Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2011-03-07, 23:43
Medlem
AnyColourYouLikes avatar
Substans: Psilocybe Cubensis Cambodia
Dos: 14.7 gram frskt
lder: 20
Kn: man

Bakgrund

Jag hade haft besk av ngra polare kvllen innan. Vi t hemmaodlad svamp, mellan 1.5 - 2 gram var. Vi fick inte ngon nmnvrd effekt frutom lite skratt d och d, s vi bestmde oss fr att trycka i oss ett par svampar till vilket i stort sett bromsade effekten av de frsta svamparna och ddade ruset helt. Hela kvllen blev i mina gon misslyckad och dagen efter begav de sig hem igen. Den hr trippen skedde senare p kvllen.
Efter att under ngra mnaders tid lngtat efter att ta svamp igen s hade jag bestmt mig fr att jag banne mig skulle trippa, s jag plockade de resterande smsvamparna i kittet som lg p ungefr 14.7 gram frskt.

Trippen:

Klockan var runt 23:00 och jag hackade svamparna och blandade dem med yoghurt d jag var s sjukt trtt p den mossiga smaken. Jag hade inte frvntat mig mycket effekt d jag trots allt hade tit en hel del av dem dagen innan och drfr borde ftt upp ngon slags tolerans. Jag slog p filmen Boogie Nights och satte mig i ftljen och brjade ta. Jag struntade i att tugga d jag gjorde allt fr att undvika smaken, och ibland triggade de strre klumparna lite klkreflexer, men de gick ner till slut.

Ungefr 40 60 minuter senare brjar jag knna mig lite mysig. Mrker att jag r mer inne i filmen n vad jag vanligtvis brukar vara. Kamerakningarna i filmen var s sjukt underbara, var som att f en guidad tur genom alla hus som storyn utspelade sig i. Brjade tnka p hur jvla svrt det mste vara att f in timingen p alla skdespelare under s lnga scener.
Jag kunde inte riktigt sitta bekvmt, utan satt framtlutad och spnde hela kroppen, kndes s fel att sitta baktlutad och slappna av. Ungefr en timme senare mrker jag att skdespelarnas rster ekar. Tyckte bara att det var ballt, var ju trots allt glad att man fick lite effekt.

Jag brjade nu nrma mig den delen av filmen dr allt gr t helvete fr alla personer i filmen. Fr er som har sett den s kanske ni minns scenen nr Amber (Julianne Moore) och Rollergirl (Heather Graham) sitter och snortar kokain och r helt sinnessjukt speedade. Just den hr scenen blev fr mycket fr mig, och jag brjade dra paralleller mellan deras missbrukande med mitt bruk av droger. Det var detta som startade mnga negativa tankar och jag brjade se ner p mig sjlv som en patetisk knarkare som frstrde mitt liv.
Jag brjade m dligt p grund av att jag hade gett en av polarna som var p besk ngra gram svamp att ta med hem. Det kndes som att jag hade frrtt en av mina bsta vnner genom att ge honom denna drog som just fr stunden fick mig att knna mig extremt febrig och p grnsen till sinnessjuk. Jag funderade p att ge tillbaka pengarna han hade gett mig, ta p mig allt och erknt att det var en dlig id att odla svamp. Jag ville inte ha ngot mer med hallucinogener att gra, bara slnga kitten och lgga det bakom mig.
Jag mrker ven att det svider som fan om mina fingrar, ngot jag inte upplevt p svamp tidigare.

Nr jag till slut kom till scenen dr ngra av huvudpersonerna ska frska blsa en langare p kokain s brister det fr mig. Hela scenen r s bisarr, med smllare som exploderar helt random och en speedad langare som brister ut i sng d och d. Jag blev otroligt stressad och nojjade tillsammans med karaktrerna.
Allt blev s otroligt jobbigt, och ljuden frn filmen och datorn upprepades hela tiden i en gradvis snabbare takt. Utan att tnka stngde jag av datorn och gick med vacklande steg mot sngen fr att frska tagga ner.

Fraktaler - hela mitt synflt var fyllt med fraktaler av alla mjliga frger, och det blev svrare och svrare att se. Nr jag ligger dr i sngen hr jag hur min hjrna och kroppen arbetar. Detta skapar synthiga ljud med en mossig touch (vet verkligen inte hur jag ska frklara det) som hela tiden ndrar tonlge och tempo. Jag brjar se blljus som glider omkring lngs vggen nrmast mina fnster och tycker mig hra bildrrar sl igen utanfr.
Nu r det krt tnker jag. Jag frskte lugna ner mig och invnta ringningen p drrklockan, men det frblev tyst utver alla ljud i mitt huvud. Trots mitt frvirrade tillstnd lyckades jag intala mig sjlv att jag bara hade inbillat mig, och kort efter det blev jag paralyserad. Jag kunde varken prata eller rra mig, och jag hrde ett vldigt ondskefullt skratt i mitt huvud som ndrade pitch p samma stt som tidigare nmnda ljud.

Det kndes som att mina fingrar hade en textur av russin, allts fulla med gropar. I alla dessa gropar kndes det som om jag hade skrsr frn rakblad som sved nt s frbannat med jmna mellanrum.
Detta r d fan inte ofarligt, det har ju uppenbarligen pverkat mig fysiskt tnkte jag gng p gng.
Det kndes ven som att alla mina porer ver hela kroppen hade ppnat sig, och varje gng jag tog ett andetag s kndes det som att luften sgs in i porerna jag andades helt enkelt med hela kroppen. Det var ungefr nu jag var sker p att jag hll p att frvandlas till en svamp, eller tminstone en hybrid av svamp och mnniska. Ur mina porer vxte sm svampar som jag kunde knna hnga ver huden, bde i ansiktet och resten av kroppen.
Citera
2011-03-07, 23:44
Medlem
AnyColourYouLikes avatar
Helt frn ingenstans brjar en rst tala till mig, som precis som resten av ljuden lt synth-aktig och med varierande pitch. Rsten framgick som vldigt hotfull, och jag frstod med en gng att det var svamparna som talade med mig. De pratade om att mnniskan frstrde naturens balans och att de nu skulle ta kontroll ver mig som jag hade kontrollerat dem (allts odlat fram dem med avsikt att ta dem). Jag kom fram till att jag var tvungen att kasta bort svampkitten innan de tar ver ngon annan, men den idn gillade inte svamparna och de pminde mig om att jag var paralyserad.

Jag blev helt paff ver att svamparna hade medvetande, och frskte gra mitt bsta fr att inte frarga dem. Jag lyssnade p vad de hade att sga angende mnniskan och vrat stt att leva.
Efter ett tag tillt de mig att stlla frgor till dem. Jag frgade vad de gjorde med mig, och de svarade att de skulle ta ver min kropp. Jag frgade varfr de ville gra ngot sdant, jag kan ju inte g runt bland folk med massa svampar hngandes p kroppen. De svarade att det enda de brydde sig om var deras verlevnad.
Detta ledde mig till min nsta frga vilket var vad r meningen med livet? - och precis efter att jag avslutat den tanken knner jag en orgasmisk elektrisk puls som gr frn ryggraden, genom nacken och ver hjrnan. Under denna korta tid fylls mitt huvud med information och jag frsker ta tillbaka frgan d jag r rdd att mitt huvud ska explodera. Jag blev vervldigad av svaret, men kan tyvrr inte minnas vad det var. De ppekade dock att vi mnniskor fster oss fr mycket till materiella ting, och att vi lever alldeles fr stressiga liv. De berttade om hur det var frr i tiden nr det enda mnniskan brydde sig om var att knulla, ta och framfrallt verleva, inte tjna s mycket pengar som mjligt.
Jag ville inte lyssna lngre, och svamparnas rster i mitt huvud ryter till:
Varfr skyggar du alltid undan?! Du undviker alltid konfrontation och konflikter!
De hade rtt. Jag blev satt p plats av svamparna och alla de knslor jag frskt undvika under tidigare trippar skljde nu ver mig. Jag bemtte alla jobbiga tankar och rdslor och bearbetade dem.
Gamla barndomsminnen som jag hade glmt bort spelades ocks upp i mitt huvud, och jag blev nostalgisk.

Svamparna knde nu att vi frstog varandra och gick ver till ett vnligare tonlge. Jag hade under hela tiden i sngen legat och spnt hela kroppen, och de bad mig att slappna av - det var dags fr min rensning.
Hur fan ska jag kunna lita p ngot som nyss pratat om att ta ver min kropp? tnker jag.
Bara slappna av, du kommer m s mycket bttre. Lita p oss svarade de.
Jag knner mig alldeles fr svag fr att kmpa emot, s jag slappnar av och de elektriska impulserna som jag tidigare hade knt av i hjrnan gick nu igenom hela min kropp. Det knns ven som att ngot trycks ut ur mina porer och jag knner mig gradvis frnyad.
Mina hnder lyfter sig pltsligt, och brjar gra vackra rrelser framfr gonen p mig. De morphar och byter form, rr sig sakta till musiken som nu spelar i mitt huvud. Och vilken musik! Synth-ljuden som jag hela tiden hade hrt gjorde nu musik med de mest underbara tonerna jag ngonsin hrt.
Mina fingrar gled ver mitt ansikte, och jag kunde knna varenda litet hrstr mot mina fingertoppar, och knslan var minst sagt orgasmisk. Vilken terapi! Varfr g till en terapeut nr man kan ta svamp istllet? Ingen knner ju trots allt mig s bra som jag sjlv gr.

Jag tackade svamparna gng p gng fr vad de hade gjort fr mig, och de gav glada skratt som svar. Jag hade nu s stor respekt fr dem att jag hela tiden frgade dem om det var okej att vnda p mig, d jag tidigare hade mtt lite illa och inte ville gra ngon obehagligt. Jag frgade ven om jag fick se vad klockan var, men de avrdde mig att gra det d de ville att jag skulle vnta tills rensningen var klar.
Jag kunde efter en stund ge ifrn mig lten i form av viskningar med flanger-effekt som lt s frbannat hftigt i mina ron. Jag lg shr i ngra timmar och lekte med mina hnder och hade trevliga konversationer med svamparna tillsammans med musiken och de hrliga impulserna.

