Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-06, 15:30
Medlem
Så länge inget direket tvång eller minderåriga är inblandade, så är sexköp en överenskommelse om ett utbyte av tjänster och pengar mellan två vuxna människor som själv kan avgöra om de tycker det är värt det. Inget jag har något moraliskt problem med.

Däremot ser jag många snubbar som träffar en tjej på "vanligt" vis, låtsas vara intresserad av ett seriöst förhållande, har sex med henne tills han tröttnar och sedan dumpar henne och hon blir jätte ledsen. Detta är något jag skulle ha svårt att göra moraliskt sett.

ÄNDÅ, så är sexköpare bland den mest smutskastade och skambelagda gruppen i världen, inte minst i sverige, MEDAN dessa andra snubbar, som lurar tjejerna, är tämligen socialt accepterade. Framför allt bland sina killpolare, men även bland tjejerna. Ibland till och med högaktade. Har sett flera gäng där killarna utnyttjar tjejerna på detta vis, och tjejerna fortsätter umgås med dem utan några större problem. Varför är det så?
Senast redigerad av penisen 2011-04-06 kl. 15:33.
Citera
2011-04-06, 15:54
Medlem
DSCs avatar
Tror detta beror på den enkla anledningen att sexköp är olagligt och inte förhållanden. Samtidigt är inte alla sexköp lika uppskattade av båda parter vilket gör dem mer moraliskt fel. Man kan dra en parallell till droger där t.ex cannabis är mindre accepterat i samhället än alkohol även om det är en lättare drog, vilket jag tror beror på samma sak.
Citera
2011-04-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penisen
Så länge inget direket tvång eller minderåriga är inblandade, så är sexköp en överenskommelse om ett utbyte av tjänster och pengar mellan två vuxna människor som själv kan avgöra om de tycker det är värt det. Inget jag har något moraliskt problem med.

Däremot ser jag många snubbar som träffar en tjej på "vanligt" vis, låtsas vara intresserad av ett seriöst förhållande, har sex med henne tills han tröttnar och sedan dumpar henne och hon blir jätte ledsen. Detta är något jag skulle ha svårt att göra moraliskt sett.

ÄNDÅ, så är sexköpare bland den mest smutskastade och skambelagda gruppen i världen, inte minst i sverige, MEDAN dessa andra snubbar, som lurar tjejerna, är tämligen socialt accepterade. Framför allt bland sina killpolare, men även bland tjejerna. Ibland till och med högaktade. Har sett flera gäng där killarna utnyttjar tjejerna på detta vis, och tjejerna fortsätter umgås med dem utan några större problem. Varför är det så?

Har du egna barn? Om inte så kommer du att förstå det den dagen du har det.
Citera
2011-04-06, 21:46
Medlem
WordWarriors avatar
Visst ligger det en del i vad du säger. Det är rakt och ärligt att deklarera sina avsikter och sedan göra rätt för sig. Varför är det bättre att supa en tjej full på krogen än att betala för sex?

Sedan är jag lite emot stämpeln "sexköpare". Som om det enda man gjorde är att köpa sex. De som köper sex kan ju även ha andra roller i livet, som ger en bättre beskrivning av individen i fråga.

Köpare av sexuella tjänster är en heterogen grupp, och är helt vanliga män. Det som skiljer oss från andra män är att vi vill leva våra sexuella liv till fullo, och prova på våra fantasier innan ålderdomshemmet och träfracken återstår. Faktiskt så tror jag samma sak gäller många av våra service providers. "Sexuellt äventyrliga" vore kanske rätt benämning?

Det är lite så jag brukar tänka: vilka definierar dig och ditt livsinnehåll? Du själv eller moralisterna?

Själv skulle jag nog ångra mig djupt på ålderns höst om jag inte hade levt livet till fullo på det sexuella planet. Sex ÄR jäkligt viktigt!
Senast redigerad av WordWarrior 2011-04-06 kl. 21:57.
Citera
2011-04-06, 22:55
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:

Det sistnämnda kan inte vara någon större gåta. Att kontinuerligt charma tjejer på det viset kräver en del social talang. Sociala människör är ofta högt uppskattade hos tjejer. Efter att de lärt känna varandra för vad de är så kan de enkelt fortsätta att umgås på ett icke-sexuellt sätt.

En sexköpare kan ju efter händelsen vandra iväg och inte bry sig längre. Jag vet inte om det är detta så många vänder sig mot kanske? Något moraliskt finns dock inte att invända mot just detta eftersom både säljare och köpare är underförstådda därmed.
Citera
2011-04-07, 15:22
Medlem
Rulle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Visst ligger det en del i vad du säger. Det är rakt och ärligt att deklarera sina avsikter och sedan göra rätt för sig. Varför är det bättre att supa en tjej full på krogen än att betala för sex?

Sedan är jag lite emot stämpeln "sexköpare". Som om det enda man gjorde är att köpa sex. De som köper sex kan ju även ha andra roller i livet, som ger en bättre beskrivning av individen i fråga.

Köpare av sexuella tjänster är en heterogen grupp, och är helt vanliga män. Det som skiljer oss från andra män är att vi vill leva våra sexuella liv till fullo, och prova på våra fantasier innan ålderdomshemmet och träfracken återstår. Faktiskt så tror jag samma sak gäller många av våra service providers. "Sexuellt äventyrliga" vore kanske rätt benämning?

