Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-04-07, 21:51
Medlem
Jag studerar just nu i USA och laser da bland annat en kurs i att debatera. Pa mandag ska jag ha en debatt om att legalisera prostitution. Jag har dragit lotten att vara imot en legalisering vilket ar ett problem for att det ar ganska latt att skjuta ner de argumenten. Sa jag vander mig till visdommen pa flashback? Vad ar era basta argumment for att det inte ska bli legaliserat med prostitution??
Citera
2011-04-07, 22:00
Medlem
Housemusikens avatar
Kan inte komma p ngot sjlv men jag hittade en trd om mnet, hoppas du finner det du sker
https://www.flashback.org/t308028
Citera
2011-04-07, 22:05
Medlem
Negerkludds avatar
Det ppnar upp fr utnyttjande av mnniskor i en beroendesittuation p ett stt som r betydligt allvarligare n det r i andra yrken just p grund av att det handla om sex.
Citera
2011-04-07, 22:07
Medlem
WordWarriors avatar
Det vettigaste argumentet mot prostitution r nog att det kostar pengar att kpa sex...

Jag skulle hellre ha sex med en massa sknheter som gr det mysigt fr mig helt gratis!! Om feministerna kan hjlpa till att fixa fram dessa s lovar jag dyrt och heligt att aldrig mer betala fr sex...
Citera
2011-04-07, 22:12
Medlem
Att all forskning visar att de som r prostituerade har varit utsatta fr sexuella vergrepp och misshandel som barn. Att ca 30% av de prostituerade har nueropsykriatriska sjukdomar ssom autism, aspberger, ADHD o.s.v. Att forskningen visar att de som kper sex inte njer sig med det utan att grnserna flyttas hela tiden. Ju fler sexkpare desto fler vldtkter p kvinnor och barn. Sexkp ger allts medelsvensson fler "fula gubbar" i sitt kvarter som letar barn p vg till skolan. Sexkp ingr i den negativa spiralen som ger ett "sjukare" samhlle. Myten om den lyckliga horan har vetenskapen ddat fr lnge sedan. Vad finns det fr argument fr sexkp?
Citera
2011-04-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Att all forskning visar att de som r prostituerade har varit utsatta fr sexuella vergrepp och misshandel som barn. Att ca 30% av de prostituerade har nueropsykriatriska sjukdomar ssom autism, aspberger, ADHD o.s.v. Att forskningen visar att de som kper sex inte njer sig med det utan att grnserna flyttas hela tiden. Ju fler sexkpare desto fler vldtkter p kvinnor och barn. Sexkp ger allts medelsvensson fler "fula gubbar" i sitt kvarter som letar barn p vg till skolan. Sexkp ingr i den negativa spiralen som ger ett "sjukare" samhlle. Myten om den lyckliga horan har vetenskapen ddat fr lnge sedan. Vad finns det fr argument fr sexkp?

Jag trodde debatten skulle vara sanningsenlig och inte full av lgner och myter...
Citera
2011-04-07, 22:56
Medlem
Rifter666s avatar
Mste sga att du verkligen har dragit nitlotten. Kommer inte p nt
Citera
2011-04-07, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida

Jag hoppas det dr var tnkt som en shablonbild av frbudsivrarnas argument? Fr annars var det s mnga plattityder att man omjligen kan ta det p allvar, plus lite extra kryddat med pstenden s hrresande ljliga att inte ens Gudrun Schyman skulle kunnat komma p dom. Jag menar sexkp leder till pedofili, jo tjena. Du glmde annars att onani leder till hriga handflator ocks .
Citera
2011-04-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkludd
Det ppnar upp fr utnyttjande av mnniskor i en beroendesittuation p ett stt som r betydligt allvarligare n det r i andra yrken just p grund av att det handla om sex.

Okej om ett frbud mot prostitution faktiskt tar bort det och inte bara frvrrar situationen fr dom som r prostituerade. Tror du verkligen att prostitution minskar bara fr att det r olagligt? Om prostitution skulle va lagligt och reglerat skulle deras situation frbttras avsesvrt.
Citera
2011-04-07, 23:39
Medlem
Jag kommer fa jobba pa att ifraga satt min motstandare mer an vad jag kommer att bevisa min egen stand punkt Men det maste finnas nagra bra argument som kan fa amerikanarna att inse att de inte vill ha horor pa gatan Om inte flashback kan ge mig svar, vem kan da?
Citera
2011-04-07, 23:44
Medlem
GanjaFarfars avatar
Det enda jag kan komma p r vl att man kanske kan bli tvungen att komma med i ett "register" om ifall att man kper en "laglig" prostituerad..
Citera
2011-04-08, 00:35
Medlem
"Lt oss inte heller beg otukt som mnga av dem gjorde; s ddades ocks 23000 p en enda dag"

"de mste avhlla sig frn sdant som har orenats genom avgudadyrkan och frn otukt"

"Lt oss leva vrdigt, som det hr dagen till, inte med festande och drickande, inte med otukt"

"Ni skall avhlla er frn all otukt"

"Se till att ingen gr sig skyldig till otukt"

Otukt, som prostitutionssamkvm r, r helt enklet fel. Dock r all otukt fel. Dvs fr att vara mot prostitutionsumgnge mste man ocks vara mot all form av sexuellt umgnge utanfr ktenskapet fr att vara en trovrdig mnniska och inte en dubbelmoralist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in