2011-03-06, 07:56
Medlem
Hej!
När jag startade datorn nu på morgonen så fungerar inte trackpaden alls. Ingen respons över huvud taget. Däremot kan jag koppla in en extern mus via usb som fungerar. T-bordet fungerar likaså.

Någon som vet vad jag kan göra, eller måste jag knalla in i närmsta apple-store?

MVH
Citera
2011-03-06, 08:56
Medlem
sandra_ns avatar
testa en PRAM restart med Option-Command-R-P vid boot. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa, men man vet inte!... kan vara värt att testa innan du lämnar in den och betalar massa pengar.
Citera
2011-03-06, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandra_n
testa en PRAM restart med Option-Command-R-P vid boot. Inte för att jag tror att det kommer att hjälpa, men man vet inte!... kan vara värt att testa innan du lämnar in den och betalar massa pengar.

Hjälpte tyvärr inte :/
Några fler tips?
Citera
2011-03-06, 11:06
Medlem
Ruvils avatar
Självklart så ska du inte behöva betala massa pengar för det. Med tanke på hur ny datorn är så borde väl garantin finnas kvar? Har du apple care?

Det är isåfall bara att knalla in på närmaste apple store alt. ringa apple på 0771 199 519 och höra med dem. Apple brukar vara väldigt vänliga med att reparera sådant.
Citera
2011-03-06, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruvil
Självklart så ska du inte behöva betala massa pengar för det. Med tanke på hur ny datorn är så borde väl garantin finnas kvar? Har du apple care?

Det är isåfall bara att knalla in på närmaste apple store alt. ringa apple på 0771 199 519 och höra med dem. Apple brukar vara väldigt vänliga med att reparera sådant.

Apple care har jag tyvärr inte, men är ju mindre än ett år gammal så då borde det väl ändå gå på garantin hoppas jag.

Skumt bara att den kan lägga av sådär, fungerade igår kväll men inte idag.

Kan man få en lånedator medan ens egen är på reparation om man går till en a-store?
Citera
2011-03-06, 13:15
Medlem
Ruvils avatar
Lånedator går nog tyvärr inte Men är det mindre än ett år sedan du köpte den så kommer det garanterat gå på apples garanti. Ett tips innan det är för sent: skaffa apple care, det är guld värt i såna här situationer!
Citera
2011-03-06, 19:35
Medlem
Hej!

Lånedator går inte att få.

Men prova http://support.apple.com/kb/HT3964?viewlocale=sv_SE först. Inte alls omöjligt att det löser ditt problem.
/Gheten
Citera
2011-03-06, 20:28
Medlem
tzjs avatar
Trams raderat. Skärp er.

/mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto