Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-11-06, 21:58
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Kan inte förstå varför man inte vill hålla inne röken länge.
Så är det nog med de flesta droger man inhallerar håll kvar ger mer effekt.

Jag har hört det kring weed men alla jag frågat det kring (flertal olika gånger), har vi räknat ut att man ba känner sig lite högre för att hjärnan får lite syrebrist.

Common sense.
Citera
2024-11-06, 22:03
Medlem
I Sverige har vi instanser och organisationer som bryr sig. När jag besökte en specifik stat i USA nyligen såg jag en man med sina inälvor hängandes som vägrade hjälp hög på förmodligen meth och fentanyl.
Citera
2024-11-10, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judinna
Jag har hört det kring weed men alla jag frågat det kring (flertal olika gånger), har vi räknat ut att man ba känner sig lite högre för att hjärnan får lite syrebrist.

Common sense.

Inte reflekterat över hur det är med rökat. Rökte dagligen i flera år för typ 15 år sedan och då var det att man skulle hålla inne länge för fetare effekt... Röker sällan nu för tiden men sist jag gjorde det för nån månad sen så gjorde jag likadant, dvs höll inne länge.
Kanske är det som du påstår, eller kanske det är en effekt av båda delarna? Den där första snurrigheten som kommer nästan direkt när man blåser ut röken efter att hållit inne den länge lär vara pga av syrebrist.

En sak som jag faktiskt reflekterat över är lustgas. Nu var även detta 10+ år sedan. Det var väldigt kul i början när man testade ballonger men efter att ha suttit med en polare i en soffa och nonstop sugit i sig 60 patroner med en Sifon så var effekten inte lika kul. Men på tal om att hålla inne länge... med lustgas höll man andan tills man nästan svimma så nu i efterhand kan man undra hur mycket av effekten som berodde på just det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
I Sverige har vi instanser och organisationer som bryr sig. När jag besökte en specifik stat i USA nyligen såg jag en man med sina inälvor hängandes som vägrade hjälp hög på förmodligen meth och fentanyl.

När du skiver inälvor hängandes hur menar du då?, var det hål i magen?

Jag testade meth i Vegas en gång (Snortade). Kan inte minnas att jag fick nån sån där superkick. Däremot minns jag att jag inte kunde sova alls på ett par dagar. Tog det Lördag förmiddag och kunde sova först natten Tisdag till Onsdag. Själva effekten var ju över på Söndagen så Söndag till Tisdag var det ingen eufori, bara klarvaken och ligga och kolla upp i taket
Citera
2024-11-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtacy

När du skiver inälvor hängandes hur menar du då?, var det hål i magen?

Ja man kunde se en bit av tarmen. Jag frågade en bekant läkare om det jag såg är möjligt, det är tydligen någon drog som kallas för "tranq" som orsakar sådana skador. Aldrig hört talats om detta men sen sysslar jag inte med droger själv. Värre ska skadorna tydligen bli när de när det blandar detta med fentanyl och meth. Hoppas innerligt ingen får se det jag såg, för den bilden är rätt svår att förtränga.
Citera
2024-11-16, 17:24
Medlem
ruttenfimps avatar
De mesta tjacket i Sverige just nu 2024 är metamfetamin. Liten del är amfetamin men då måste man känna folk...
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in