• 1
  • 2
2011-03-19, 21:06
Bannlyst
VIKTIGT! I DENNA TRÅD HANDLAR DET OM: enskilda personer och deras förmåga att göra maximal skada personligen i enskilda situationer. Politiker, generaler och pundare har ingenting i denna tråd att göra. Utan det är kampsportspersonligheter och Navy Seals-personligheter som platsar. Hur mycket skada gör Obama i en barfigt? Hur bra är en knarkare på att skjuta med pistol och springa flera mil i öknen? INTE ALLS SÅ TA INTE ENS UPP SÅDANA PERSONER!

Jag tror att det är Amir Perets, en 105 kg tung Krav Maga-expert. Han är en otroligt bra närstridsman, han är en utmärkt skytt, han har en otroligt bra överlevnadsförmåga, har varit med i National Geographic Channel i vad jag tror hette Fight Science. Han är vän med och tränar en del av kampsports- och mma-eliten i världen, däribland Bas Rutten.

Information om Amir saxat från engelska Wikipedia:

Videolänkar:
http://www.youtube.com/watch?v=k6uUwHgKBqw
http://www.youtube.com/watch?v=BF6kVhl_fK4
http://www.youtube.com/watch?v=OF0iC1HgHJw

Vem anser ni vara världens farligaste man i alla möjliga situationer? Ge en mycket bra motivering.
Senast redigerad av Toppkatt 2011-03-19 kl. 21:38.
2011-03-19, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toppkatt
Jag tror att det är Amir Perets, en 105 kg tung Krav Maga-expert. Han är en otroligt bra närstridsman, han är en utmärkt skytt, han har en otroligt bra överlevnadsförmåga, har varit med i National Geographic Channel i vad jag tror hette Superhuman. Han är vän med och tränar en del av kampsports- och mma-eliten i världen, däribland Bas Rutten.

Information om Amir saxat från engelska Wikipedia:

Videolänkar:
http://www.youtube.com/watch?v=k6uUwHgKBqw
http://www.youtube.com/watch?v=BF6kVhl_fK4
http://www.youtube.com/watch?v=OF0iC1HgHJw

Vem anser ni vara världens farligaste man i alla möjliga situationer? Ge en mycket bra motivering.

BAS RUTTEN punkt slut, behövs inte motiveras. Living legend.
2011-03-19, 21:12
Medlem
Jag hittar ingenting om att han skulle lida av psykisk sjukdom och det gör det osannolikt att han skulle vara farlig i den meningen att han helt plötsligt skulle ge sig på någon annan människa. En valfri PCP-missbrukare däremot är fullständigt oberäknelig och våldsbenägen och skulle därför lätt kunna ge sig på någon så grovt att personen i fråga dog.

Amir Perets tydligen har en masterexamen i psykologi och det är inget kännetecken för människor som utgör en fara för allmänheten.
2011-03-19, 21:14
Medlem
Aviarts avatar
Chuck Norris. No explaination needed.
2011-03-19, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
BAS RUTTEN punkt slut, behövs inte motiveras. Living legend.

Du är ju dum i huvudet, sluta tramsa, Bas Rutten skulle ha blivit skjuten innan han ens han ladda sitt vapen mot Amir och tillhyggen ska vi inte ens gå in på...
2011-03-19, 21:19
Bannlyst
Världens farligaste man, i alla situationer, måste vara den som utgör störst hot mot mänskligheten. Och störst hot mot mänskligheten har ingenting som helst att göra med styrka, sparkar eller slag. Det handlar snarare om makt.

Det som TS talar om är alltså någon form utav "all-round-farlig" person om jag förstått saken rätt?
2011-03-19, 21:22
Bannlyst
Citat:
Du är ju dum i huvudet, sluta tramsa, Bas Rutten skulle ha blivit skjuten innan han ens han ladda sitt vapen mot Amir och tillhyggen ska vi inte ens gå in på...
Ditt lilla troll!! att du köper fakta att en kravmaga är farligast? Stick härifrån lär dig fakta innan du ställer frågor
2011-03-19, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Världens farligaste man, i alla situationer, måste vara den som utgör störst hot mot mänskligheten. Och störst hot mot mänskligheten har ingenting som helst att göra med styrka, sparkar eller slag. Det handlar snarare om makt.

Det som TS talar om är alltså någon form utav "all-round-farlig" person om jag förstått saken rätt?

Det här är så typiskt med vissa på Flashback att man ska förstöra trådar för att man inte har något annat att göra. Det framgår tydligt att jag inte pratar om höguppsatta ledare eller generaler, utan enskilda personer och deras förmåga att göra skada personligen i enskilda situationer.
2011-03-19, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiriHespa
Ditt lilla troll!! att du köper fakta att en kravmaga är farligast? Stick härifrån lär dig fakta innan du ställer frågor

Din svenska suger och du skriver "en kravmaga" det är som att skriva "en karate är farligast". Du är oerhört okunnig och jag tycker att det är roligt att Bas Rutten själv har sagt att han är chanslös mot nån som Amir i situationer som involverar vapen eller tillhyggen. Inne i en åttakantig ring och utan kläder skulle Bas rutten säkert vinna, men tänk på alla andra miljöer. Sedan är inte Bas Rutten den bästa inom MMA heller som vissa noobar som har kollat lite på YT tror. Cung Le skulle idag relativt enkelt spöa Rutten och redan på 90-talet fanns sådana som Ken Shamrock som de facto spöade skiten ur Bassie.
2011-03-19, 21:29
Bannlyst
Citat:
Det här är så typiskt med vissa på Flashback att man ska förstöra trådar för att man inte har något annat att göra. Det framgår tydligt att jag inte pratar om höguppsatta ledare eller generaler, utan enskilda personer och deras förmåga att göra skada personligen i enskilda situationer.

Då tycker jag att du formulerar det fetmarkerade i trådstarten. Jag försökte inte förstöra din skitiga tråd, utan snarare få det jag misstänkte bekräftat.

Världens mest enskilt farligaste man, allround, måste då vara Amir Perets, en 105 kg tung Krav Maga-expert. Han är en otroligt bra närstridsman, han är en utmärkt skytt, han har en otroligt bra överlevnadsförmåga, har varit med i National Geographic Channel i vad jag tror hette Superhuman. Han är vän med och tränar en del av kampsports- och mma-eliten i världen, däribland Bas Rutten.

Edit, ska man gå efter filmens värld måste MacGyver eller John McClane vara goda kandidater.
Senast redigerad av 1st 2011-03-19 kl. 21:46.
2011-03-19, 21:33
Medlem
Chevrons avatar
Amir Perets har varit med i Fight Science på Nat Geo, "Superhuman" låter helt obekant.

Antar att det inte heller är Superhuman(s) på Discovery då det är ett skräpprogram utan dess like.
2011-03-19, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
Amir Perets har varit med i Fight Science på Nat Geo, "Superhuman" låter helt obekant.

Antar att det inte heller är Superhuman(s) på Discovery då det är ett skräpprogram utan dess like.

Jag skrev att jag trodde att det var Superhuman, för att det inte ens skulle behöva påpekas om det var fel. Nu hette programmet inte Superhuman och jag hade fel PÅ NAMNET så nu kan du förhoppningsvis sova gott i natt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in