hmm, din hållning ser ok ut, dina axlar är framroterade dock.
svårt att ge tips såhär men iaf:
tänk på ergonomi, när du sitter på en stol ska du inte luta dig mot stolsryggen med överryggen utan låta trapsen hålla upp överryggen, detta med bröstet "öppet". Alltså ska du ha axlarna bakåt.
Att du har ont i spinae vid bröstryggen skulle kunna bero på att du lutar dig mot stolsryggen med överryggen. Det blir som att spinae hela tiden försöker räta upp vid brösthöjd och om du gör detta konstant blir muskeln överansträngd. Du måste tänka på vad vår kropp är designad för och en sak är säker: vår kropp är inte designad för att sitta i stol. Våra muskler är heller inte designade för att konstant vara spända.
även om jag tycker kiropraktorer etc är slöseri med tid så titta på denna, på slutet:
http://www.youtube.com/watch?v=loHqOMOi2N0
sen en övning som jag rekommenderar är sittande rodd med raka armbågar, du ska alltså bara dra bak axlarna, självklart med lätta vikter och långsamt och kontrollerat. Du ska alltså dra bak och ihop skulderbladen. Dra också bak övre bröst . Om du inte kan dra ihop skulderbladen får du träna så du till slut kan det, det går inte direkt så ta det lugnt så du inte skadar dig. Lite åt gången med tålamod.
Träna också spinae med ryggresningar.
Annars är mitt tips att läsa på om rygg och hållning, du känner din kropp bäst och du kan hjälpa dig själv bäst. Kolla upp "neutral spine" t.ex. och bli medveten om vad som utgör en bra hållning och varför. Om du har ont i en muskel använder du den på fel sätt, läs på om muskelns funktion, överanstränger du den? antagligen, ändra och det kommer bli bra.
All lycka