Jag knde mig som en talesman fr svamparna men glmde gng p gng bort vad det var de hade sagt till mig, och jag frgade ven flera gnger vad det var vi gjorde. De blev dock inte irriterade ver min glmskhet utan pminde mig med en vnlig ton om vad vi hade pratat om och att jag nu blev rensad.

Till slut s dog rsterna ut och jag bad dem stanna kvar. Det var som att ta farvl av en god vn, och jag tackade dem n en gng fr hjlpen de givit mig. Nr jag kollade p klockan var den runt 05:00, och jag lg under kanske en timme och gick igenom allt som hade hnt och sedan somnade jag.

Ursktar fr lng lsning, men blev s mnga intryck att det blev svrt att skriva sig kortfattat.
Det hr var det mest givande jag gjort p lnge, insg dock efter trippen att det frmodligen var mitt undermedvetna som jag talade med.

Hoppas att ni fann det ngorlunda intressant!
Senast redigerad av AnyColourYouLike 2011-03-07 kl. 23:48.
Citera
2011-03-07, 23:50
Medlem
Bara undrar.
Motsvarar inte typ 14.7gram frskt typ 1.5-1.6gr torkad?
r det ens trskeldos? Jag har sjlv testat 1.5gr (torkad) och de gav verkligen inget.

Rekommenderar dig att ta iallafall 25-30gram frskt minst nsta gng.
Om du ska torka, t typ 2.5-3gr fr att ens komma in i trippen.

Fraktaler och grejer? P 1.5gr? r du sker att det inte var placebo eller ngot?
Det r cubensis vi pratar om eller hur, inte hawaiianska... r lite skeptisk till de dr.
Citera
2011-03-07, 23:58
Medlem
AnyColourYouLikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Bara undrar.
Motsvarar inte typ 14.7gram frskt typ 1.5-1.6gr torkad?
r det ens trskeldos? Jag har sjlv testat 1.5gr (torkad) och de gav verkligen inget.

Rekommenderar dig att ta iallafall 25-30gram frskt minst nsta gng.
Om du ska torka, t typ 2.5-3gr fr att ens komma in i trippen.

Fraktaler och grejer? P 1.5gr? r du sker att det inte var placebo eller ngot?
Det r cubensis vi pratar om eller hur, inte hawaiianska... r lite skeptisk till de dr.

Jag vet vad du menar, har testat p liknande dos innan utan att f ens nstan lika mycket effekt. Och ja, jag vet att den hr dosen inte borde ha varit s potent som den var.
Min gissning r att det var fr att det endast var sm svampar, och av vad jag har hrt s r de sm de mest potenta, vet dock inte om det stmmer. Och nu snackar vi ett mindre berg av svampar, glmde bort att rkna hur mnga de var men har en bild om s nskas.

Kan fr vrigt ppeka att fraktalerna inte var placebo, de tckte vilket objekt jag n frskte fokusera p.
Citera
2011-03-08, 00:03
Medlem
Detta var.. vackert.. Brillijant!
Eller, fr att citera negern i min fantasi: "DAAaym, thats some indianshit right there!"

Det r snnahr upplevelser som ftt mig att g utomhus, g in i skogen, njuta av tillvaron, och ndra norrsken med min sng.

Underbart helt enkelt, 5/5.
PMa grna om du vill ha ut mer av din upplevelse, allts ventilera den.. Vldigt intresserad av din tripp och d psykadeliska stter en rtt hrd effekt p psyket kan jag nog tnka mig att du vill ventilera!
Citera
2011-03-08, 01:25
Medlem
Softm00ns avatar
Mycket trevlig lsning
5/5
Citera
2011-03-08, 14:56
Medlem
ThemeBoys avatar
Fan vilken nice rapport! Blev jvligt inspirerad till att trippa igen!

Grymt namn dessutom. Frn ett STORT Pink Floyd-fan!!

6/5
Senast redigerad av ThemeBoy 2011-03-08 kl. 15:00.
Citera
2011-03-08, 19:59
Medlem
melonfarmer90s avatar
Grym tripprapport! Bland det bsta som gjorts i alla kategorier. 5/ fucking 5 svampar!
Citera
2011-03-09, 12:36
Medlem
Utomordentlig lsning, fngslade mig totalt. Vldigt bra.
Citera
2011-03-09, 13:49
Medlem
Fan det dr lt ju riktigt underbart! 5/5
Citera
2011-03-09, 19:13
Medlem
AnyColourYouLikes avatar
Tack fr alla trevliga kommentarer!
Kul att ni tyckte om den, frhoppningsvis kommer det att skrivas fler rapporter i framtiden!
Citera
2011-03-09, 23:28
Medlem
trigger99s avatar
Grymt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto