2011-03-25, 13:03
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Jag har haft et par fightinghandskar i typ 3 månader nu som jag använt 2-3 gånger i veckan och jag blir fortfarande helt svart på händerna av dem.

De är rätt billiga handskar som jag köpte för en hundring typ. Tror det är riktigt läder....
Det är svartfärgat läder isåfall.

Kan man tvätta handskarna, eller blir de förstörda? jag har inte så stor koll så
Är nämligen trött på att vara helt negersvart om händerna efter varje träningspass.
Citera
2011-03-25, 13:06
Medlem
Ducken11s avatar
Sluta vara en sån snål jävla fitta, köp schyssta kvalitetshandskar istället.
Rekommenderar Twins.
Citera
2011-03-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Sluta vara en sån snål jävla fitta, köp schyssta kvalitetshandskar istället.
Rekommenderar Twins.

Köpte dessa till att börja med. Och vad fan håller du på med? råkade du glömma logga ut fb från datorn när du praoa på dagis eller`?

Gå inte ot förfa'an
Citera
2011-03-25, 13:39
Medlem
Köp ett par ordentliga handskar, istället för att slänga ut en hunka för något som håller några månader, max.

OT: Ducke11, är ett typiskt exempel på idioter som tror de är skitballa bakom skärmen, men som egentligen bara äger furumöbler och traskar runt i ett par gympaskor till vardags.
Citera
2011-03-25, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlampa
Köp ett par ordentliga handskar, istället för att slänga ut en hunka för något som håller några månader, max.

OT: Ducke11, är ett typiskt exempel på idioter som tror de är skitballa bakom skärmen, men som egentligen bara äger furumöbler och traskar runt i ett par gympaskor till vardags.

Jag planerar att köpa ett par ordentliga handskar i sinom tid, Men jag är fortfarande nybörjare och dessa handskar jag har nu duger bra just nu i alla fall.

Ot: så sant så sant.
Citera
2011-03-25, 17:06
Medlem
Har du hört talas om lindor llr tvätta händerna?
Citera
2011-03-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Har du hört talas om lindor llr tvätta händerna?

Alla är fan dumma i huvudet!

Jaaaaaaaaaaaaaaa! jag skrubbar händerna som en galning varje gång. glad nu?

Allt jag ville veta var om jag kan tvätta handskarna utan att de skulle bli förstörda. Istället säger alla köp riktiga handskar.

Alla måste verkligen gå in på nåt helt annat än att svara på frågan som ställts
Citera
2011-03-25, 19:31
Medlem
Jag tror inte att du ska ge dig på att tvätta dem.
Tror varken att lädret eller "skumgummit" som de är stoppade med kommer att gilla det.
Skaffa ett par tunna innervantar du kan ha på dig eller linda händerna så kommer du slippa att skrubba sönder händerna helt efter varje träningspass tills du har skaffat dig ett par bättre kvalitetshandskar.

Jag förstår dig som nybörjare att du inte vill slänga ut flera hundra på ett par handskar om du inte har bestämt dig om det är den sporten du vill hålla på med.
Citera
2011-03-25, 20:23
Medlem
Haha vilka sköna svar du fått, praktexempel på muppar som tycker det är coolt att hänga på kampsport forumet men som någon här sa tidigare bara går omkring i gympaskor och köper saker från Twins TV-shop, typ Sauna Belt osv.

Hade det varit äkta läder så tror jag inte dem skulle färgat av sig. Om du kan tvätta dem, gör det och prova igen. Annars lägg dem i varmt vatten ett bra jävla tag, kanske diskmedel också?
Citera
2011-03-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kokmanchello
Jag tror inte att du ska ge dig på att tvätta dem.
Tror varken att lädret eller "skumgummit" som de är stoppade med kommer att gilla det.
Skaffa ett par tunna innervantar du kan ha på dig eller linda händerna så kommer du slippa att skrubba sönder händerna helt efter varje träningspass tills du har skaffat dig ett par bättre kvalitetshandskar.

Jag förstår dig som nybörjare att du inte vill slänga ut flera hundra på ett par handskar om du inte har bestämt dig om det är den sporten du vill hålla på med.

Tack för svaret! Då ska jag nog inte testa att tvätta handskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Asys
Haha vilka sköna svar du fått, praktexempel på muppar som tycker det är coolt att hänga på kampsport forumet men som någon här sa tidigare bara går omkring i gympaskor och köper saker från Twins TV-shop, typ Sauna Belt osv.

Hade det varit äkta läder så tror jag inte dem skulle färgat av sig. Om du kan tvätta dem, gör det och prova igen. Annars lägg dem i varmt vatten ett bra jävla tag, kanske diskmedel också?

Haha ja de människorna verkar som att de fått huvudet dunkat mot asfalten multipla gånger.

bara en chansning om det var äkta läder, Men antagligen är det väl inte det. tror jag testar att lägga dem i varmt vatten. Då lär de inte bli skadade i alla fall eftersom man ändå svettar sönder dem.

Tack för svaren från er två
Citera
2011-03-25, 23:11
Medlem
dundermusen666s avatar
Hej!

Är det boxhandskar?
Som någon skrev, använd innehandskar som finns att köpa eller om du vill komma billigt undan
ta ett par gamla strumpor och klipp ett litet hål för tummen bara, funkar finfint.

Låter konstigt att dom fortfarande färgar av sig efter så lång tid... det borde lägga
sig med tiden dom slits kan man ju tycka.
Men tvätta dom inte, tror inte det blir så lyckat nämligen.

Men som sagt ett billigt alternativ till innehandske är strumpor.
Lycka till.
Senast redigerad av dundermusen666 2011-03-25 kl. 23:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in