2011-03-03, 19:25
Medlem
xer00s avatar
James Durbin, 22 år gammal, en av deltagarna i årets upplaga av American Idol.
Personligen tror jag att den här killen kommer att gå väldigt långt.
Vad tror ni?

Från senaste avsnitt i idol.
http://www.youtube.com/watch?v=8R8NC...eature=related

Sjunger av sig på någon random karaoke-bar, helt sinnes.
http://www.youtube.com/watch?v=FiVe5qlP_OQ
Citera
2011-03-05, 09:52
Medlem
Har Sebastian Bach o Bruce dickinson knullat ihop ett barn?

Men han är la bra tycker jag personligen! Sen ser han dock inte ut som en typisk rocker, han ser, va ska man säga ? Snäll ut, ingen attityd! Style is everything!/Jay Adams

Sen tar han den enkla vägen upp till berömelse något som inte alla rockare i världen lär falla för! Dock så har jag inget emot det ,men så får man inte tänka allt o alla är välkommet!

Ot: Är det nån som vet va Jay Smith håller hus? Är det det där dåliga tv4 kontraktet som inte låter han producera låtar?
Citera
2011-03-05, 17:16
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hendrixanders
Ot: Är det nån som vet va Jay Smith håller hus? Är det det där dåliga tv4 kontraktet som inte låter han producera låtar?
Han vann väl Idol? Då sitter de väl och jobbar på en riktig skiva as we speak? Det tar inte nån vecka att sktiva ihop ett album.

Angående James Durbin. Han har ett brett register med ett par riktigt höga noter, men det är inte speciellt behagligt att lyssna på. Tonen är ganska dålig, ibland hemsk. Förutom de höga tonerna så är det egentligen inget speciellt med rösten alls. Dessutom tycker jag han överanvänder höga toner. Det känns mer som att han försöker sjunga så högt han kan igenom varenda låt. (Av det jag hört då)

Han har en jävla potential dock.
Citera
2011-03-05, 17:40
Medlem
norces avatar
Kollade precis på den första länken i TS inlägg. Han har blivit bättre! Mycket trevligare ton där, och bättre kontroll.
Citera
2011-03-06, 04:55
Medlem
xer00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Han vann väl Idol? Då sitter de väl och jobbar på en riktig skiva as we speak? Det tar inte nån vecka att sktiva ihop ett album.

Angående James Durbin. Han har ett brett register med ett par riktigt höga noter, men det är inte speciellt behagligt att lyssna på. Tonen är ganska dålig, ibland hemsk. Förutom de höga tonerna så är det egentligen inget speciellt med rösten alls. Dessutom tycker jag han överanvänder höga toner. Det känns mer som att han försöker sjunga så högt han kan igenom varenda låt. (Av det jag hört då)

Han har en jävla potential dock.

Jo han har en tendens att överanvända dem höga noterna. Dock är det dem jag älskar personligen. Men han har blivit mer återhållsam nu på sistone i programmet, vilket märks i den första länkade videon.
Han lider av tourettes och aspergers -syndrom, vilket syns ibland när han intervjuas.
Kan inte vara det lättaste att uppträda under dem förutsättningarna.
Citera
2011-03-06, 05:05
Medlem
xer00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hendrixanders
Har Sebastian Bach o Bruce dickinson knullat ihop ett barn?

Men han är la bra tycker jag personligen! Sen ser han dock inte ut som en typisk rocker, han ser, va ska man säga ? Snäll ut, ingen attityd! Style is everything!/Jay Adams

Sen tar han den enkla vägen upp till berömelse något som inte alla rockare i världen lär falla för! Dock så har jag inget emot det ,men så får man inte tänka allt o alla är välkommet!

Sant båda delarna, dock både hoppas, och tror jag, att den här grabben kommer gå långt.
Vad gäller Jay så vet jag inte riktigt, lyckades leta upp hans blogg om någon vill kika.
Citera
2011-03-06, 10:40
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xer00
James Durbin, 22 år gammal, en av deltagarna i årets upplaga av American Idol.
Personligen tror jag att den här killen kommer att gå väldigt långt.
Vad tror ni?

Från senaste avsnitt i idol.
http://www.youtube.com/watch?v=8R8NC...eature=related

Sjunger av sig på någon random karaoke-bar, helt sinnes.
http://www.youtube.com/watch?v=FiVe5qlP_OQ
Jag har sett ett par avsnitt av årets American Idol och visst har grabben en schysst pipa men det är kanske ingen tillräcklig förutsättning för att gå långt. Den här killen är detta årets version av Adam Lambert fast utan dennes utseende eller charm (i alla fall under programmets tid) och om han på något sätt lyckas få till en karriär kommer även han bli inslagen i ett, vokalt sett, mer kontrollerat paket.

Än så länge har man väl bara sett honom sjunga coverlåtar och marknaden för coverartister är kanske inte så stor men vad vet jag, han kanske även besitter låtskrivarkvaliteter. Kanske sångare i ett hårdrocksband vore något för killen för jag har svårt att se att det kan bli någon långvarig karriär för en artist som förlitar sig till låtskrivare om man tänkt husera inom en lite tuffare genre än den lite mer mainstreamade som Lambert hamnade inom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in