• 1
  • 2
2011-03-15, 16:44
Medlem
MackaN^s avatar
Jag har fått lust att börja träna någon kampsport, jag har tränat MMA i 6månader förut men jag började gymma istället. Nu undrar jag vilken kampsport som ni rekommenderar förutom MMA.

Jag funderar på antingen thaiboxning, krav maga eller vanlig boxning.

Vad rekommenderar ni? Kan också tilläggas att jag har möjlighet att träna alla kampsporterna.
Citera
2011-03-15, 17:52
Medlem
Jag kör thai, grymt kul!
Citera
2011-03-15, 17:57
Medlem
GILikeYourPantss avatar
Har din klubb någon annan kampsport? Det är ofta billigare än att gå till en annan klubb.
Citera
2011-03-15, 22:48
Medlem
MackaN^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GILikeYourPants
Har din klubb någon annan kampsport? Det är ofta billigare än att gå till en annan klubb.

Jag förstod att jag inte var tillräckligt tydlig i texten, mitt fel.

Jag tränade först MMA i 6månader innan sommaren 2010, på sommaren så slutade jag och började gymma istället alltså har jag inte tränat kampsport på ett bra tag.

Men jag tänkte testa thaiboxning nästa vecka och krav maga nu på torsdag för att få en liten inblick.

Tack för hjälpen!
Citera
2011-03-15, 22:53
Medlem
Prometeuss avatar
Vilken del av MMA var roligast?
Citera
2011-03-15, 23:27
Medlem
picsordidnthappens avatar
testa alla tre och se vilken du gillar mest/ vilken klubb du trivs bäst på.
Citera
2011-03-16, 08:17
Medlem
orebrostadschefs avatar
Som killen ovanför skrev, pröva på alla så får du känna efter vad som passar dig bäst!
Citera
2011-03-16, 12:47
Medlem
Anderrssss avatar
Thai ftw! Våldtar MMA och boxning!
Citera
2011-03-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Thai ftw! Våldtar MMA och boxning!

näää boxning kan jag inte uttala mig om men sparringen i MMA:n är väldigt dynamisk i jämförelse med thai-sparringen, men jag håller med i det stora att thai är bäst för kropp och själ men som andra skriver sedan tidigare, testa. Är ju gratis-pass på praktiskt taget alla klubbar för att prova på men lite svårare nu när det är mitt i terminen.
Citera
2011-03-17, 11:01
Medlem
Anderrssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galenkorean1
näää boxning kan jag inte uttala mig om men sparringen i MMA:n är väldigt dynamisk i jämförelse med thai-sparringen, men jag håller med i det stora att thai är bäst för kropp och själ men som andra skriver sedan tidigare, testa. Är ju gratis-pass på praktiskt taget alla klubbar för att prova på men lite svårare nu när det är mitt i terminen.

Dynamisk och dynamiskt, stående kampen är ju lite lik men antingen är man oftast bra på brottning eller striking, på Thai är man oftast ganska jämn-bra mellan ben och händer osv..
Citera
2011-03-17, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderrsss
Dynamisk och dynamiskt, stående kampen är ju lite lik men antingen är man oftast bra på brottning eller striking, på Thai är man oftast ganska jämn-bra mellan ben och händer osv..

jo men efter thai-sparringen får du aldirg den där sköna pumpet i venerna som grapplingen erbjuder
Citera
2011-03-17, 18:17
Medlem
Thai lätt spöar skiten ur MMA och alla andra ..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in