2011-02-21, 20:06
Medlem
japp presic som det str jag hamnar p krono snart om nn mnad.
vet nn ifall krono har rtt att ta hela min a-kassa ersttning som jag har ifrn mig?
nu nr jag hamnar hos krono kommer jag att alltid vara registrerad dr?

tack p frhand
Citera
2011-02-21, 20:17
Medlem
[quote=svennils]japp presic som det str jag hamnar p krono snart om nn mnad.
vet nn ifall krono har rtt att ta hela min a-kassa ersttning som jag har ifrn mig?

tack p frhand[/QUOTE

r inte s insatt i detta trots man suttit i skiten men hur stor skuld har du?

]
Citera
2011-02-21, 20:21
Medlem
tant-astrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennils
japp presic som det str jag hamnar p krono snart om nn mnad.

tack p frhand

Nej men dom kan krva att dra av cirka 1000 kr mnaden frn din inkomst
det gjorde dom fr mig iallafall det blir saftiga rntor ifall du inte betalar ocks
men ni kan skert komma verens om en bra avbetalningsplan om du ringer eller mailar dom

pricken frsvinner efter 5 r precis som med prickar hos polisen
Citera
2011-02-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tant-astrid
Nej men dom kan krva att dra av cirka 1000 kr mnaden frn din inkomst
det gjorde dom fr mig iallafall det blir saftiga rntor ifall du inte betalar ocks
men ni kan skert komma verens om en bra avbetalningsplan om du ringer eller mailar dom

pricken frsvinner efter 5 r precis som med prickar hos polisen

total skulden kommer ligga p 350 000 kr fast hos olika lnatagare.
krono kommer f besked frn lnetagarna en efter en s kommer de g till typ.

prickar hos polisen frsvinner ALDRIG trots att dem sger att dem gr det dvs samma skit gller skert hos krono.

kan inte krono hjlpa en p ntt viss? i vrsta fall kan man ljuga fr krono att man har ingen inkomst?
Citera
2011-02-21, 21:25
Medlem
netshades avatar
Tror det r rtt jvligt att ljuga fr fogden, de gnger jag har varit "kund" hos dom s har dom kontaktat min arbetsgivare och dragit pengar p min ln innan jag hunnit se den, borde ju vara samma princip fr a-kassan?

Och att det r en tusenlapp r fel, de berknar ditt existensminimum och drar allt utver det. Vet inte vad det ligger p nu, men jag fick typ 7500:- kvar efter att de dragit vad de ville ha frn min ln.

Tror pricken hos fogden bara varar i tre r efter betald skuld, men det kan vara fem ocks. Dremot s r den borta efter det, ingen arbetsgivare, penningutlnare eller liknande kan se den. (Antagligen kan myndigheterna se dom, men jag har d inga som helst problem med att teckna telefoner och krediter efter att ha blivit prickfri.)
Citera
2011-02-21, 21:54
Medlem
Enydrions avatar
man ska vl f behlla en del till mat ovh hyra och s typ, de lr ju inte ta allt?
Citera
2011-02-21, 22:06
Medlem
Giggis avatar
Till att brja med kollar de ver dina konton och ser om du har ngra kontanter, aktier eller fonder. De kan ocks ta de eventuella pengar du ska f tillbaka p skatten.

Om inte detta rcker till att betala skulden tar de verskottet p din inkomst som verstiger normalbeloppet eller existensminimum varje mnad tills skulden r betald.

De kan ocks slja elektronik, bilar, mbler eller tom din bostad.

Det r inte Kronofogden som stter prickar (betalningsanmrkningar), de skickar bara info om att det finns obetalda skulder som ska krvas in till kreditupplysningsfretagen.
Citera
2011-02-21, 22:16
Medlem
tant-astrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennils
total skulden kommer ligga p 350 000 kr fast hos olika lnatagare.
krono kommer f besked frn lnetagarna en efter en s kommer de g till typ.

prickar hos polisen frsvinner ALDRIG trots att dem sger att dem gr det dvs samma skit gller skert hos krono.

kan inte krono hjlpa en p ntt viss? i vrsta fall kan man ljuga fr krono att man har ingen inkomst?

Skuldsanering finns anskte sjlv om det men hade fr lite skulder fr det
man kan anska om det om man har hga skulder som r orimliga att klara av
d stryker dom stor del av den och man betalar s mycket man kan varje mnad
Citera
2011-02-22, 11:30
Bannlyst
Hur funkar det egentligen med KFM om man fr en skuld hos dem och medfljande rkning. Om man skriver under delgivningskvittot men inte betalar denna rkning i tid, vad hnder d? Brjar de direkt med utmtning osv eller "ligger" skulden bara dr och samlar rnta och jag kan nd betala den efter x antal veckor/mnader? Jag pratar om en mindre skuld d, under 10 000kr.
Citera
2011-02-23, 16:50
Medlem
tack fr eran svar nu vet jag vad som vntar mig
Citera
2011-02-23, 17:50
Medlem
SparkMans avatar
TS: Har du massa krediter a la lyxfllan med ckligt hga rntor?

Isf kan du frska kontakta ngra banker och frska baka ihop dessa till ett frdelaktigare ln med lite amortering varje mnad. Om inga storbanker r villiga att hjlpa dig s kan nog banker som t.ex. lendo hjlpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in