2009-09-17, 23:50
Medlem
antonftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus_SWE
Vet någon var man kan ladda ner Backpacker 2? Var så jävla längesedan man spelade det. Skulle vara intressant att spela det då jag är så mycket mer erfaren än jag var för 10 år sedan.
Finns på en känd svensk omstridd nedladdarsite.
Citera
2009-12-18, 22:27
Medlem
vill spela Backpacker 2 nu! har skivan men behöver hjälp att få det att fungera. har försökt köra med w95 komp men det vill ändå inte fungera. nån som är smart och har någon lösning?
Citera
2009-12-18, 23:51
Bannlyst
Jag har precis installerat Backpacker Junior..Men det vill inte även om ja ändrat läget till win95/98 i kompabiliitetsläget eller va de heter..

Kör win xp..
Citera
2009-12-19, 13:43
Medlem
Etis avatar
Blev så sugen att jag laddade ner bp2 igår natt. Fick det till slut att fungera och jag kör vista.
Det jag gjorde var att Ändra kompabilitetsläge till win95 och sedan installera som att jag hade win 3.11.

Har hittills åkt till Berlin, Warsawa och Paris. Sjukt mycket nostalgi! Askul! Särskilt eftersom det inte riktigt fungerade på vår gamla mac som jag körde på när jag var yngre.
Citera
2009-12-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eti
Blev så sugen att jag laddade ner bp2 igår natt. Fick det till slut att fungera och jag kör vista.
Det jag gjorde var att Ändra kompabilitetsläge till win95 och sedan installera som att jag hade win 3.11.

Har hittills åkt till Berlin, Warsawa och Paris. Sjukt mycket nostalgi! Askul! Särskilt eftersom det inte riktigt fungerade på vår gamla mac som jag körde på när jag var yngre.

Jag har dock XP men de kan ju funka ändå. Kan väl vara jätte snäll och skriva ner en step-by-step guide hur du gjorde. Vore otroligt snällt.
Citera
2010-02-13, 12:45
Medlem
Jag får det inte att funka med windows 7 "/
Citera
2010-02-13, 12:47
Medlem
Backpacker 2 Windows 7

Jag har försökt installerat backpacker 2 med windows 7 men får det inte att funka. något annan som testat och fått det funkat? den vill inte ens börja installera för mig..

Mvh Lira
Citera
2010-10-08, 13:35
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lira
Jag har försökt installerat backpacker 2 med windows 7 men får det inte att funka. något annan som testat och fått det funkat? den vill inte ens börja installera för mig..

Mvh Lira

bump! lånar tråd
samma problem här, dock i vista.
visar att jag endast har 23,7 mb ledigt utrymme(spelet kräver 29), har egentligen ~2gb.
Citera
2010-10-08, 13:43
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eti

Vet ej om du kommer ihåg då det var ett tag sedan.
Stötte du på problemet att du hade för lite ledigt utrymme?
Jag har tyvärr stött på det.
Har bränt ut skivan, mountat i daemontools, ändrat kompabilitetsläge etc. visar fortf 23 mb, (29 mb krävs)

Nån annan som stött på detta problem?
Citera
2010-10-08, 17:10
Medlem
JoffaJaffers avatar
Så, efter att jag raderat 4,6gb(!) så lyckades jag frigöra enligt installationsprogrammet 25 mb till. Lyckades installera spelet då jag hade ~50 mb ledigt.
Har även lyckats installera Quicktime (QT16INST) som kom med på skivan.
När jag nu trycker "MENY" i backpacker-mappen så får jag upp ett felmeddelande att disken är full vilket är konstigt då jag har 6,78 gb kvar.
"unable to copy the driver file C:\windows\dirdib.drv to your windows directory"

Edit: har nu fått det att funka.
För er som stöter på problemet löste jag det genom att köra spelet som admin.
Känns som om det e problem med grafiken dock.

men det funkar, mycket klicka sig fram då man inte vet vad ikonerna står för.
Citera
2010-10-08, 17:13
Medlem
Threedots-deads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
bump! lånar tråd
samma problem här, dock i vista.
visar att jag endast har 23,7 mb ledigt utrymme(spelet kräver 29), har egentligen ~2gb.
Har ni provat olika kompatibilitetslägen? Typ det enda man kan göra med gamla windowsspel som inte funkar.
Kanske borde tillägga att om spelet eller installationsprogrammet är 16-bit så går det inte att köra i 64-bits Windows över huvud taget.
Citera
2010-10-08, 18:11
Medlem
Veeoons avatar
Det här spelet är kung. Fick igång det för inte så länge sedan på W7 men kommer inte ihåg hur. Ska snoka lite.

EDIT: Okej hittade din post genom Google här; https://www.flashback.org/t485693p3 så antar att du kan spela nu
Senast redigerad av Veeoon 2010-10-08 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in