• 1
  • 2
2011-03-22, 02:59
Medlem
Jag vet att detta problem lr vad man ska säga har varit på detta forum förut. men jag vill veta vad folk har gjort åt det,
Grejen är så här att så fort jag är i en stressad situation blir jag bajs nödig letar hela tiden i huvudet hur jag ska ta mig till Toaletten och ibland kan det vara jobbigt när man sitter i bussen lr dylikt och man ska åka i flera timmar. lr om man är på möte man inte kan gå ifrån. jag vet att det är psykiskt ialf för mig. jag har verkligen lyckats ta mig igenom det genom att utsätta mig för såna situationer jag inte kan komma ifrån och verkligen hållt mig och lugnat ner mig tills bajsnödigheten går över. jag blir både kallsvettig ont i magen hjärtat börjar dunka, känsla av panik och känns som man BARA MÅSTE TILL TOAN. nu som sagt har jag lärt mig hantera det för jag vet att igentligen är jag inte bajsnödig, det är bara för jag är i den sitsen. Nu skulle jag vilja veta hur lr på vilka sätt folk/ni har tagit er igenom det, alltså Kontrollera det och kan leva er vardag utan att tänka på det. För jag vet att många tycker det är jobbigt!! VIll veta hur ni lyckats kontrollera psyket så??
Citera
2011-03-22, 03:44
Medlem
le-douches avatar
oj vilket jobbigt problem! låter som nån sorts panikångest där toan är "pass" ? där du knner dig trygg och får vara ifred?

själv kan jag ignorera att jag e pissnödig, om jag har mycket att stå i, sedan så blir jag attackpissnödig, och får whippa ut den och rasta kobran för att slippa pissa ner mig! no shit!
Citera
2011-03-22, 04:08
Medlem
xposures avatar
Till att börja med: Hur mår du annars?
Psykiska problem? Panikångest? Social fobi kanske?

En gammal bekant till mig hade samma problem som dig.

Han fick det i nån veva när han hade försovit sig och skulle till jobbet på ett viktigt möte som låg 15 mil bort och passande nog så var han enormt skitnödig och hann inte styra detta innan han satte sig i bilen.
I grunden så låg det andra saker och grävde i hans psyke, exakt vad vet jag dock inte.

Detta utlöste hursomhelst hans problem, och värre och värre blev det då han inte tog tag i det.
Jag råder dig att omedelbart kontakta läkare så att de enklare kan hjälpa dig, för ju snabbare du tar tag i det ju enklare blir det.

Om du nu har problem med läkare så måste du utmana dig själv.
Det är psykiskt som du säger.
Citera
2011-03-22, 04:28
Medlem
Absolut 100% stressrelaterat! Stress och ångestproblematik orsakar exakt dom effekterna.
Citera
2011-03-22, 08:48
Medlem
Nikurus avatar
Jag sket nyss, it was gooood!
Citera
2011-03-22, 08:52
Bannlyst
Köp en potta som du har med i ryggsäcken vart du än går.

There, problem solved.
Citera
2011-03-22, 09:00
Medlem
KUSEs avatar
Ditt sympatiska nervsystem är fuckat, med tanke på att dina tarmrörelser stimuleras i paniksituationer (vilket de inte bör göra, då det inte är lämpligt att skita på sig när man är i fara).
Citera
2011-03-22, 09:32
Bannlyst
Tryck in en slang i röven som du kopplar till en påse på magen under dina kläder!

Sen kan du bajsa i godan ro på bussen, på möten, middagar, ja närsomhelst!

Sen tömmer du bara påsen när den börjar bli full
Citera
2011-03-22, 09:56
Medlem
worldclassheros avatar
Gick själv på toa sjukt mycket tidigare, fick denna diagnos http://www.colonirritable.se/index.html
Kan dock bli bättre med åren så har inte samma stora problem längre, men i perioder hinner jag knappt få ner maten innan det är dags för att besöka toan..

Kan vara en anledning till dina besvär.

/WCH
Citera
2011-03-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Ditt sympatiska nervsystem är fuckat, med tanke på att dina tarmrörelser stimuleras i paniksituationer (vilket de inte bör göra, då det inte är lämpligt att skita på sig när man är i fara).

Vi blir alla skitnödiga när vi blir akut rädda. Det är kroppens sätt att göra sig av med extra vikt för att vi ska kunna fly snabbare.
Citera
2011-03-22, 11:28
Medlem
Joo allt me me mig annars.. det är stämmer nog bra att det är något psykiskt, fast jag mår bra ingen deprission och som sagt har lyckats klara av det hela genom och bara utsätta mig genom sånt. säkert ligger det nåt bakom allt men det är nog lite mer som tvångstankar antar jag!! och det kan man ju själv ta bort så.. inget emot psykolog, fast känns som det är bara det så
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Till att börja med: Hur mår du annars?
Psykiska problem? Panikångest? Social fobi kanske?

En gammal bekant till mig hade samma problem som dig.

Han fick det i nån veva när han hade försovit sig och skulle till jobbet på ett viktigt möte som låg 15 mil bort och passande nog så var han enormt skitnödig och hann inte styra detta innan han satte sig i bilen.
I grunden så låg det andra saker och grävde i hans psyke, exakt vad vet jag dock inte.

Detta utlöste hursomhelst hans problem, och värre och värre blev det då han inte tog tag i det.
Jag råder dig att omedelbart kontakta läkare så att de enklare kan hjälpa dig, för ju snabbare du tar tag i det ju enklare blir det.

Om du nu har problem med läkare så måste du utmana dig själv.
Det är psykiskt som du säger.
Citera
2011-03-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Kan du nog ha nåt i det du säger men det går nog o kontrollera!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in