• 1
  • 2
2011-03-10, 19:29
Medlem
Är det bara jag som längtar nå sjukt efter detta spel?
Har lirat de tidigare spelen i denna serien som utibarahelvete. När tror ni att det släpps? Jag har läst om att Atari har gjort någon tråd på deras forum (var kanske 2 år sedan) där dom undrar vad "fansen" vill se i nästa "reinkarnation".

Så, vad tror ni? När släpps det? Vad vill ni ha?

Jag tror 2012 eller senast 2013. Ser gärna att dom går tillbaka till det lite mer seriösa RollerCoaster Tycoon 1. Gillar inte när det blir sci-fi osv ... tycker om när det är realistiskt.
Citera
2011-03-10, 19:44
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caedes
Ser gärna att dom går tillbaka till det lite mer seriösa RollerCoaster Tycoon 1. Gillar inte när det blir sci-fi osv ... tycker om när det är realistiskt.

Det är faktiskt det som gör att jag föredrar RCT 1 & 2 framför trean; tycker nästan att lite av RollerCoaster-känslan försvann i just trean. Chris Sawyer var en av dem viktigare utvecklarna i ettan och tvåan men skall tydligen endast ha varit konsult i utvecklandet av trean vilket kan vara en bidragande orsak men vi får se hur det blir med en eventuell fyra.
Citera
2011-03-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det är faktiskt det som gör att jag föredrar RCT 1 & 2 framför trean; tycker nästan att lite av RollerCoaster-känslan försvann i just trean. Chris Sawyer var en av dem viktigare utvecklarna i ettan och tvåan men skall tydligen endast ha varit konsult i utvecklandet av trean vilket kan vara en bidragande orsak men vi får se hur det blir med en eventuell fyra.

Jepp, håller med. Dock var RCT 3 rätt så roligt ... mitt största problem med 3:an var dels det du nämner men även att "performance" sunkade i riktigt när man började få en riktigt stor park. I ettan var det inget problem alls. När jag tänker efter förstår jag fan inte hur dom lyckas göra RCT 1 så sjuukt lagfritt med alla berg och dalbanor, unika besökare (ofta flera tusen) och allt annat mys.

Det känns som om många spel idag har grova designmissar, t.ex. RCT 3 och Dungeons.
Citera
2011-03-10, 20:46
Medlem
Greven.s avatar
Åh, satt och lira 1:an som fan när jag var liten. Hade en Pentium 2 med passiv kylare på 300mHz, fina tider...

Kommer det en 4:a? Hoppas verkligen den är som 1:an. 3:an var ganska beiget.
Citera
2011-03-10, 20:50
Medlem
Roadblocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Det är faktiskt det som gör att jag föredrar RCT 1 & 2 framför trean; tycker nästan att lite av RollerCoaster-känslan försvann i just trean.

Citat:
Ursprungligen postat av Greven.
Åh, satt och lira 1:an som fan när jag var liten. Hade en Pentium 2 med passiv kylare på 300mHz, fina tider...

Kommer det en 4:a? Hoppas verkligen den är som 1:an. 3:an var ganska beiget.

Jag håller med båda. 1an var bäst sen gick det utför. 2an var spelbar, om än inte riktigt lika kul.
Citera
2011-03-10, 21:15
Medlem
Tycker tvåan var absolut bäst.

Ettan var bara först och därför älskade man det, tvåan var egentligen det första fast ordentligt förbättrat.

Trean var riktigt dåligt. Alldeles för komlicerat, 3d funkar inte i spel där man ska skapa världar så är det bara. Dessutom laggar det sönder och man kan inte göra de där gamla feta parkerna.
Citera
2011-03-10, 21:21
Medlem
BrianGriffins avatar
Hoppas det blir i 2D iaf. Fast det blir det nog inte :/
Citera
2011-03-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Trean var riktigt dåligt. Alldeles för komlicerat, 3d funkar inte i spel där man ska skapa världar så är det bara.

Min flickvän klarar tom av det, och hon kan jag garantera inte klarar av allt för avancerade spel.. Så, du är helt enkelt för oteknisk?!
Senast redigerad av nilltre 2011-03-10 kl. 23:49. Anledning: du, inte det.
Citera
2011-03-10, 23:50
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Ettan var helt grymt, tvåan var nästan samma spel om jag minns korrekt så även det var väldigt bra.

Ja, trean var värdelöst.
Citera
2011-03-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Min flickvän klarar tom av det, och hon kan jag garantera inte klarar av allt för avancerade spel.. Så, du är helt enkelt för oteknisk?!

Jag säger inte att det var för svårt. Att göra ett spel mer komplicerat gör det inte bättre, speciellt inte när utvecklarna inte kan hantera alla funktioner och saknar en lead-designer(chris Sawyer) som har en stark vision.
Citera
2011-03-11, 14:48
Medlem
HOPPAS att dom gör det mer seriöst... ooh vill ha!
Citera
2011-07-16, 19:47
Medlem
Många gnäller på RCT 3. Och jag måste säga att första gången jag testade de så hatade jag det verkligen. Men när jag testade det igen 3 år senare var de mycket mer njutbar samtidigt som expantionspaketen gjorde spelet roligare.

Vad många har missat är att RCT 3 och RCT 2 är mycket mer lika än 2:an och 1:an. RCT 2 är skrivit med C kod och använder 3D accelerator och var 3D.

1:an är helt isometrisk 2D skriven i assembler. 1:an och 2:an använder identisk grafik vilket gör att de visuellt ser väldigt snarlika ut. Orsaken att 1:an går så laggfritt beror på att de är skrivit i assebler medan 2:an kräver en mycket fetare dator (ungefär 4 gånger mer processorkapacitet) vilket beror delvis på att hela spelet är omskrivet i C men även att 2:an har fler mellanbilder vilket gör att banorna flyter bättre.

RCT 3 har ärvt många bitar från 2:an och är iaf i teorin kompatibel med de olika berg- och dalbanorna.

Innan ni dömer ut RCT 3, så ge de en sista chans med expantionpacken installerad (vilket gör spelet lite trevligare). Jag gjorde det och säger att de nog är de bästa i serien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in