• 1
  • 2
2004-09-13, 03:38
Medlem
Nån som har detta spel?

Jag kan nämligen inte installera det på min dator, har Windows XP osv...
Citera
2004-09-13, 12:04
Medlem
Ghostriders avatar
exakt vad händer när du försöker att installera ?
Citera
2004-09-13, 14:04
Medlem
Jag har också problem med backpacker 2 (Windows XP Pro)
Citera
2004-09-13, 14:09
Medlem
Ajax2002s avatar
Det går inte att köra det på XP, hade samma problem förr så jag mailade dom bakom BP2, och fick svaret att det inte går.
Jag frågade även om patch eller liknande, men dom hade ingen sån att erbjuda.

Ni kan ju prova (inte för att det fungerade för mig) men att kompatiliteten till Windows 98 / 256 i färger.

EDIT
Kan tilläga att Backpacker 1 eller Backpacker Junior inte heller fungerar på XP.
Citera
2004-09-13, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajax2002
Det går inte att köra det på XP, hade samma problem förr så jag mailade dom bakom BP2, och fick svaret att det inte går.
Jag frågade även om patch eller liknande, men dom hade ingen sån att erbjuda.

Ni kan ju prova (inte för att det fungerade för mig) men att kompatiliteten till Windows 98 / 256 i färger.

EDIT
Kan tilläga att Backpacker 1 eller Backpacker Junior inte heller fungerar på XP.
Fan jag misstänkte det! Backpacker 2 är överlägset bästa spelet i Backpacker-serien , 3:an är totalt värdelös enligt mig.
Citera
2007-05-12, 13:52
Medlem
hEikis avatar
Spela "Backpacker 2" på Windows xp?

Nu är det så här att jag har lyckats hitta ett gammalt hederligt spel i mina gömmor, spelet är naturligtvis Backpacker 2..
Nu är det så att när jag installerar spelet på min nuvarnande dator så kan man bara välja mellan windows 3.1 (eller liknande, kommer inte ihåg exakt) och Windows 95, jag valde Windows 95 för jag tänkte att det var nyast.

Men när jag sedan skall starta spelet fungerar det inte, det kommer upp en varningsruta och två knappar där det står "quit" och "ignore", när jag trycker på ignore så kommer det upp en ny likadan ruta.

Vad är problemet? Fungerar det inte alls att spela så gamla spel på nya datorer eller ska man göra något annorlunda?
Citera
2007-05-12, 14:00
Medlem
Stewie_griffins avatar
Har du testat att välja "köra som windows 95", högerklicka -> egenskaper -> kompabilitet. Välj sedan att köra som windows 95.
Citera
2007-05-12, 14:01
Medlem
seloots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hEiki
Vad är problemet? Fungerar det inte alls att spela så gamla spel på nya datorer eller ska man göra något annorlunda?

Det skall det göra, har spelat flera gamla spel på XP datorer så som age of empire, starcraft, warhammer 2 osv... Hmm...
Citera
2007-05-13, 12:02
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Har du testat att välja "köra som windows 95", högerklicka -> egenskaper -> kompabilitet. Välj sedan att köra som windows 95.
Testade detta nu, men fungerar ändå inte. Illa illa.. aja jag får väl ge upp
Citera
2007-05-13, 14:27
Medlem
installera ett windows 95 på en virtual PC funkar väl alltid...
Citera
2007-09-21, 23:33
Medlem
Du ska välja det andra alternativet. Jag har testat.
Citera
2008-05-26, 10:10
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Är det någon som vet om det går att få igång något av Backpacker-spelen i Win Vista? Tänker främst på 2'an.

Behöver man emulera win98/95 på nåot sätt?

Snabba svar uppskattas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in