• 1
  • 2
2011-02-22, 12:35
Medlem
barba.pappas avatar
Hall!

Som s mnga andra s r jag osker p om detta r rtt forum, men om jag har hamnat fel s har jag frsttt att detta gr att tgrda?

Hur som helst, jag blev fr ngon mnad sedan rnad p halsband och klocka och ska nu f ut ett presentkort frn frskringsbolaget. Presentkortet r p 9,500 riksdaler men gller tyvrr bara p smyckeskedjan Smycka. Nu r det s att jag r i smtt behov av pengar och skulle vilja ha tipps p hur jag i min situation fr ut mest kontanter.

Vad tror ni r mest lukrativt, slja ett presentkort p blocket eller att plocka ut ett smycke fr presentkortet och slja det? Om ni tror p smycket, vilket smycke tror ni r mest lttslt?

En till frga ploppade just upp i huvudet. Vad tror ni jag kan stta fr pris p presentkortet?

Tack p frhand!
Citera
2011-02-22, 12:38
Medlem
Kp en och lmna den p ppet kp?
Citera
2011-02-22, 13:23
Medlem
barba.pappas avatar
Gr det verkligen att gra om det r kpt med presentkort? r jag vldigt dum som inte kan det hr?
Citera
2011-02-22, 14:04
Medlem
Bibers avatar
Troll, om de har ngorlunda koll s tittar de p kvittot och inser att det var ett presentkort som du betalade med. Men r det en kedja s r det ju bara och g runt o prova hos deras butiker
Citera
2011-02-22, 16:29
Medlem
barba.pappas avatar
r jag troll fr att jag inte trodde att man kunde f ut cash genom att lmna tillbaka smycket jag kper p ppet kp?

Ingen annan som har ngot vettigt att sga? Kanske svara p ngon av mina frgestllningar?!
Citera
2011-02-22, 16:39
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barba.pappa
r jag troll fr att jag inte trodde att man kunde f ut cash genom att lmna tillbaka smycket jag kper p ppet kp?

Ingen annan som har ngot vettigt att sga? Kanske svara p ngon av mina frgestllningar?!

Det borde vara lttare att slja ett presentkort n ett smycke, men det r vldigt svrt att sga vad du kan f fr det. Jag kan tnka mig att det finns en del folk som kollar p vigselringar och dylikt som grna kper ett presentkort fr en rabatterad peng. Kolla lite p blocket och tradera om det finns andra som sljer och hur mycket de vill ha i s fall.
Citera
2011-02-22, 22:39
Medlem
Blocket.ses avatar
Tradera..
Har slt ett presentkort dr av vrde 999kr, fick 900kr fr det
Citera
2011-02-23, 03:02
Medlem
barba.pappas avatar
Tack s mycket!
Citera
2011-02-23, 03:43
Medlem
r Smycka en stor kedja och finns flera orter/stllen s kan du ju slja presentkortet. Dremot om det bara finns p ngra f stllen r det nog bst att ta ut ett smycke.
Citera
2011-02-23, 12:19
Medlem
barba.pappas avatar
Smycka verkar finnas ver hela Sverige, men jag har nu till min fasa sett att presentkortet r personligt s att slja det verkar inte vara ett alternativ just nu. D terstr bara frgan, vilket sorts smycke r mest lttslt?
Citera
2011-03-04, 17:53
Medlem
LiLWizs avatar
Frga i butiken vilket smycke de anser har hgst andrahandsvrde vid frsljning. Du kan ocks frga dem vilket smycke de anser r lttaste att slja vidare. De br ju onekligen sitta p kunskap. Men frga butikschefen fr skerhetsskull.
Citera
2011-03-04, 23:23
Medlem
Verbeeks avatar
r det ppet kp r det bara att kra. Det har jag gjort hos andra butikskedjor nr jag haft presentkort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in