Svara
2011-04-07, 17:41
Medlem
Jag vet inte om man får skriva detta men jag vill bara berätta en ... berättelse.

Jag var för två år sedan med mina kompisar. Dom delade nån torkad grej till varandra, och jag frågade vad detta var. Dom svarade "magiska svampar" det smakade inte som svamp i alla fall.

Det var valborg alltså.

Vi gick till stan och alla började bete sig konstiga. Jag sa åt dom att lägga ner men helt plötsligt kände jag en känsla som att någon hade pumpat in mjölk på min kropp.

Jag började skratta åt allt, som dom, och det kändes som att jag svävade över marken.

Det var massor av folk. Varenda ljud var som en ton för mig. Vi pratade mycket, allt verkade intressant och nytt och jag blev kåt som fan.

Jag hade säkert satt på 10 tjejer den dagen och det gick poliser överallt, men dom sket konstigt nog i oss. Tjejerna var fulla och vilda och tack vare drogen skämdes jag inte att säga fula saker som knull och niggers. Jag måste tillägga att jag var jävligt nära på att gå fram till poliserna och fråga om dom ville testa och så vidare.

Alla ölburkar som låg på marken hade en egen berättelse, sjuk känsla.

Sedan kom vi till elden. Det såg ut som om den sträckte sig upp 500 meter till himlen och bildade moln. Fan vad sjukt. Vi skrattade åt det.

Jag var fortfarande kåt och när jag skulle ragga upp en tjej la jag mig i marken istället och försökte göra en ängel av jorden. Jag skrattade, och alla hade roligt. Kollade på himlen i säkert två timmar och sedan blev allt normalt igen.

Fin drog, skrattar åt allt och skäms inte alls! Som alkohol plus medicin eller nåt.

Jag gick tillbaka till mina vänner och dessa var fortfarande höga. Jag älskade varje minut. Fan att sådant måste vara olagligt! Mycket bättre än alkohol. Jag fick inga biverkningar.

Jag satt tyst och hörde på vad mina kompisar sa. Dom skrattade. Jo jag fick en biverkning, kände lite kyla igenom min kropp.

Jag undrar fortfarande vad det var för preparat jag tog.

Jag vet att denna berättelse suger, men jag tycker att det känns bra att skriva och samtidigt komma ihåg. Efter att ha läst detta ser det ut som jag hittar på, ni behöver inte tro på detta. Skrev bara det för att det är väl det man gör i detta forumsdel. Den är i huller om buller också

Frågan är vilken drog har klassats som ofarligt och "hälsosamt"? Har hört om en drog som inte skadar hjärnan, jag vill gärna veta vad det är!
Senast redigerad av Oboro 2011-04-07 kl. 17:49.
Citera
2011-04-07, 18:00
Medlem
auto607989s avatar
Det låter som att du fick magiska svampar , http://sv.wikipedia.org/wiki/Psilocybin
Men det berättade ju dina polare så det visst du ju redan.

mvh
Citera
2011-04-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Det låter som att du fick magiska svampar , http://sv.wikipedia.org/wiki/Psilocybin
Men det berättade ju dina polare så det visst du ju redan.

mvh

Grejen är att det var som fast pulver, var segt och smakade päron, inte alls som svamp. Den var ljusrosa till färgen. Formen var ungefär som marshmallows.

Men om det är svamp som dom ändrat lite på, så är det en mycket bra drog. Den måste man ju testa igen i sitt liv!
Citera
2011-04-07, 18:07
Medlem
Afrokamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Grejen är att det var som fast pulver, var segt och smakade päron, inte alls som svamp. Den var ljusrosa till färgen. Formen var ungefär som marshmallows.

Men om det är svamp som dom ändrat lite på, så är det en mycket bra drog. Den måste man ju testa igen i sitt liv!

Det var antagligen torkad svamp som man hade mosat till pulver? Man brukar ju känna själva svamp-smaken rätt tydligt, de kanske hade blandat de med ngt för att dölja smaken?
Citera
2011-04-09, 11:56
Medlem
Pissmadames avatar
Hm, det här kan fan tålas att spånas lite i..
Säg, ts.. Hur stora doser ungefär tog ni av detta marsmallows-liknande preparat? fast det finns ju visserligen svamp med olika potens, men ändå..
Hur var konsistensen igen sa du, menar du att det var precis som marsmallows, eller, eller kan det ha varit pulver som klumpat ihop till en fluffig boll typ? Jag kan nog tänka mig att svamp som blir nedsmulat till fint pulver och sedan kladdas ihop, säkert kan bete sig som en fluffig och porös boll.
Fick du några förändringar i din synförmåga, blev det några förändrade färgkontraster eller förändrade syn-perspektiv, kändes hela drogpåverkan som nånting du skulle definiera som psychedeliskt?
Färgen var vit-rosa sa du? det kanske var vitt pulveriserat svamp utblandat med nånting rosa..
Det är lite svårt att gissa utifrån din lilla berättelse, men det må väll kanske ha kunna varit svamp med tanke på att dom sa att det var det och att du nämner det i topic(konstigt utformad fråga förresten; OCH fråga om en drog?? vad är det frågan gäller egentligen, är det samma som svampen du åt?).
För övrigt verkar du inte vara den mest reste i den ordinära svenskagrammatiken, det är lite flackigt över texten. 2/5 jordänglar..
Citera
2011-04-09, 12:26
Medlem
Jävlar hade varit sjukt nice och käka lite svampar och titta på en Majbrasa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här