Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-09-12, 23:39
Medlem
Laments avatar
Inspirerat från thompas tråd om Olof Palme tänkte jag att vi skulle kunna göra en om Lindh. Båda var sossar, båda var älskade av den breda massan, båda blev mördade och de flesta på flashback verkar hata dem.

Så vad var det värsta med Anna Lindh, politikern..? Undantaget att hon var brillo och sosse.
Citera
2004-09-12, 23:41
Medlem
Auditors avatar
hmmz.. jag vet inte.. jag tyckte hon va en av de mer harmlösa sossarna..

faste.. jag hatar alla politiker
de är tjuvar hela bunten :mad:
Citera
2004-09-13, 00:10
Medlem
johanbtks avatar
Jag håller med ovanstående talare, hon var en av de mer harmlösa sossarna.

Det jag främst irriterar mig på hos henne var hennes stöd för USA:s omotiverade bombningar av serbien när det enda som serberna gjorde var att försvara sig mot albansk terror.
Citera
2004-09-13, 00:12
Bannlyst
Hon var sosse. ´nuff said.

// Roger P.
Citera
2004-09-13, 00:32
Medlem
Goblins avatar
Det värsta med henne var att hon mest troligt hade lyft sossarna till nya höjder. Jag tyckte hon verkade vettig för att vara sosse (vilket iofs inte säger så mycket) och det skulle nog ha gjort henne till det största hotet mot ett maktskifte.
Citera
2004-09-13, 00:47
Medlem
RedSnakes avatar
Det jag blir jävligt irriterad på att folk som har mage att klanka ner på partier som Sossarna. Nu är inte jag någon sossedyrkare, men va fan, väx upp, eller starta ett eget jävla parti.

Och kom för fan inte och säg att Sossarna har pajat välfärden och sånt crap. Världen går framåt och tiderna ändras. Det sker dygnet runt, året runt, för all framtid, oavsett vilket parti som sitter vid makten.

Nu vill jag inte se en massa mothugg om vad dom skulle ha gjort och inte gjort! Om ni har nåt att bidra med, så birda med det i ert egna parti!
Citera
2004-09-13, 00:53
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedSnake
Världen går framåt och tiderna ändras. Det sker dygnet runt, året runt, för all framtid, oavsett vilket parti som sitter vid makten.

Förklara gärna detta, kan du underbygga ditt påstående så kan du nog inkassera ett nobelpris i ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Inspirerat från thompas tråd om Olof Palme tänkte jag att vi skulle kunna göra en om Lindh. Båda var sossar, båda var älskade av den breda massan, båda blev mördade och de flesta på flashback verkar hata dem.

Var Palme älskad av den breda massan?
Citera
2004-09-13, 00:53
Medlem
Laments avatar
RedSnake det ligger kanske något i det du säger men att säga att man ska starta ett eget parti i stället känns lite barnsligt. Man får inte säga att ett fotbollslag suger utan att måste ett eget bäääättre fotbollslag..?
Citera
2004-09-13, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RedSnake
Det jag blir jävligt irriterad på att folk som har mage att klanka ner på partier som Sossarna. Nu är inte jag någon sossedyrkare, men va fan, väx upp, eller starta ett eget jävla parti.

Och kom för fan inte och säg att Sossarna har pajat välfärden och sånt crap. Världen går framåt och tiderna ändras. Det sker dygnet runt, året runt, för all framtid, oavsett vilket parti som sitter vid makten.

Nu vill jag inte se en massa mothugg om vad dom skulle ha gjort och inte gjort! Om ni har nåt att bidra med, så birda med det i ert egna parti!

Av Ditt språkbruk att dömma så tror jag inte att Du ens var född när Palme regerade (raserade) Sverige. Då är det lite förmätet att sitta och göra sig bred på gammalt folks bekostnad.

// Roger P.
Citera
2004-09-13, 00:57
Medlem
Laments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Var Palme älskad av den breda massan?
Ja, det vill jag nog påstå. Eller han ÄR i alla fall älskad av den breda massa nu, men det är väl de flesta döda personer med undantag för massmördare och diktatorer.

Men det är inte riktigt vad tråden handlar om. Utan jag vill ha lite argument från de som spyr galla över Lindh i trådar såsom den Roger startade om hur han firade hennes död.

Personligen så hatade jag inte henne direkt, men eftersom jag inte är socialdemokrat så sympatiserade jag förstås inte heller med henne. Det verkar dock på många som att hon var värre än många andra sossar, då frågar jag varför.
Citera
2004-09-13, 00:59
Medlem
RedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lament
Man får inte säga att ett fotbollslag suger utan att måste ett eget bäääättre fotbollslag..?

Ja, vill du jämnföra fotbollslag med partier, så måste jag ifrågasatta vem som agerar barnsligt. Fotboll är en sport, en lek! Politik är, iallafall enligt min mening, något mycket större och mer omfattande.

Sen kan jag väl till viss del hålla med om att "starta ett eget parti" var lite i överkant, men att tycka att Anna Lindh var ett svin för att hon var sosse är bara patetiskt!
Citera
2004-09-13, 01:02
Medlem
RedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Av Ditt språkbruk att dömma så tror jag inte att Du ens var född när Palme regerade (raserade) Sverige. Då är det lite förmätet att sitta och göra sig bred på gammalt folks bekostnad.

// Roger P.

När du bedömde min ålder i förhållande till mitt språkbruk, så dömde du fel. Bara det gör så att man bara vill sucka...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in