• 1
  • 2
2011-02-22, 18:14
Medlem
www.forsoksperson.nu

ngon som testat?
r det en seris hemsida som r vrd att lmna ut sina uppgifter till?

/ tacksam
Citera
2011-02-22, 18:31
Medlem
Skulle vara intressant och veta vad arvodet ligger p.
Citera
2011-02-22, 18:36
Medlem
wwtfsmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St32
www.forsoksperson.nu

ngon som testat?
r det en seris hemsida som r vrd att lmna ut sina uppgifter till?

/ tacksam

Det r nog ingen fara, hrt mycket gott om dom. Tror att det r sveriges strsta, iaf mest aktiva, fretag fr kliniska studier.
Citera
2011-02-22, 18:43
Medlem
wwtfsmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizze
Skulle vara intressant och veta vad arvodet ligger p.

Det varierar beroende p tid och ven hur mycket trassel det innefattar. T.ex ligga ver en natt och bara f ta en spruta kan ge runt 2-3k medans ligga tv hela dagar i sngen utan att f rra sig och ge massa blodprov och ekg hela tiden kan ge upp till 16k. Ersttningen har inget att gra med hur farliga studierna r eller liknande, som mnga tycks tro.

Jag har gjort flertalet sdanna hr studier och berttar grna mer om ngon har ngra frgor.
Citera
2011-02-22, 19:34
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwtfsmd
Det varierar beroende p tid och ven hur mycket trassel det innefattar. T.ex ligga ver en natt och bara f ta en spruta kan ge runt 2-3k medans ligga tv hela dagar i sngen utan att f rra sig och ge massa blodprov och ekg hela tiden kan ge upp till 16k. Ersttningen har inget att gra med hur farliga studierna r eller liknande, som mnga tycks tro.

Jag har gjort flertalet sdanna hr studier och berttar grna mer om ngon har ngra frgor.

Mste man alltid ligga ver? Kan man inte bara f en spruta och ka hem igen? Kan man ka till vilket sjukhus som helst eller mste man ka till just fretaget i frga, vart dom nu har kontor?
Citera
2011-02-22, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Kan man ka till vilket sjukhus som helst eller mste man ka till just fretaget i frga, vart dom nu har kontor?

http://www.forsoksperson.nu/aktuella_studier.php
Citera
2011-02-23, 14:24
Medlem
Citat:

r det skattefritt? Hur ofta fr man gra frsken?
Citera
2011-02-23, 16:48
Medlem
OpenEyess avatar
Citat:

Perfekt med nn som har lite koll

Hur ser det ut om nnting, antagligen otnkbart, gr t helvete? Fr att ta ett exempel: om man tappar knsel i en hand eller fr nedsatt arbetsfrmga en lngre tid, vad hnder d? Feta frskringsbelopp? Worst case scenario liksom.

Hur har du personligen upplevt det, har det varit vrt pengarna?

Tack fr svar!
MVh
Citera
2011-02-23, 16:49
Medlem
OpenEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
r det skattefritt? Hur ofta fr man gra frsken?

Skattepliktigt.

Tidsintervall: I regel minst 3 mnader.

Stod p hemsidan.
Citera
2011-02-23, 18:29
Medlem
Vet inte hur frskringen fungerar om ngot vldigt allvarligt intrffar, men du har i alla fall alltid mjlighet att hoppa av och nd f betalt fr den tid du varit med. Du behver inte ens ha en vettig anledning, utan det kan bara vara att du tyckte det kndes obehagligt eller att du f ett jobb.

Nstan alla studier krver att man ligger dr fr vervakning ver en natt, men det finns ven de som det rcker med att komma dit ngra morgnar i veckan. Dock ger inte de s mycket betalt generellt s fr att man ska knna att det r vrt det ska man nog ha ganska nra till deras lokaler i Uppsala.
Citera
2011-02-24, 01:00
Medlem
wwtfsmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpenEyes
Perfekt med nn som har lite koll

Hur ser det ut om nnting, antagligen otnkbart, gr t helvete? Fr att ta ett exempel: om man tappar knsel i en hand eller fr nedsatt arbetsfrmga en lngre tid, vad hnder d? Feta frskringsbelopp? Worst case scenario liksom.

Hur har du personligen upplevt det, har det varit vrt pengarna?

Tack fr svar!
MVh

Man r alltid helt frskrad genom fretaget som hller i studierna om ngonting mot frmodan skulle g snett. Vet inte vilka summor det handlar om men har aldrig hrt talas om att det skulle hnt ngot sdant i Sverige. Det kanske skulle vara ngon ofrutsgbar allergisk reaktion d men man r bokstavligen omringad utav duktiga sjukskterskor och lkare dygnet runt s jag knde mig iaf trygg som bara den. Sannolikheten att krascha med bilen p vg till kliniken skulle jag tro r betydligt hgre n att ngonting katastrofalt intrffar.

Om det var vrt det? Absolut! Som att ha en hgt avlnad semester med helpension. Alla provtagningar och andra moment kommer man snabbt in i och resten av dagen gr t till att kolla p TV eller spela spel med dom andra frskspersonerna. Hade hur roligt som helst! Visst, har man sprutfobi eller svrt att ligga stilla kanske inte frsksperson r ngonting fr dig men annars s r det verkligen ngonting jag rekommenderar. Kommer inte tveka p att stlla upp igen (fr 5:e ggn) om tillflle ges.
Citera
2011-02-24, 10:36
Medlem
Enydrions avatar
har alla hr glmt de dr stackarna som fick hnder och ftter amputerade eller hur det var, var vl nt halvdussin som fick sprutan och blev ddssjuka p direkten

http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=5029
Senast redigerad av Enydrion 2011-02-24 kl. 10:56.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in