Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Men snälla. Det är sedan väldigt länge etablerat bortom all misstro att media mörkar invandrares brott. Såg du inte hur Björn skrattade när Helin ljög oss rakt upp i ansiktet när han sa att media inte mörkade nått? AB-artikeln är för fan vinklad till gärningsmännens fördel. Det står om hur illa till mods de anställda på transitboendet och gärningsmännen känner sig, men inte ett ord står om hur familjerna till offren känner sig. Exakt samma visa som med parkeringsmisshandeln förra året.

Björn svarade även på alla frågor, och bemötte kritiken. Att han länkat till en artikel som var delvist felaktig kunde inte han veta om, men ändå så utmålar man han som problemet i situationen. "SD-politiker i blåsväder när han länkar till högerextrema, främlingsfientliga sajter" var vinklingen.

Men välj du att tro på att media bara "missade" den här händelsen eftersom det sker hundratals liknande händelser med kladdande invandrare varje dag du. Helin ljög minst en gång i debatten iaf.

Det handlar inte om att vinkla. Det handlar om vad som anses ha nyhetsvärde. Agenda anser att en politikers snedsteg har större nyhetsvärde än badincidenten. Debatten handlade inte om badincidenten utan om varför en riksdagspolitiker länkar till felaktig information som kan leda till allvarliga konsekvenser.
Citera
2011-03-06, 22:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Helin må vara en störd man, men även om man är SD:are så borde man faktiskt kunna erkänna att Björn Söder hanterade debatten ganska dåligt. Han såg riktigt aggressiv ut i slutsekunderna, och det vinner han inga politiska poäng på. Oavsett om det är han som har rätt.

Hade Björn Söder varit kolugn genom hela debatten så hade man däremot kunna luta sig tillbaka och njuta av att Helin hade gjort bort sig. Nu blev det dött lopp.

Talar du till mig nu ?
Utgår du ifrån att jag är SDare?

Tycker inte om när man utgår ifrån saker man inte har belägg för.
Nej min uppfattning var att Helin framstod som en med avsaknaden av en kjol inget annat.
Sen hur du tolkar det är din sak.
Björn va riktigt bra och lät inte den här inskränkta fullblodsidioten Helin att bryta hans uttalande.
Han bara avbröt och avbröt som han hade damp Helin och hade inget vettigt att säga.
En skvallerblaska som AB som fälls ofta pga av sin oseriösa skitblaska.
Citera
2011-03-06, 22:54
Medlem
Fossmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av River99
Kan inte Sverigedemokraterna i denna tråd bara erkänna att ni hade fel?`

Ni sitter och hamrar på tangenterna i ett tår-fyllt raseri att det var massvåldtäkt trots att det framkommit att det var propaganda.

Ni försvarar SD-mannen som länkade till massvåldtäkts-storyn och även om många SD:are nu övergett tråden återstår ett antal folie-hattar som desperat försöker övertyga läsarna om att det är en konspiration mellan media, polisen och politikerna.

Ge upp någon gång.

On topic. Jag gillade Helins slutreplik där han frågade SD:aren (utan att få svar) varför SD är så intresserade av denna incident på Husby-badet men totalt ointresserade av Sveriges värsta våldtäktsman Örebromannen Niklas.

Det finns ju ett svar på det, de var faktiskt jäkligt intresserade av Örebro våldtäkterna tills det framkom att GM hette Niklas..

Du hänger inte riktigt med här låter det som, hela grejen som folk är förbannade över är att media inte tog upp det här förrens några extremister kastade egg. Fast då handlade det om (och gör fortfarande i gammelmedia) hur hemskt det var att rasister kastade egg och ropade rasistiska saker.
Örebromannen skrevs det ju om i alla medier från början.

Vilket tycker du är värst, ett gäng (5-7st) ungdomar i övere tonåren som antastar och misshandlar 11åringar, eller skinheads som kastar egg?

P.S. Söder fick inte mycket till chans att svara på Helins slutreplik eftersom det var slutrepliken för debatten.
Citera
2011-03-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Talar du till mig nu ?
Utgår du ifrån att jag är SDare?
Nej, du kan vara lugn... Jag syftade på de som är SD:are och som inte riktigt vågar se att Björn Söder gjorde bort sig politiskt.

Edit: Kan också nämna att jag själv tänker rösta på SD.
Senast redigerad av herter 2011-03-06 kl. 23:01.
Citera
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irox
Nu kom du med en vettig kommentar. Det tog ett tag
Däremot gillar jag inte att du lägger mina kommentarer konstigt men skitsamma.

Anledningen är ju som tidigare nämnts hur många gånger som helst att förhindra rykten som potentiellt kan leda till brott. Om det finns en massa virrinfo som bara är rasistiskt/hatiskt utan verklighetsförankring måste polisen kunna säga att de inte fått info om det.
Du fattar nog vad jag menar. Om du tror att jag inte har backup för mina åsikter utan bara chansar tar du fel.

Nej du lyckas inte förklara vad du menar med att "ingenting har hänt förrän man vet vad som har hänt".

Det du säger, även om du i någon slags infantil grace, är att polisen ska gå ut och göra precis som de gjort nu. Plocka ut några väl valda detaljer. Detta kommer INTE att förhindra ryktesspridning. Detta har att göra med sekretessen.

Mamman är inte bunden av den och därför är hennes version fylligare.

Polisen har ej genomfört förhör men mamman har ju pratat med sin dotter. Vem tror du har mest info? Jo mamman.

Vem är det då som är i en position att kunna förhindra ryktesspridning?

Jo mamman.

Vad friatider.se sen gör är en annan sak.

Mamman nämnde inte gruppvåldtäkt.

Polisen kan inte ens specificera antalet anmälda.
Citera
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
För er som missat agenda:
http://sdpartille.wordpress.com/2011...i-svts-agenda/
Björn söder är fan för ful alltså...

Haha, roligast är ju den gnälliga inramningen.
Det ska villigt erkännas: sd-folket är duktiga reklammakare. De spelar på martyrargumenten i alla lägen och upprepar lögner tills de framstår som sanna.
Citera
2011-03-06, 23:01
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Visa gärna på akademiska empiriska studier som stödjer ditt påstående. I en annan tråd.

Nej, och ingen annan heller. De flesta av oss såg en flintskallig, nervös och arg liten hamster. Björn Söder har gjort bort sig och han vet om det. Nu är han rädd för repressalier från sina partikamrater.
Hur ska man kunna visa på avsaknaden av något? Det är snarast något du får avgöra själv, en personlig åsikt. Men jag antar att du inte läser på PI/FT av en eller annan anledning, så hur ska du kunna veta?

Klankar du ner på flintskalliga nu också? Björn må inte ha uppträtt helt korrekt, men fakta hade han, och en medelsmart person kan se igenom Helins försök att dölja hans felsteg med "Vet du hur många våldtäkter som sker varje år?" och "Varför är du intresserad av just den här nyheten?".

Svaren är: "Det är irrelevant hur många våldtäkter som sker varje år. Det sker väldigt få grupptafsningar på 11-12-åringar varje år, och de få som sker har media rapporterat om förut."

Samt: "Jag är intresserad av den här nyheten eftersom den visar på en beteendetrend hos ensamkommande flyktingbarn som inte är förenligt med Sverige. Det har inget med hudfärgen att göra, som du försöker insinuera, Herr Helin. Det är förvisso upp till var och en att avgöra om de tycker den nyheten har nyhetsvärde eller ej, men ni (Aftonbladet) väljer enligt min uppfattning aktivt bort den här typen av nyheter."
Citera
2011-03-06, 23:03
Medlem
MoLoKs avatar
Vad som står i orginalanmälan är ganska oviktigt. Detta vet vi ifrån andra sexfall. Se Assange till exempel.
Citera
2011-03-06, 23:03
Medlem
Iroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Nej du lyckas inte förklara vad du menar med att "ingenting har hänt förrän man vet vad som har hänt".

Det du säger, även om du i någon slags infantil grace, är att polisen ska gå ut och göra precis som de gjort nu. Plocka ut några väl valda detaljer. Detta kommer INTE att förhindra ryktesspridning. Detta har att göra med sekretessen.

Mamman är inte bunden av den och därför är hennes version fylligare.

Polisen har ej genomfört förhör men mamman har ju pratat med sin dotter. Vem tror du har mest info? Jo mamman.

Vem är det då som är i en position att kunna förhindra ryktesspridning?

Jo mamman.

Vad friatider.se sen gör är en annan sak.

Mamman nämnde inte gruppvåldtäkt.

Polisen kan inte ens specificera antalet anmälda.
Vad jag menade var att man ska försöka förhindra att folk hetsar upp sig över ogrundad info.
Typ om jag vet att det har varit en match mellan Sverige och Grekland kan båda ha vunnit. Då ska jag inte skrika att sverige vann innan jag vet mer.
Det var vad som hände här på flashback och på friatider och vad polisen vill förebygga.
Citera
2011-03-06, 23:04
Medlem
Bra skrivet. Björn Söder hade enkelt kunna äga Helin men istället lät han känslorna styra. Förståeligt, men inte vad man förväntar sig av en politiker i toppskiktet.
Citera
2011-03-06, 23:07
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Vad jag menade var att man ska försöka förhindra att folk hetsar upp sig över ogrundad info.
Typ om jag vet att det har varit en match mellan Sverige och Grekland kan båda ha vunnit. Då ska jag inte skrika att sverige vann innan jag vet mer.
Det var vad som hände här på flashback och på friatider och vad polisen vill förebygga.

Säger du att mamman ljuger?

Det är ju hennes info som är den viktiga. Vem fan bryr sig om vad friatider.se skriver om det?

Om polisen säger: "Nehenä friatider.se det ni skriver är inte sant!"

Då MÅSTE ju polisen också säga vad som är sant, annars bryr sig ju inte någon om polisens klagan!
Citera
2011-03-06, 23:07
Medlem
River99s avatar
Vilket fiasko och självmål av sverigedemokraterna. Ett klart bevis för att de tar varenda chans de får för att stödja sina teorier utan att ha fakta. Hur fan kan de tro på dessa propaganda-bloggsidor? Svaret är ju för att det är SD:are som skriver lögnerna där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in