Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-05, 17:10
  #1
Medlem
För oss som älskar detta underbara spel och inte kan få nog av det tänkte jag starta en custom story tråd.

Länk till orginaltråden: https://www.flashback.org/t1245171

Fear the darkness
Haunted
Limbo
Wake
Inferno
Staying Alive
Forbidden Castle

Spela på, och om ni stöter på andra customs är det bara att länka här.
Citera
2011-03-05, 18:18
  #2
Medlem
Masksamlares avatar
Schysst!
Ska genast prova lite stories och hoppas på att det är lika skrämmande som det riktiga "spelet"!
Citera
2011-03-06, 04:54
  #3
Medlem
Har testat två riktigt grymma demos som jag hittade på Frictional Games Forum. Den ena heter The Estate och den andra heter An Unexpected Arrival. An Unexpected Arrival är jag även betatestare till så jag har fått köra en version som är längre än demot som är postad i den tråden på FG-Forumet. Riktigt bra måste jag säga att det är!

Länk till; The Estate
Länk till; An Unexpected Arrival
Citera
2011-03-06, 14:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ununoctium
Har testat två riktigt grymma demos som jag hittade på Frictional Games Forum. Den ena heter The Estate och den andra heter An Unexpected Arrival. An Unexpected Arrival är jag även betatestare till så jag har fått köra en version som är längre än demot som är postad i den tråden på FG-Forumet. Riktigt bra måste jag säga att det är!

Länk till; The Estate
Länk till; An Unexpected Arrival

Mysigt, du vill inte lägga upp den andra versionen istället? evt skicka via pm?
Citera
2011-03-06, 16:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katjoff
Mysigt, du vill inte lägga upp den andra versionen istället? evt skicka via pm?

Tyvärr, har lovat skaparen. Men han har inte särskilt långt kvar på den, ska vara klart innan april är det tänkt
Citera
2011-03-06, 16:46
  #6
Medlem
Balfongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katjoff
För oss som älskar detta underbara spel och inte kan få nog av det tänkte jag starta en custom story tråd.

Länk till orginaltråden: https://www.flashback.org/t1245171

Fear the darkness
Haunted
Limbo
Wake
Inferno
Staying Alive
Forbidden Castle

Spela på, och om ni stöter på andra customs är det bara att länka här.

Kan du inte berätta lite vad dom olika handlar om?
Citera
2011-03-06, 17:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balfong
Kan du inte berätta lite vad dom olika handlar om?

Jag skulle gärna, men har tyvärr inte spelat någon utav dem faktiskt. Tänkte spela igenom någon/några ikväll. Så kan jag sedan betygsätta och även skriva en lina om vad dem handlar om.
Citera
2011-03-06, 19:50
  #8
Medlem
Ska nog köra igenom dom du länkat nu, TS.

EDIT: Kört igenom första nu, Fear The Darkness. Helt okej men inte mind-blowing på något sett.
__________________
Senast redigerad av Ununoctium 2011-03-06 kl. 20:50.
Citera
2011-03-07, 00:04
  #9
Medlem
GrimFausts avatar
Har suttit och försökt få igång den där första custom storyn nu, men det går fan inte.

Har tankat custom storyn och AmnesiaCustomStoryInstaller1013, hur gör man egentligen sen? Provade att extracta storyn till C:\Users\Filip\Documents\Amnesia och sen starta installern men då säger den bara att "Error! Please create a Custom Story before trying to create an installer". Jag har tankat det via Steam btw.
Citera
2011-03-07, 01:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Har suttit och försökt få igång den där första custom storyn nu, men det går fan inte.

Har tankat custom storyn och AmnesiaCustomStoryInstaller1013, hur gör man egentligen sen? Provade att extracta storyn till C:\Users\Filip\Documents\Amnesia och sen starta installern men då säger den bara att "Error! Please create a Custom Story before trying to create an installer". Jag har tankat det via Steam btw.

Testa att lägga den här "Amnesia - The Dark Descent\redist\custom_stories". Funkade för mig, körde utan customstoryinstaller.
Citera
2011-03-07, 10:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katjoff
Fear the darkness
Rätt bra tycker jag men inget mindblowing.

Haunted
Den bästa här men tyvärr såg jag en Let's Play för några veckor sen innan jag provade den .

Limbo
Mest konstig, inte så lång eller svår heller.

Wake
Bra story som handlar om en mardröm, bra pussel och bra kartor.

Inferno
Kort men är en så länge bara en demo. Medelsvår.

Staying Alive
Hahaha, så jävla rolig, handlar precis vad man tror den ska hamna om, att hålla sig vid liv. Kort men med högt tempo.

Forbidden Castle
Bra men kort.

Testade alla igår och här kommer lite info om de.
Citera
2011-03-07, 11:31
  #12
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katjoff
Testa att lägga den här "Amnesia - The Dark Descent\redist\custom_stories". Funkade för mig, körde utan customstoryinstaller.

Eftersom att jag har Steam-versionen och inte Retail så har jag ingen sådan katalog.

Hittade nu var man ska lägga den. Blir att spela igenom några ikväll, återkommer med betyg.

Ni som har spelet via Steam, lägg era custom stories i denna katalogen:

C:\Steam\steamapps\common\amnesia the dark descent\custom_stories
__________________
Senast redigerad av GrimFaust 2011-03-07 kl. 11:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in