2011-02-20, 23:57
Medlem
Hej, jag har en Macbook Pro 2010 med i5 2,4 Ghz, GeForce 330M GT 256mb och 4 GB ram. Jag har World of Warcraft installerat och har spelat det problemfritt under en lngre tid. Nu r det s att spelet gr frn 50-60 fps+ till 10-20 utan anledning. Det kan hnda nr jag t.ex. kutar runt i Barrens och questar. temperaturerna r bra enligt iStat och jag har ppnat och kollat s att flktarna r rena och fina.

Vad tror ni problemet kan vara?
Citera
2011-02-21, 00:09
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beirute
Hej, jag har en Macbook Pro 2010 med i5 2,4 Ghz, GeForce 330M GT 256mb och 4 GB ram. Jag har World of Warcraft installerat och har spelat det problemfritt under en lngre tid. Nu r det s att spelet gr frn 50-60 fps+ till 10-20 utan anledning. Det kan hnda nr jag t.ex. kutar runt i Barrens och questar. temperaturerna r bra enligt iStat och jag har ppnat och kollat s att flktarna r rena och fina.

Vad tror ni problemet kan vara?

Om du kr igng andra program samtidigt krs dom ocks segt d. Annars rekommenderar jag att du tar bort addons+WTF mapp och testar. Inte s att addons normalt ska kunna sega snder datorn, men ibland kan det bugga...
Citera
2011-02-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Om du kr igng andra program samtidigt krs dom ocks segt d. Annars rekommenderar jag att du tar bort addons+WTF mapp och testar. Inte s att addons normalt ska kunna sega snder datorn, men ibland kan det bugga...

Nej, inte vad jag har mrkt av. Jag kan t.ex. spela upp HD-film utan problem. Jag har inga addons installerade i WoW.

Edit: Kan sklart inte spela WoW och HD-film samtidigt, d fr jag sklart lgre fps men jag kan t.ex. ha igng spotify eller itunes utan problem. Allts, program som jag kr samtidigt som WoW gr ej lngsamt.
Citera
2011-02-22, 21:20
Medlem
jag gick in i WoW och skrev /console maxfps 60.

Det flyter p mycket bttre nu, och datorn drar inte p flktarna p full rulle heller.

Thumbs up!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in