Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-03, 17:05
  #1
Medlem
Hej jag skulle villja veta hur man kan göra ett eget spel. Det ska vara ett sånt spel som man lägger upp bilder tex en Sverige karta och sedan pricka in landskapen. jag har förut jobbat med endel sådana spel på olika siter. men det borde inte vara så svårt att göra själv.
Citera
2011-03-03, 17:10
  #2
Medlem
rAppmeisters avatar
Fel forum.
Och har du jobbat med det borde du väl åtminstone veta lite mer?
T.ex.
- Vilket språk vill du skriva det i?
- Vilken plattform vill du utveckla det för? (Vilket OS)
Citera
2011-03-03, 17:14
  #3
Medlem
alltså det jag har gjort är att gå in på en hemsida där man kan lägga in en bild och text, sedan när man spelar ska man dra texten till rätt ruta. jag kan inget om några språk, tänkte att det kunde finnas ett färdigt programm??
Citera
2011-03-04, 14:56
  #4
Medlem
Um nej det är svårt om du kan absolut ingenting så är det klart du kommer behöva lära dig kodning innan du ens försöker dig på det hella.

Och sen att ladda upp en bild och en text är så simpelt att 12 åringar gör det, det gör dig inte till någon blivande spel utvecklare direkt..
Citera
2011-03-06, 02:47
  #5
Medlem
-TRINIX-s avatar
Tjao, det finns ju faktiskt Game Maker som jag använder en hel del i plugget just nu. Programmet är inte speciellt svårt eller komplicerat men kan ändå göra rätt mycket faktiskt. Det finns både en massa drag-and-drop actions, support för kod och att man kan ladda in bilder, sprites, musik och massa annat, kolla upp Game Maker.

Jag har skapat detta i Game Maker 8 på ca 4 veckor:

http://www.youtube.com/watch?v=XlPX-CQdzFc
Citera
2011-03-06, 04:43
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Spel > Spelrelaterat
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in