Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Kan du vara lite mer detaljerad med vad det är du inte gillar?
Är det "Look down the sights" som du inte gillar eller vad är själva problemet?
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
Dead space är väl ändå inget fps? Jag håller inte med dig. Jag tycker att det har blivit bättre med åren
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Jämför du CS och Nyare call of duty spelen, så är ju cod så mycket skönare att aima med. Går att hålla mycket högre tempo för man slipper finlira så jävla mkt (som i cs).
Tycker det är mkt skönare, men aimet i cs har väll inte blivit bättre av att lira cod hehe :P
Men hur menar du ? hur är aimet i resident evil jämfört med cs ?
Jo call of duty har jätteskönt sikte, sa ju det också.
Och ja förlåt glömde att Dead space inte var FPS men står fortfarande fast vid att siktet är kast. Det är liksom hela "camera smoothing" grejen som jag hatar. Kameran liksom accelererar upp och ner istället för att bara kolla dit vart man vill fucking kolla.. Resident evil står jag fast vid att det inte gick att spela, dead space spelade jag ändå då det var rätt grymt spel även om kontrollerna sög, RE gick dock inte att spela alls, jag vet inte om jag sköt en enda zombie det var TOTALT skräp..
Video på dead space, och han som laddar upp kommenterade: "The mouse sensitivity in the game options is actually set on maximum. As you can tell by the speed of the mouse outside of 'aim mode', it's pretty quick.
The problem is how slow it is when aiming."
Skillnaden i RE och CS som du frågade är att i CS så siktar du, inge camera smoothing eller något sånt att de saktar ner eller höjer beroende på något hur snabbt du siktar eller w/e. I RE Så är det rent utav ett helvete att sikta, de är skitsakta och helt plötsligt om du rör lite snabbare så flyger siktet, inte konstant alls.
Ännu mer grejer emot Dead space siktet, de erkänner själva att det var åt helvete och mer en bug som de glömde fixa:
http://www.gamefaqs.com/boards/94961...space/52695705