Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-26, 18:55
Medlem
Orkar inte skriva långt så tänkte bara skriva kort och se om någon annan tycker som jag.

Är det någon annan som känner att siktet i de nya FPS spelen är totalt värdelöst? För att ta två extrema exempel: Dead space och Resident Evil 5. De två spelen har så dåliga kontroller att jag inte kunde spela mer än några minuter innan jag slog sönder en lampa (ADHD?) och stängde av skiten. Går inte att sikta alls för att varenda jävla spel ska försöka göra det så verkligt som möjligt tills de förstör skiten. Varför kan inte FPS spel bara sikta som i t.ex. CS, inte försöka göra smooth camera eller något sånt.

Installerade nyss Crysis 2 och var jätteexcited men så fort jag fick mitt första vapen ville jag mörda skaparna... Crysis 1 hade INTE detta problem, då siktade man HELT normalt....

Förlåt för att det är skrivet som från en 12 åring men orkar inte tänka på det nu, är så jävla frustrerad bara på att alla nya spel ska vara så otroligt grymma men sen totalt faila på siktet...

Edit: Jag fick bokstavligen mitt första vapen som ligger på marken 5 sekunder innan jag började skriva tråden, första jag gjorde var att tabba ur. Stängt av det nu, kan inte spela. Är inte lika farligt som DS eller RE5 men tillräckligt för att det ska vara irriterande.

Edit2: Nu när jag tabbade in igen märkte jag att det inte var lika farligt som jag trodde men fortfarande irriterande för att det är typ delay på musen -> spelet, och nej det är inte min mus för CoD/CS/medal of honor etc funkar felfritt.
Senast redigerad av SaintsMarket 2011-03-26 kl. 18:58.
Citera
2011-03-26, 18:59
Medlem
Nihennas avatar
Kan du vara lite mer detaljerad med vad det är du inte gillar?
Är det "Look down the sights" som du inte gillar eller vad är själva problemet?
Citera
2011-03-26, 19:01
Medlem
Dead space är väl ändå inget fps? Jag håller inte med dig. Jag tycker att det har blivit bättre med åren
Citera
2011-03-26, 19:02
Medlem
tältpinnes avatar
Du verkar mycket riktigt ha ADHD. Köp ett set med färgglada träklossar och lägg ner spelen, du kan uppenbarligen inte anpassa dig till nya generationens fps.
Citera
2011-03-26, 19:03
Medlem
Jämför du CS och Nyare call of duty spelen, så är ju cod så mycket skönare att aima med. Går att hålla mycket högre tempo för man slipper finlira så jävla mkt (som i cs).

Tycker det är mkt skönare, men aimet i cs har väll inte blivit bättre av att lira cod hehe :P

Men hur menar du ? hur är aimet i resident evil jämfört med cs ?
Citera
2011-03-26, 19:04
Medlem
harrings avatar
Dead Space har jag ba kört demo men det och RE5 är ju speciella med over the shoulder saken som ger det hela en annan känsla vilket är meningen.

Crysis 2 "delayn" som du känner är nog samma som man känner när man hoppar i spelet(som det var i MP demot på 360 iaf) vilket jag trodde var för att få en känsla av att man har på sig nano suiten.

Felplacerat tråd f.ö`?
Citera
2011-03-26, 19:05
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Jämför du CS och Nyare call of duty spelen, så är ju cod så mycket skönare att aima med. Går att hålla mycket högre tempo för man slipper finlira så jävla mkt (som i cs).

Tycker det är mkt skönare, men aimet i cs har väll inte blivit bättre av att lira cod hehe :P

Är för att spel numera har autoaim om man inte stänger av det
Citera
2011-03-26, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Är för att spel numera har autoaim om man inte stänger av det

:P Autoaim funkar väl inte i mp ? använder det aldrig i något spel heller. Och lirar bara mp.

Sen, prova spraya med akn i cs och försök träffa ett skott, upprepa i codmw2.
Citera
2011-03-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Kan du vara lite mer detaljerad med vad det är du inte gillar?
Är det "Look down the sights" som du inte gillar eller vad är själva problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
Dead space är väl ändå inget fps? Jag håller inte med dig. Jag tycker att det har blivit bättre med åren

Citat:

Jo call of duty har jätteskönt sikte, sa ju det också.

Och ja förlåt glömde att Dead space inte var FPS men står fortfarande fast vid att siktet är kast. Det är liksom hela "camera smoothing" grejen som jag hatar. Kameran liksom accelererar upp och ner istället för att bara kolla dit vart man vill fucking kolla.. Resident evil står jag fast vid att det inte gick att spela, dead space spelade jag ändå då det var rätt grymt spel även om kontrollerna sög, RE gick dock inte att spela alls, jag vet inte om jag sköt en enda zombie det var TOTALT skräp..

Video på dead space, och han som laddar upp kommenterade: "The mouse sensitivity in the game options is actually set on maximum. As you can tell by the speed of the mouse outside of 'aim mode', it's pretty quick.

The problem is how slow it is when aiming."

Skillnaden i RE och CS som du frågade är att i CS så siktar du, inge camera smoothing eller något sånt att de saktar ner eller höjer beroende på något hur snabbt du siktar eller w/e. I RE Så är det rent utav ett helvete att sikta, de är skitsakta och helt plötsligt om du rör lite snabbare så flyger siktet, inte konstant alls.

Ännu mer grejer emot Dead space siktet, de erkänner själva att det var åt helvete och mer en bug som de glömde fixa:
http://www.gamefaqs.com/boards/94961...space/52695705
Senast redigerad av SaintsMarket 2011-03-26 kl. 19:30.
Citera
2011-03-26, 21:25
Medlem
harrings avatar
Citat:
:P Autoaim funkar väl inte i mp ? använder det aldrig i något spel heller. Och lirar bara mp.

Sen, prova spraya med akn i cs och försök träffa ett skott, upprepa i codmw2.

det är autoaim i codmw2 med ja, kanske inte lika stark som i vissa spels SP men det är där också. det är en bidragande faktor till att det är "skönare" att sikta i dessa spel.

edit: fixa en riktig tråd i spelrelaterat som handlar om hur det fungerar när man siktar i nyare/äldre spel och leta efter lite fakta.
Citera
2011-03-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
det är autoaim i codmw2 med ja, kanske inte lika stark som i vissa spels SP men det är där också. det är en bidragande faktor till att det är "skönare" att sikta i dessa spel.

edit: fixa en riktig tråd i spelrelaterat som handlar om hur det fungerar när man siktar i nyare/äldre spel och leta efter lite fakta.

Bort från internet kvinna.
Citera
2011-03-26, 22:36
Medlem
harrings avatar
Citat:
Bort från internet kvinna.
Bort från internet nachos?
Citera
  • 1
  • 2