• 1
  • 2
2011-03-20, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontesson89
Tja. Detta måste låta roligt, men jag är seriös.

Jag ska strax börja med thaiboxning, och jag undrar om det är bra för mig om jag slår mig själv i ansiktet med knytnävsslag, först lite löst och öka hela tiden tills det inte gör så ont längre, för att klara av mer smärta?

Samma med magen, knytnävar, knogarna etc... Jag vill dock inte att det ska vara ohälsosamt, snarare tvärtom, jag vill bara få ett hårdare ''skal'', jag vill heller inte slå så att jag får sne näsa och massa sånt då Jag inte vill förstöra mitt utséende.

vad tycker ni? hahaha
verkar lite väl självdestruktivt, finns andra sätt att härda dej på
Citera
2011-03-21, 22:02
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Gud, att jag lyckades svara på en utav dina pajastrådar innan jag läste den här är ju lite pinsamt. Du är uppenbarligen dum i huvudet.
Citera
2011-03-22, 00:03
Medlem
Cars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontesson89
Tja. Detta måste låta roligt, men jag är seriös.

Jag ska strax börja med thaiboxning, och jag undrar om det är bra för mig om jag slår mig själv i ansiktet med knytnävsslag, först lite löst och öka hela tiden tills det inte gör så ont längre, för att klara av mer smärta?

Samma med magen, knytnävar, knogarna etc... Jag vill dock inte att det ska vara ohälsosamt, snarare tvärtom, jag vill bara få ett hårdare ''skal'', jag vill heller inte slå så att jag får sne näsa och massa sånt då Jag inte vill förstöra mitt utséende.

vad tycker ni? hahaha

Du måste vara en av de trögaste flaskback medlemmar någonsin i historian
Citera
2011-03-22, 21:49
Medlem
En annan grej du kan göra, som är väldigt populär i de holländska gymmen, är att du använder ditt databord och din datastol som hjälpredskap till följande övning:

Du sitter på stolen framför bordet. Till en början ser du till att ansiktet bara faller långsamt mot bordet, avståndet är kanske 50 cm från ansiktet till bordet. Viktigt här är att du inte blundar eller på något annat sätt flackar bort med ansiktet utan låter huvudet falla handlöst mot bordet.

Allteftersom drar du upp intensiteten och fäller huvudet hårdare och hårdare. Till slut kommer intensiteten var så hög att du kommer slänga huvudet med nackmusklerna mot bordet. Men ta det långsamt till en början och öka successivt allteftersom du känner dig säkrare.

Detta är ett väldigt effektivt sätt att bli kvitt sin slagrädsla och härda sig vet att bland annat Ramon Dekker brukade använda sig av denna metod.
Senast redigerad av Bounga 2011-03-22 kl. 22:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in