• 1
  • 2
2011-02-21, 17:00
Medlem
DonkinDonuts avatar
Jag har försörjt mig på poker i ungefär 4 år, och har gått från att vara en små spelare som var nöjd med att dubbla barnbidraget till att tjäna runt 150.000kr i månaden i genomsnitt. Har inte gått minus en enda månad och under de senaste 2 åren har det blivit 6 siffriga belopp varenda månad.

Livet leker och allt går bra, jag bor i en fin nyrenoverad hyresrätt som kostar mig c:a 10.000/mån, och jag reser ett par månader om året. Många av resorna innefattar live-turneringar.

Jag vill gärna köpa en bostadsrätt. Jag har redan nu råd att köpa en kontant men jag vill ha en fin och stor lägenhet, jag vill inte heller byta ner mig till ett sämre bostadsområde. Ett lägenhetsköp är ju som känt en fantastisk investering och jag är ivrig att köpa min egen.

En rimlig prislapp är väll 4-4,5milj. Problemet är att jag "bara" har kunnat lägga undan c:a 2milj och jag har svårt att tro att jag kan få ett banklån.

Vad hade ni gjort?
Citera
2011-02-21, 17:04
Medlem
Snappers avatar
Jag blir typ kåt på dig när du berättar om dina pengar, snälla du, berätta hur du gör för att vara så bra på poker.
Citera
2011-02-21, 17:07
Medlem
DonkinDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapper
Jag blir typ kåt på dig när du berättar om dina pengar, snälla du, berätta hur du gör för att vara så bra på poker.

Sarkasm?
Jag har lagt ner många långa timmar på väldigt låga inköp. Sen är det väll en kombination av brinnande intresse och fallenhet.
Citera
2011-02-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapper

Finns massa pokerguider som hjälper rätt så mycket tror jag.
Citera
2011-02-21, 17:16
Medlem
teflonpannan69s avatar
Du skattar väl?
Citera
2011-02-21, 17:18
Medlem
DonkinDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Du skattar väl?

Lyckligtvis så slipper jag det. Spelar nämligen bara på Europeiska siter.
Citera
2011-02-21, 17:18
Medlem
Amsterdaims avatar
Ditt "jobb" anses väl inte tillräckligt pålitligt?
Citera
2011-02-21, 17:21
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkinDonut
Lyckligtvis så slipper jag det. Spelar nämligen bara på Europeiska siter.

Men du lever i Sverige ju.... Tror det pågår något större mål just nu gällande just, poker, om det anses vara tur eller skicklighet. Anses det vara skicklighet så måste du skatta mer en hälften, hur känns det?
Citera
2011-02-21, 17:22
Medlem
DonkinDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amsterdaim
Ditt "jobb" anses väl inte tillräckligt pålitligt?

Men hur länge kan man säga så? Jag kan redovisa för stabila resultat som sträcker sig under en lång period.

Många andra som är professionella inom sina sporter har resultatbaserade inkomster, hur fungerar det för dem?
Citera
2011-02-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkinDonut
... jag har svårt att tro att jag kan få ett banklån.

Vad hade ni gjort?

Poker spelande räknas kanske inte som fast inkomst men det verkar ju som du inte ens har pratat med banken då du inte vet vet om du kan få banklån.

Så ring till din bank och boka en tid.
Citera
2011-02-21, 17:24
Medlem
DonkinDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Men du lever i Sverige ju.... Tror det pågår något större mål just nu gällande just, poker, om det anses vara tur eller skicklighet. Anses det vara skicklighet så måste du skatta mer en hälften, hur känns det?

Det är ju lite av en mardröm. Skulle en sådan lag bli aktuell så hade jag nog flytt landet innan jag fick en skatteskuld
Citera
2011-02-21, 17:25
Medlem
turfs avatar
Tjo! Känner du till Bluestep? Du kan ju alltid ringa och höra med dem!

Annars fråga dina pokerkompisar/folk på klubben.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in