• 2
  • 3
2011-02-22, 00:09
Medlem
Ta 100k av de 2miljoner du sparat och satsa på en säker pjäs inom något annat spel så du kanske skulle kunna dubbla insatsen till din vinst. Sedan gör du om detta med 100k osv.

Jag skrev detta mest för att det kan vara ett sista alternativ om det är bråttom då alla mer relevanta alternativ redan är nämnda flera gånger om i föregående inlägg.

Jag håller tummarna för dig, låter som en kul idé för övrigt!
Citera
2011-02-22, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonkinDonut
Som jag sade i trådstarten så har jag endast lyckats lägga undan c:a 2milj.
Inte hos SEB i alla fall. Även om jag kunde gå in med en rejäl kontantinsats.

Så du har brännt 5miljoner kr på 4år då?
150 000kr/mån på 4år blir 7,2miljoner utan att ens räkna ränta på pengarna...
Citera
2011-02-22, 00:24
Medlem
Whiteliess avatar
Du är på fel forum. Här impar du inte på någon genom att säga hur mkt du tjänar eller hur du tjänar dina pengar.

Om du på riktigt tjänar bra pengar på ditt spelande så kan jag hänvisa till pokerforum.nu. Checka i Office SE-dagboken så kan du få tips där på vilken bank + bankman du ska tala med. Finns nämligen ett par som beviljar pokerspelare.

Räknar dock givetvis med att du har borgenär. Hursom, alla broar är inte brända. Kolla runt lite helt enkelt och planera in fler bankmöten. Redovisa tydligt dina inkomster och ge ett seriöst intryck och hoppas på det bästa.
Citera
2011-02-22, 00:31
Medlem
DonkinDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Så du har brännt 5miljoner kr på 4år då?
150 000kr/mån på 4år blir 7,2miljoner utan att ens räkna ränta på pengarna...

Första 2 åren jag spelade på professionell nivå tjänade jag långt ifrån 150.000kr. Det är främst det senaste året jag kommit upp i de siffrorna, så några 5 miljoner har jag inte hunnit bränna
Citera
2011-02-22, 00:49
Medlem
Isildurrrrs avatar
Det låter märkligt. Om du själv betalar halva lägenheten rakt av med sparade pengar och lånar till resten så har du ju lägenheten som säkerthet. Den lär väl knappast sjunka så mycket i värde att banken ser det som en risk?

Kan de inte skapa ett konto åt dig som de drar räntan från varje månad, där du sätter in, låt säga, 500 000 kr och som du inte kommer åt så länge du har kvar lägenheten? Eller kan du inte få fast ränta och betala två år i förskott eller någonting sånt?

Jag är verkligen ingen expert inom detta område, men det låter konstigt. Bankerna brukar väl inte säga nej till att tjäna pengar.
Citera
2011-02-22, 01:02
Medlem
DonkinDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Det låter märkligt. Om du själv betalar halva lägenheten rakt av med sparade pengar och lånar till resten så har du ju lägenheten som säkerthet. Den lär väl knappast sjunka så mycket i värde att banken ser det som en risk?

Kan de inte skapa ett konto åt dig som de drar räntan från varje månad, där du sätter in, låt säga, 500 000 kr och som du inte kommer åt så länge du har kvar lägenheten? Eller kan du inte få fast ränta och betala två år i förskott eller någonting sånt?

Jag är verkligen ingen expert inom detta område, men det låter konstigt. Bankerna brukar väl inte säga nej till att tjäna pengar.

Jag har som sagt bara varit på ett bankmöte, och det varade i ungefär 5 minuter. Direkt när jag nämnde min försörjning, ville bankmannen avsluta mötet... Detta trots att jag gjorde klart att jag var beredd att betala 35% av lägenheten, och lite till om det skulle behövas. Efter detta fick jag tag i en hyresrätt och jag slutade engagera mig i att försöka finna en bank som ville bevilja ett lån.
Citera
2011-02-22, 01:12
Medlem
pontusandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkinDonut
En rimlig prislapp är väll 4-4,5milj. Problemet är att jag "bara" har kunnat lägga undan c:a 2milj

Vad hade ni gjort?

Satsa allt på rött

EDIT: Nej,, svart menade jag
Senast redigerad av pontusande 2011-02-22 kl. 01:15.
Citera
2011-02-22, 01:13
Medlem
Fliinchs avatar
Det beror inte enbart på den osäkra inkomsten utan även på att du i takt med högre inkomst spenderar mer.

Det ger ett oseriöst intryck och innebär att du kan falla till botten lika fort som du blev rik.

Det du bör göra är att fortsätta spela samt investera pengarna.

T.ex. skulle de 2 milj du redan idag har ge dig ca 8k i månaden på ett långsiktigt sparkonto på 4-5%.
Citera
2011-02-22, 01:21
Medlem
Fris avatar
Om du sätter in en miljon på ditt bankkonto och startar ett månadssparande i bankens aktiefonder om 50 000 kr i månaden, så kommer nog banken att ge dig ett lån på bostadsrätten...
Citera
2011-02-23, 15:00
Medlem
Var är du intresserad av att skaffa lägenhet? Utanför Stockholm kan du köpa en svenssonkåk med beige tegel kontant för 1,5 milj...
Citera
2011-02-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
Var är du intresserad av att skaffa lägenhet? Utanför Stockholm kan du köpa en svenssonkåk med beige tegel kontant för 1,5 milj...

Ja, det förstår ju inte jag heller riktigt. De flesta som väljer att köpa lägenhet i storstockholm gör ju det för att ha nära till jobbet, alt är extremt rika. För TS som jobbar hemifrån finns det ju väldigt liten anledning att bosätta sig där det är dyrast att bo i hela sverige.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in