Citat:
Fick två brev från polisen om beslagtagna postförsändelser. Det står i båda att ett brev har stoppats i postgången på grund av misstanke om narkotikabrott och att försändelsens innehåll kommer att förstöras om jag inte gör anspråk inom tre veckor. Det är två olika diarienummer på breven så jag antar att det två olika utredningar?
Jag gissar:
Mängden misstänkt narkotika som hittats i försändelserna har tillsammans ett straffvärde som är precis över gränsen för ringa brott (5 g). Vid en eventuell rättegång kommer den misstänkte att hävda personligt bruk och det hela slutar (troligtvis) med dagsböter för ringa narkotikainnehav vid en fällande dom.
Två beslag, två DNR. Men troligtvis har en och samma person hand om båda ärendena.
Skicka två beslag till NFC för analys, inleda FU, kalla dig till förhör, eventuellt en husrannsakan, väcka åtal, ta det till tinget.. Det ska till väldigt mycket resurser och pengar för att i slutändan eventuellt dra in 30 dagsböter till stadskassan! Det är helt enkelt inte värt det!
Citat:
Vad kommer att hända? Kommer de göra husrannsakan, beslagta min dator/mobil och kalla mig på förhör? Om de slår ihop båda breven så misstänker jag att innehållet blir precis strax över normalgraden (5g amf i den ena och 2g amf i den andra). Blir lite nervös nu men jag har rent hus och är drogfri numera. Dock har jag åkt fast för ringa innan men det var över tio år sedan. Bör jag kontakta en advokat?
Well.. Det låter inte som du är drogfri om du beställt amfetamin via nätet!
Sitt lugn i båten och låt dom förverka beslaget.
Dagsböter gallras efter 5 år om du inte hittat på något annat dumt.