Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-05, 13:51
  #1
Medlem
Hej,

Jag har börjat skissa lite på en egen serie som heter Upper Management och det skulle vara kul med lite feedback från folket på Flashback. Tyvärr ligger det endast en strip ute nu men jag ska se till att få upp några till under veckan. Ambitionen är att skapa ett album eller ev. göra en animerad kortfilm.

Länk till serien finns i min signatur.

Med vänliga hälsningar

umtc
Citera
2011-03-05, 14:30
  #2
Medlem
kolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umtc
Hej,

Jag har börjat skissa lite på en egen serie som heter Upper Management och det skulle vara kul med lite feedback från folket på Flashback. Tyvärr ligger det endast en strip ute nu men jag ska se till att få upp några till under veckan. Ambitionen är att skapa ett album eller ev. göra en animerad kortfilm.

Länk till serien finns i min signatur.

Med vänliga hälsningar

umtc
jag log iaf, inte gapskrattade men tyckte det var lite roligt sådär. Fortsätt i samma stil så tror jag det kan bli riktigt bra. ger dig 7/10.
Citera
2011-03-05, 14:39
  #3
Medlem
Kan säkert blir bra med tiden, men det känns som jag hört det där skämtet - eller nån variation - typ en miljon gånger.
Citera
2011-03-05, 15:05
  #4
Medlem
kolit: Tack för 7an. Föredrar att skriva manus när det inte bara tre panels men där ju som sagt ett klassiskt format. Blir roligare när skapar en längre historia och kan bygga in skämten på ett annat sätt.


trzy: Jo det finns nog säkert en miljon varianter på fat women-skämt. Dock är det inte fråga om någon hacking här. Stilen på animeringen då, gillade du den?
Citera
2011-03-06, 00:56
  #5
Medlem
UtflippaDs avatar
Jag kan tänka mig att fortsätta läsa! Inte låg jag på golvet och skrattade, men det var inte dåligt. 7/10 är inte ett dumt betyg. Väl jobbat, heja heja!

Din teckarstil fick mig att tänka på HBO's absurda TV-serie "The Life and Times of Tim".

http://www.youtube.com/watch?v=2ccP8...eature=channel (Första minuten från första avsnittet).
Citera
2011-03-06, 09:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umtc
trzy: Jo det finns nog säkert en miljon varianter på fat women-skämt. Dock är det inte fråga om någon hacking här. Stilen på animeringen då, gillade du den?

Jag har inte den blekaste aning om vad "hacking" betyder i det här sammanhanget (om du menar att jag hackade på dig med min kommentar om att skämtet var gammalt: skaffa dig lite mer skinn på näsan, det lär du behöva...). Teckningsstilen passar den här typen av "trepanelserier".
Citera
2011-03-06, 11:49
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Jag har inte den blekaste aning om vad "hacking" betyder i det här sammanhanget (om du menar att jag hackade på dig med min kommentar om att skämtet var gammalt: skaffa dig lite mer skinn på näsan, det lär du behöva...). Teckningsstilen passar den här typen av "trepanelserier".


Nej, hacking är när man stjäl någon annans skämt(en stå-upp term).
Citera
2011-03-06, 11:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Jag kan tänka mig att fortsätta läsa! Inte låg jag på golvet och skrattade, men det var inte dåligt. 7/10 är inte ett dumt betyg. Väl jobbat, heja heja!

Din teckarstil fick mig att tänka på HBO's absurda TV-serie "The Life and Times of Tim".

http://www.youtube.com/watch?v=2ccP8...eature=channel (Första minuten från första avsnittet).

Är faktiskt är stort fan av "The Life and Times of Tim". Steve Dildarian är grym på manusförfattande.
HBO la ner serien efter andra säsongen men plockade upp den igen nu för en tredje säsong efter att Steve förhandlat med Comedy Central och Adult Swim. Så snart kan vi se fram emot nya avsnitt!


En 7a är ett väldigt bra betyg och jag var uppriktigt glad för den. Skulle nog inte själv ge den strippen mer än en 6a.
Citera
2011-03-06, 12:00
  #9
Medlem
Citat:
Nej, hacking är när man stjäl någon annans skämt(en stå-upp term).

Okej, jag menade inte att skämtet skulle vara stulet ordagrant från någon speciell person. Men skämt om tjocka kvinnor med punchlinen att Gud är en sadist är nåt som "flyter runt i etern", och är inte speciellt nyskapande eller intressant. Typ som skämt om att vita killar inte kan dunka i basket...
Citera
2011-03-06, 12:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Okej, jag menade inte att skämtet skulle vara stulet ordagrant från någon speciell person. Men skämt om tjocka kvinnor med punchlinen att Gud är en sadist är nåt som "flyter runt i etern", och är inte speciellt nyskapande eller intressant. Typ som skämt om att vita killar inte kan dunka i basket...

Har lite mer på lager som bör vara lite mer originellt. Du får gärna kika in i slutet av veckan. Det är ju som sagt negativ kritik man kan lära sig mest av.

OT: Har du tips på några webcomics som är nyskapande gällande humorn?
Citera
2011-03-06, 12:46
  #11
Medlem
L.A.s avatar
Den var helt okej, men det är svårt att döma en serie efter tre rutor. Jag avvaktar med mitt betyg tills du lagt upp lite mer material.

Hur kommer det sig att du har valt att skriva på engelska?
Citera
2011-03-06, 13:16
  #12
Medlem
CaptMorgans avatar
Jag tycker om förgsättningen, den är skön för ögat att se på. Figurerna ser dock lite stela ut i soffan, det ser inte riktigt naturligt ut. Något märkligt att killen till höger talar med stängd mun. Jag hade gärna läst vidare om det funnits fler delar.

När det gäller engelskan, är det meningen att delen ska ta upp engelska/amerikanska problem/politik/kultur etc?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback