Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-14, 21:44
Medlem
jahvels avatar
Jag har då ett halv jobbigt hemprov att ta mig igenom och eftersom att ja inte är någon höjdare på naturkunskap så tänkte jag om ni kunde hjälpa mig!

Jag ska då beskriva den naturvetenskapliga bakgrunden till detta problemet: En kvinna bär på en x-kromosombunden sjukdom. Ett fel på ämnesomsättningen. Denna sjukdom har nu hennes två söner fått, mamman har alltså "bara" varit bärare.

Vet inte hur jag ska gå till väga för att beskriva skiten, vore skit snällt om någon lite mer insatt tog sig en titt!

Tack!
Citera
2011-03-14, 22:02
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahvel
Jag har då ett halv jobbigt hemprov att ta mig igenom och eftersom att ja inte är någon höjdare på naturkunskap så tänkte jag om ni kunde hjälpa mig!

Jag ska då beskriva den naturvetenskapliga bakgrunden till detta problemet: En kvinna bär på en x-kromosombunden sjukdom. Ett fel på ämnesomsättningen. Denna sjukdom har nu hennes två söner fått, mamman har alltså "bara" varit bärare.

Vet inte hur jag ska gå till väga för att beskriva skiten, vore skit snällt om någon lite mer insatt tog sig en titt!

Tack!

Uppenbarligen är det frågan om en recessiv x-bunden sjukdom och hur ärvs X-kromosomen från mor till son?
Citera
2011-03-14, 22:12
Medlem
jahvels avatar
Vet inte ens varför jag skapade tråden, helt idiotiskt av mig. Var väl bara stressad o skrev ned allt för snabbt. Frågan var dum och svaret var uppenbart. Sorry att jag ödsla eran tid, tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in