Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-28, 18:20
Medlem
Jag trffade min man i mars 2010. efter redan 2 dagar s friade han och efter 10 dagar var vi gifta.

frn dag ett sov jag hr och vi har varit tillsammans i princip varenda dag dessa 11 mnader. Dock har jag varit 2 rundor till sverige och en till frankrike. Jag fr inte stanna hr i landet mer n 3 mnader t gngen.

Under denna tid s har min make inte ftt ett jobb. S varenda dag har vi verkligen spenderat tillsammans. vaknar, ter lunch, slappar, sover p eftermiddagen nn timme, spelar tvspel, ter middag sen sover igen. Och vi bor hemma hos hans familj s vi har inte haft pressen p oss att msta skaffa pengar till eget osv. Plus detta r ett snt billigt land att leva i s fickpengarna mina frldrar tjnar rcker gott och vl till oss varje mnad.

Men nu s vill han skaffa jobb. Och ibland fr han "uppdrag" av sin pappa som r ordfrande i en handikappfrening. Frra veckan skulle han ka till en stad 20 mil hrifrn och slakta en kamel ett brllop. Och igr med bara 40!!! minuters frvarning s fick han uppdraget att ke till en stad 15 mil hrifrn och bygga en hage. sen sova dr och nsta dag(idag) lassa in en massa getter i hagen.

nu till problemet. Varje gng. VARJE gng han lmnar mig s brjar jag storbla. Jag har nnu ingen vn hr i landet och kommer bli svrt att hitta ngon tjej som kan engelska och som har pojkaktiga intressen. eftersom detta land s r det fortfarande vldigt uppdelade intressen och arbetsuppgifter fr mn och kvinnor.

jag pallar inte att han ker ivg hemifrn mer n 8 timmar. fr jag har verkligen inget att gra. Ibland s brukar jag stda fr att glmma tiden. men sen nr jag stdat s har jag verkligen ingenting att gra.

internet hr nere r sjukt segt s jag kan inte heller ladda nr filmer eller se p svt play eller liknande. Jag vill verkligen inte att han ska ka ivg frn mig. r s van att ha honom nra. men han vill verkligen brja jobba.

jag lskar verkligen honom men kan inte leva med tanken att han ska ivg och jobba. och om han kommer hitta ngot jobb s kommer han msta jobba Varje dag 8 eller 12 timmar.

Jag har bett han vnta med att hitta jobb tills jag blir gravid. s jag har ngonting att gra. men han vill jobba nu.

vad ska jag gra?

jag har verkligen gjort slut p allt jag kan gra. har mlat om alla fnsterlister och drrkarmar i hela huset, mlat om vggarna p huset, dekorerat om toaletten, skaffat 2 extra husdjur (hade med en katt frn sverige). =(
Citera
2011-02-28, 18:24
Bannlyst
Sk jobb du ocks ?! Varfr ska vi betala fr dig ?!
Citera
2011-02-28, 18:29
Medlem
Bobblans avatar
Lter som du r 13 r och har separationsngest.
Klart han ska jobba och dra in pengar till frsrjningen.
Det r bara parasiter som lever p andra.
Har ni inte mtt dligt ver att gra det?
Tycker det r tragiskt att du bara tnker p dig sjlv och inte p dom andra som tvingas frsrja er.
Du fr helt enkelt hitta ngon sysselsttning ocks kanske hjlpa till i hemmet eller ska ett eget jobb.

Lustigt r ocks att man gifter sig efter 10 dagar.
Citera
2011-02-28, 18:29
Medlem
vnta lite... klagar du bara fr att han inte r arbetsls? och drfr inte kan spendera lika mycket tid med dig?
det r vl bra att han gr ngot vettigt fr samhllet...
Citera
2011-02-28, 18:32
Medlem
Sparv88s avatar
Mrklig trd. nskar du att han skulle vara arbetsls resten av livet eller vad r det frgan om?
Citera
2011-02-28, 18:34
Medlem
mrjutube89 vilka vi? jag bor inte ens i sverige.
och nej. hr r rollen att kvinnan ska vara hemmafru.

och jag gr redan allt. jag lagar mat varje dag, stdar. men det finns inte s mycket att stda nr vi r 7 kvinnor i ett och samma hus.

och vi lever inte p hans familj. visst vi slipper betala yra. men de pengar som min mor och far skickar gr dom frivilligt.

jag lskar min man och vill inte vara utan honom.
Citera
2011-02-28, 18:39
Medlem
Bobblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imazighen
mrjutube89 vilka vi? jag bor inte ens i sverige.
och nej. hr r rollen att kvinnan ska vara hemmafru.

och jag gr redan allt. jag lagar mat varje dag, stdar. men det finns inte s mycket att stda nr vi r 7 kvinnor i ett och samma hus.

och vi lever inte p hans familj. visst vi slipper betala yra. men de pengar som min mor och far skickar gr dom frivilligt.

jag lskar min man och vill inte vara utan honom.

Sluta gnll om 8-10 timmar om dagen. Det r praxis fr varenda par, skaffa dig ett eget liv och sluta vara s beroende av en annan mnniska.
Citera
2011-02-28, 18:48
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag tycker att du ska brja med att steriloperera dig, s har du tminstone ngot att gra en av din makes arbetsdagar samtidigt som du frskrar vriga vrlden om att du inte fr dina gener vidare.

Sedan kan du beska en psykolog och boka tid fr terkommande terapi; du kan g i terapi medan din make arbetar och frhoppningsvis komma p varfr du har sdan extrem separationsngest (Kanske till och med verkomma den.). Troligen inte det lttaste i Marocko, men du hittar nog ngon...

Du kan du ju brja trna ocks (Bort med det mest ondiga av dina ca 108 kg.) s att du hamnar i en mer hlsosam viktklass.

Inte mycket, men tminstone en brjan...

Senast redigerad av Allaballawalla 2011-02-28 kl. 18:50.
Citera
2011-02-28, 18:51
Medlem
8-12 timmar om dagen. han kommer hem. mste spendera halva tiden med sin familj och halva tiden med mig. och jag vet att hans sovvanor r runt 10 timmar.

s lt oss sga att han fr ett jobb p 12 timmar. 12 + 10 fr att sova r 22. 1 timme till mig och 1 timme till hans familj. VARJe dag i veckan i resten av mitt liv???? NEJ. fr panik bara jag tnker p det.

och hr r DAGSLNEN ungefr 60 kronor. s han ska jobba 12 timmar fr 60 kronor. och jag ska spendera endast 1 timme med honom fr 60 kronor!?!!?!

SJUKT. det kommer bli att han kommer hem. sex, sen sova. fy fan. hellre att han r arbetsls n det dr
Citera
2011-02-28, 18:53
Medlem
Bobblans avatar
Citat:
.

och hr r DAGSLNEN ungefr 60 kronor. s han ska jobba 12 timmar fr 60 kronor. och jag ska spendera endast 1 timme med honom fr 60 kronor!?!!?!

Flytta till ett vettigare land d?
Det var vl ingen som tvingade er att bostta er i ett u land.
Citera
2011-02-28, 19:04
Medlem
min man vill att jag ska vga detta. tro mig, han vill det.

och vadd? ska vi flytta till sverige, s han kommer brja leva p staten tills han lr sig svenska och ni klagar p honom. nej.

och i sverige s mste jag jobba och han fr att kunna leva ett hyffsat liv om vi ska skaffa barn.

sedan har jag 4 vnner, 2 av ddessa r gift med marockaner ochs ka snart flytta till marocko. men dock 80 mil ifrn min stad.

hos oss r sknhetsidealet att vara tjock. alla min mans systrar r tjocka och ingen vill g ner i vikt. inte heller vill jag.
Citera
2011-02-28, 19:20
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Text.

och i sverige s mste jag jobba och han fr att kunna leva ett hyffsat liv om vi ska skaffa barn.

Text.

Sluta klaga d.

Edit:
Vem har psttt att ni mste skaffa barn?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem