Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-15, 20:15
Medlem
Viggebaggens avatar
Hejsan!
Har länge funderat över hur många i dagens samhälle som klagar på fetma, överbelastning, allergier bla bla... Om man drar klockan tillbaka till min personliga favorittid: ca 500 före K så hade vi den mäktiga krigsmakten SPARTA. Dessa va som trådens namn en sann framavlad krigsmaskin, men även skulle jag tro att dem va mycket hälsosammare. Genetiskt sett så va det ju i stort sett bara de "perfekta" som överlevde.... Ingen astma där skulle jag tro.

Jag har många frågor på min tråd och skulle gärna vilja höra era tankar om dem.

Tror ni att dagens samhälle går utför och människan bara blir en svagare och svagare individ?

Hur tror ni att man idag skulle avla fram den bästa krigsmaskinen?? Hur skulle personen uppfostras??

Vem tror ni kämpar bäst, den som är född utan syfte som skall slåss eller den som har någonting att kämpa för?

Nu tycker jag att folk ska försöka förebygga allt så gott som möjligt och försöka utnyttja sina kroppar på bästa sätt (PS: kasta inte ut barn utför klippor även om de inte är "perfekta )

Vad tycker/tror ni? Om jag uttryckt mig oklart så fråga mig gärna
Citera
2011-03-15, 20:21
Medlem
Att låta barnet vara ute och springa ute i naturen och röra på sig.

Att låta den träna kampsport när den blivit några år äldre.

Att uppfostra den till att förstå att en ensam individ inte har någon makt utan att kollektivt samarbete betyder allt, och därmed odla värden som kamratskap och lojalitet mot gruppen (etniska européer).

Att låta den lära sig hantera ett skjutvapen när den blir äldre

Att uppfostra den till att förstå att om ingen är beredd att offra sitt liv för gruppen så är alla på sikt döda och att om alla i gruppen är beredd att offra sitt liv så behöver knappt någon göra det.

Att ge barnet gränslös kärlek så att det alltid kan lita på sin självkänsla.
Citera
2011-03-15, 20:24
Medlem
Viggebaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZuXL
Att låta barnet vara ute och springa ute i naturen och röra på sig.

Att låta den träna kampsport när den blivit några år äldre.

Att uppfostra den till att förstå att en ensam individ inte har någon makt utan att kollektivt samarbete betyder allt, och därmed odla värden som kamratskap och lojalitet mot gruppen (etniska européer).

Att låta den lära sig hantera ett skjutvapen när den blir äldre

Att uppfostra den till att förstå att om ingen är beredd att offra sitt liv för gruppen så är alla på sikt döda och att om alla i gruppen är beredd att offra sitt liv så behöver knappt någon göra det.

Att ge barnet gränslös kärlek så att det alltid kan lita på sin självkänsla.
Ja, Jättebra grunder! Har du egna erfarenheter? Jag själv känner mig väl aningen "fit for fight" jag har väl blivit lärd utav många utav dem pelarna du nämner där.

Enda saken jag kommer på att jag har väldigt svårt för är att skada någon. Kanske skulle behövas mer brutalitet då? vem vet??
Citera
2011-03-15, 20:25
Medlem
"Tror ni att dagens samhälle går utför och människan bara blir en svagare och svagare individ?"

Ja och nej, det är fakta att även "fel" gener överförs och människans genom "förorenas", men samtidigt försöker vetenskapsmän att sortera bort/inaktivera vissa gener.

"Hur tror ni att man idag skulle avla fram den bästa krigsmaskinen?? Hur skulle personen uppfostras??"

Jag tror knappast att personen skulle avlas fram på det gamla sättet. Genetisk modifikation tycker jag är mer troligt, skulle även tro att det redan pågår i världen, exempelvis i Kinas mörkaste hörn.

Vem tror ni kämpar bäst, den som är född utan syfte som skall slåss eller den som har någonting att kämpa för?

Om deras kropp är lika kommer han med någonting att kämpa för kämpa bättre.
Citera
2011-03-15, 20:28
Medlem
Viggebaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowbulldozer
"Tror ni att dagens samhälle går utför och människan bara blir en svagare och svagare individ?"

Ja och nej, det är fakta att även "fel" gener överförs och människans genom "förorenas", men samtidigt försöker vetenskapsmän att sortera bort/inaktivera vissa gener.

"Hur tror ni att man idag skulle avla fram den bästa krigsmaskinen?? Hur skulle personen uppfostras??"

Jag tror knappast att personen skulle avlas fram på det gamla sättet. Genetisk modifikation tycker jag är mer troligt, skulle även tro att det redan pågår i världen, exempelvis i Kinas mörkaste hörn.

Om deras kropp är lika kommer han med någonting att kämpa för kämpa bättre.
Ja, även du tror jag har många hästar i hagen ! Men tycker du personligen att genetisk modifikation är rätt?? Jag är väl aningen "Old school" så en annan tränar fäktning med blankvapen och tränar styrka och kondition (utan kosttilskott) osv
Citera
2011-03-15, 20:32
Medlem
Pappersvargens avatar
Den ultimata krigmaskinen finns på länken här och fler borde vara som denna.
Citera
2011-03-15, 20:38
Medlem
Viggebaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Den ultimata krigmaskinen finns på länken här och fler borde vara som denna.
Det är ju bara en filmstjärna. ingenting jag skulle vilja ta efter. Hans "karatemoves" är inte riktigt någonting som imponerar mig heller. tråden syftar ju även mycket på personlighet och även psyke. Inte hollywood fillurer
Citera
2011-03-15, 20:47
Medlem
Viggebaggens avatar
Förresten, någon som har bra kreativa och konkreta idéer till aktiviteter som kan "knuffa" folk åt rätt håll??? (inte gatuslagsmål) haha
Citera
2011-03-15, 20:56
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viggebaggen
Det är ju bara en filmstjärna. ingenting jag skulle vilja ta efter. Hans "karatemoves" är inte riktigt någonting som imponerar mig heller. tråden syftar ju även mycket på personlighet och även psyke. Inte hollywood fillurer
Okej, du gillar inte Chuck. Då tar vi det näst bästa, nämligen Dolph.

Dolph är till exempel Civilingenjör i Kemiteknik och hade snittbetyg 4,2 när han tog examen (smart kille alltså).

Lundgren är 195 centimeter lång och har tävlat i karatestilen kyokushinkais tävlingsform i fullkontakt, knock down-karate. Han blev, samtidigt som han utbildade sig till civilingenjör i kemiteknik på Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm, såväl svensk mästare som Europamästare i karate.

Alltså en fulländad dödsmaskin. Lång, stenhård och intelligent.
Citera
2011-03-16, 07:02
Medlem
Kundalinis avatar
Jag har lite svårt att se de vetenskapliga frågeställningarna...

Låter mer som nåt för psykologi eller barn/familj.

Om inte just avel ligger på fokus, men då kanske nånting åt lantbrukshållet skulle passa bättre. Finns det ett narcisisst-lanbruks-pedagogiskt underforum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in