• 1
  • 2
2011-03-20, 23:47
Medlem
Hejsan !

Jag jobbar på en matvarubutik i norra stockholm. Det går bra för butiken och vi har haft öppet i snart ett halvår. Men vi har redan haft 3 fall av vagnstöld , alltså att GM (brukar vara 2-3st) som fyller vagnarna med dyrt kött och sedan slängt över frukt och kakor ovanför allt och sedan rusa ut ur butiken med vagnarna.
Av alla 3 gånger har det gärningsmännen varit ifrån mellanöstern Är detta vanligt? Hur tänker dom sen när de fått ut vagnarna?
Citera
2011-03-20, 23:51
Bannlyst
Du låter som en I&I:are som bara vill riva upp hat. Annars så är det väl bara att sätta upp kameror eller en vakt. Vilka fräcka jävlar.
Citera
2011-03-20, 23:58
Medlem
UAAs avatar
De bor i Sverige! Här får man saker gratis utan krav på motprestation! Varför skulle ICA vara befriat från Sveriges generositet?

Hur de tänker då de kommer ut? Antingen så säljer de köttet till den lokala turkkiosken, eller så bjuder de hela släkten på en festmåltid.

Jag antar att det finns lite väl gott om plats vid kassan om det bara är att springa ut på det sättet utan att någon hinner stoppa personen i fråga.
Citera
2011-03-21, 00:00
Bannlyst
En hagelsalva i röven på dom! Så gör dom aldrig om det igen! Problem solved!
Citera
2011-03-21, 00:04
Medlem
Det skulle vara förbannat kul om de kom ut ur butiken och insåg att allt kött var fläsk!
Citera
2011-03-21, 00:09
Medlem
-akol-s avatar
Varför kubbar man inte efter dem? Känns inte som det borde vara några problem för någon men "normal" kondition att springa ifatt en huckle kärring på flykt genom staden med en kundvagn.
Citera
2011-03-21, 03:46
Medlem
Vad är syftet med kak- och fruktmanövern? Om det är köttet de vill åt? Och som tidigare sagts: Hur blir man frånsprungen av en snubbe med en kundvagn fylld med kött (och kakor/frukt)? Och borde man inte ha lärt sig efter två gånger? Sitter man kvar som ett fån och tittar på under köttstöld nummer tre? Det är ju för fan bara att behålla visuell kontakt (som Jason Bourne säger) tills någon väktartyp kan ta över.

Låter otroligt.
Citera
2011-03-21, 23:11
Medlem
Mandarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wafer_Madness
Vad är syftet med kak- och fruktmanövern? .

Det handlar naturligtvis om att lura omgivningen, om det bara är någon som springer ut med vad som ser ut att vara fem kilo bananer så kommer ingen att ingripa, men om det är fem kilo oxfilé då jävlar ser Svensson rött!
Citera
2011-03-22, 01:24
Medlem
Schampoflaskans avatar
En gång när jag var på COOP på kvällen och skulle köpa kattmat så stod det två kärringar från mellanöstern och pulade ner kött bredvid/under bebisen i barnvagnen vid kattmatshyllan som ligger lite avlägset. Så hade dom en filt som lades över bebisen sen så bara huvudet stack upp. Det mest absurda jag sett.
Citera
2011-03-23, 11:55
Medlem
Tomahawk1s avatar
För ungefär 2 veckor sedan såg jag en invandrarmamma med sina två barn på runt 3 och 6 år.
Hon gick runt i godishyllorna och plockade godis och åt som om att det var helt okej. hon gav också till sina barn och lät dom äta ganska rejält.

Jag sa till en kille som jobbade där i affären och frågade hur dom ser på folk som äter oavbrutet med godis och inte betalar för sig och då svarade han att "det är ju klart att det inte är okej"...otroligt mesigt svar!

Nästa gång jag ser dom ska jag fan säga till...kanske filmar jag skiten också! "Dokument; INvandring".

Jävla apor
Citera
2011-03-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomahawk1
Jag sa till en kille som jobbade där........otroligt mesigt svar!

Nästa gång jag ser dom ska jag fan säga till...
Vem var mesen sa du?

Det är väl bara att odla lite pung så kan du säga till dem!
Citera
2011-03-23, 16:13
Bannlyst
Samma sak har jag sett på en bensinstation, två grabbar kom in och handlade mat. Fyllde korgarna proppfullt för att sedan springa ut.

Ni borde skaffa ett fjärrlås till dörren, så när ni ser någon handla så mycket kött så låser ni bara dörren. Enligt lagen får ni inte göra det, men vem bryr sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in