2011-02-21, 23:06
Medlem
BigBadaboums avatar
Tja! Jag har gått min debutmatch i thaiboxning alldeles nyligen. Förlorade efter en väldigt jämn kamp så jag vet att jag är bra nog för att tävla. Så jag tänkte delta i så många d-klass tävlingar som det bara går nu tills jag kan gå C-klass.

Nu undrar jag om ni som gått match ifall ni bryr er om erat record från D-klass? Hur gjorde inför och med matcher? Och varför?
Citera
2011-02-21, 23:22
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBadaboum
Tja! Jag har gått min debutmatch i thaiboxning alldeles nyligen. Förlorade efter en väldigt jämn kamp så jag vet att jag är bra nog för att tävla. Så jag tänkte delta i så många d-klass tävlingar som det bara går nu tills jag kan gå C-klass.

Nu undrar jag om ni som gått match ifall ni bryr er om erat record från D-klass? Hur gjorde inför och med matcher? Och varför?
Varför i helvete skulle man göra det? Man tävlar ju för att utvecklas och lära sig.
Citera
2011-02-21, 23:45
Medlem
Citat:

Nej resultaten bryr jag mej inte så mkt om. Filmar och kollar på de mkt, sen skriver jag ner hur de gick. Så man vet vad man ska göra. Men visst resultaten kanske säger en del om vart man ska tävla...
Citera
2011-02-22, 00:08
Medlem
BigBadaboums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Nej resultaten bryr jag mej inte så mkt om. Filmar och kollar på de mkt, sen skriver jag ner hur de gick. Så man vet vad man ska göra. Men visst resultaten kanske säger en del om vart man ska tävla...

Ja exakt, jag gör samma sak. Det verkar som att det är en jävla hype kring record även hos folk som bara går D-klass. Känns inte som att record är något att ta på allvar innan man börjar med minst fullkontakt. Antagligen inte ens då heller.
Citera
2011-02-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ja exakt, jag gör samma sak. Det verkar som att det är en jävla hype kring record även hos folk som bara går D-klass. Känns inte som att record är något att ta på allvar innan man börjar med minst fullkontakt. Antagligen inte ens då heller.
En D-klass match räknas inte ens i ditt record då det inte är en fullkontaktsmatch.

Jag har vunnit mina 2 D-klass men bryr mig inte om dem, det är bland det tråkigaste jag varit med om samtidigt som man självklart tycker de e kul att va i ringen.

Är ju inte proffs (ännu) men de fullkontaktsmatcherna jag gått bryr jag mig om och jag hade ett "perfekt" record fram tills ganska nyligen och det stör jag mig väldigt mycket på, speciellt med tanke på att det var mot en motståndare som jag borde vinna mot.

Så klart att man bryr sig om amatörrecordet. Men inte om D-klassmatcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in