, men det kanske e varmt ret runt? har ingen koll alls om jag ska va rlig =)

Du kan ju som tidigare sagt skippa downtown L.A frutom financial district som r riktigt hftigt med alla skyskrapor och allt det dr. Skaffa en bra karta och hyr en bil fr att ta dig runt. Med lite "common sense" klarar du dig nog fint. Hll dig dock runt de kndare stllena p kvllen, du behver bara g in p en tvrgata frn sunset eller hollywood blvd fr att det ska bli sjabbigt och lite vl mycket gangsters!

Just nu r det varmt som fan hr i L.A men det ska tydligen bli kallare i november/december men d r det kanske 15grader s ta inte med vinterkngorna

Ha det s kul
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f146315

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in