Det är lite så jag brukar tänka: vilka definierar dig och ditt livsinnehåll? Du själv eller moralisterna?

Själv skulle jag nog ångra mig djupt på ålderns höst om jag inte hade levt livet till fullo på det sexuella planet. Sex ÄR jäkligt viktigt!

Vet inte om jag kan instämma i att man är sexuellt äventyrlig om man köper sexuella tjänster och att man inte är det om man inte köper sexuella tjänster, allt handlar väl vad man har möjlighet till när det gäller att leva ut sina fantasier...vissa behöver köpa sina fantasier andra behöver inte köpa sina fantasier...
Citera
2011-04-07, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av penisen

Har du hört talas om "Spelet"...?
Där har du orsaken till det!
Att sexköpare skulla vara mera moraliska snubbar ser jag inte så,för då det visar sig att man utnyttjar prostituerade kvinnor ändå!!!
Citera
2011-04-07, 23:56
Medlem
Alla tillfälliga sexuella förbindelser är moraliskt likvärdiga. Om pengar är inblandade eller inte har ingen betydelse.

Det är självklart att den som ljuger och försöker ge sken av andra avsikter än de verkliga för att få sex är betydligt mer moraliskt förfallen än den "ärlige" sexköparen.
Citera
2011-04-08, 00:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rulle76
Vet inte om jag kan instämma i att man är sexuellt äventyrlig om man köper sexuella tjänster och att man inte är det om man inte köper sexuella tjänster, allt handlar väl vad man har möjlighet till när det gäller att leva ut sina fantasier...vissa behöver köpa sina fantasier andra behöver inte köpa sina fantasier...

Vad det handlar om är att män i genomsnitt har det betydligt svårare än kvinnor att kunna skaffa sig tillfälliga sexualpartners. Så vill man ha många sexualpartners (av den typ av kvinnor man önskar, ofta unga och vackra) och stor sexuell variation inom en kort tidsrymd, så är den enklaste vägen att köpa sex. Visst kan det sexuella nöjesfält som sexköp utgör när det är som bäst vara tecken på äventyrslusta...

Att erkänna att sex är viktigt för en själv och att deklarera sina avsikter tydligt är en form av moralisk pondus och manlighet, med mitt sätt att se på det. Detta gillar de flesta kvinnor, allt annat är snack...
Senast redigerad av WordWarrior 2011-04-08 kl. 00:14.
Citera
2011-04-08, 00:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonkan
Alla tillfälliga sexuella förbindelser är moraliskt likvärdiga. Om pengar är inblandade eller inte har ingen betydelse.

Det är självklart att den som ljuger och försöker ge sken av andra avsikter än de verkliga för att få sex är betydligt mer moraliskt förfallen än den "ärlige" sexköparen.

Naturligtvis har du rätt.
Citera
2011-04-08, 09:36
Medlem
Rulle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonkan

Instämmer i det du skriver, om du med den "ärlige" sexköparen menar en singelkille/man där ingen form av otrohet skapas av sexköpet...

Sen får man inte glömma bort att inte dra alla över en kam heller, likväl det finns de som är "oärliga" i sina intentioner finns det de som är "ärliga" men där det helt enkelt svalnar väldigt fort av en eller annan orsak...
Citera
2011-04-08, 10:01
Medlem
Rulle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vad det handlar om är att män i genomsnitt har det betydligt svårare än kvinnor att kunna skaffa sig tillfälliga sexualpartners. Så vill man ha många sexualpartners (av den typ av kvinnor man önskar, ofta unga och vackra) och stor sexuell variation inom en kort tidsrymd, så är den enklaste vägen att köpa sex. Visst kan det sexuella nöjesfält som sexköp utgör när det är som bäst vara tecken på äventyrslusta...

Att erkänna att sex är viktigt för en själv och att deklarera sina avsikter tydligt är en form av moralisk pondus och manlighet, med mitt sätt att se på det. Detta gillar de flesta kvinnor, allt annat är snack...

Det där om att män i genomsnitt har det betydligt svårare tror jag delvis är en myt...mänga män är ofta väldigt duktiga på att göra sig små istället för att göra sig starka.

Visst är det lättare att avverka många olika sexpartners på kort tid genom att köpa tjänsterna om det nu är det som definieras som sexuell äventyrslusta. Jag ser sexuell äventyrslusta som något mer än hur många kvinnor jag hinner med på kortast tid.

De eskortbesök jag gjort hitintills (väldigt få) har absolut varit av godo, men det finns minst lika bra om inte ännu bättre att hämta ute på den vanliga marknaden utan att för den skull jobba ihjäl sig, det gäller bara att utveckla sig själv och tro på sig själv istället för att göra sig liten och svag.

Att erkänna att sex är viktigt instämmer jag absolut i, men jag förstår inte varför en sexköpare skulle ha större pondus och manlighet utifrån det än någon som inte köper sex? För mig spelar det ingen roll om man köper sex eller inte, det är inte det som avgör varken den sexuella äventyrslustan eller om handlingen är moraliskt försvarbar eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in