Varifrån kommer det allseende ögat med pyramiden under? Det finns ju överallt i olika konspirationsteorier. Jag har för mig att det kommer ifrån Sumererna men lyckas inte få det bekräftat nånstans
Guds allseende öga, avbildas ofta i en triangel med spetsen uppåt. De tre sidorna i triangeln står för treenigheten.
Pyramid, triangel.. sak samma..
det skulel jag inte tro, räkna antalet "nivåer" i pyramiden och lägg till toppen så kommer en intressant siffra fram. Kan någon säga vilken obelisk i stockholm som har samma antalet "nivåer".
Skulle precis säga det, det är Illuminatis symbol. Och dom har haft ett finger med lite över allt. http://www.susning.nu/Illuminati
Besläktade med frimurarorden.
Efter mordet Olof Palme, smällde man upp 5 stycken obelisker utmed Luntmakargatan, just där trapporna tar vid utefter Olof Palmes gata...ska bli intressant att se om det snart även reses obelisker utanför NK...