2011-04-08, 00:08
Medlem
Tjena!

Jag har styrketränat nu ett bra tag, på senaste börjat riktigt hårt.
Vad jag vill minnas så började jag få ont i hjärtat när jag började köra hårt
och det har nu varit så i över en månad.

Ska försöka beskriva ont i hjärtat: Det känns som ett ständigt tryck, som oftast inte försvinner, ibland sticker det till och ibland mer kramp aktigt. Det är väldigt svårt att förklara men ont har jag.

Vill även säga att jag börjat sova väldigt dåligt sedan min hårda träning, kanske 5-6 timmar/natt under vardagar och ca 8-9/natt under helg.

Jag har gjort ett EKG eftersom jag började få ont efter en veckas festande och tänkte att de hade med de att göra men EKG visade att allt var bra.

Vad tror ni det kan vara, kan det vara en muskel som spökar, exakt vid hjärtat eller kan det vara något problem som jag borde kolla närmre på? Har det kanske något med min dåliga sömn att göra?

Tacksam för seriösa svar!
Citera
2011-04-08, 00:14
Medlem
brainstormms avatar
Ge oss fler upplysningar, typ ålder, längd, vikt, bruk av mediciner/droger/doping, festvanor, och kostvanor.
Vad du känner är inte alls samma som nån annan känner, även om ni skulle haft samma problem.

Help us help you
Citera
2011-04-08, 00:22
Medlem
Ålder 19
Längd 170
vikt 65

Tar inga mediciner, äter omega-3 och multivitaminer dagligen.

Har tagit kokain, mephedrone, E, rökt cannabis etc men varit ren i 2 år. Kan säga att jag tog något kanske upp till 10-15 ggr i månader, i 1 år. Kanske inte E varje helg, men kokain. Men människan är oerhört bra på att återhämta sig och det borde ej ha någon effekt på mig nu.
Festade även ganska hårt under samma tid..

Mina kostvanor är bra, jag äter bra och absolut inte mycket onyttigheter.
Är hyfsat vältränad och har ganska bra kondition.

haha, help me
Citera
2011-04-08, 00:32
Medlem
Vet inte om det har med att kroppen är sliten att göra...Men prova en vecka från och med nu ta lite längre avstånd från passen om du kör många gånger tillexempel om du gymmar 4 dagar i veckan prova att köra endast två pass och sov längre och kolla om det blir någon skillnad annars bör du nog söka upp en läkare.
Citera
2011-04-08, 00:34
Medlem
@Nami9301

Jag har testat, men jag är beroende av att sporta. Så fort jag inte sportar blir jag sjuk.

Känns inte som Winning
Citera
2011-04-08, 00:43
Medlem
haha bror jag fattar jag är likadan
Citera
2011-04-08, 00:59
Medlem
JackBlacks avatar
Stress eller bara dåligt stretchade bröstmuskler gissar jag på. Prova avslappningsövningar och stretchövningar.
Citera
2011-04-08, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av naab
Tjena!

Jag har styrketränat nu ett bra tag, på senaste börjat riktigt hårt.
Vad jag vill minnas så började jag få ont i hjärtat när jag började köra hårt
och det har nu varit så i över en månad.

Ska försöka beskriva ont i hjärtat: Det känns som ett ständigt tryck, som oftast inte försvinner, ibland sticker det till och ibland mer kramp aktigt. Det är väldigt svårt att förklara men ont har jag.

Vill även säga att jag börjat sova väldigt dåligt sedan min hårda träning, kanske 5-6 timmar/natt under vardagar och ca 8-9/natt under helg.

Jag har gjort ett EKG eftersom jag började få ont efter en veckas festande och tänkte att de hade med de att göra men EKG visade att allt var bra.

Vad tror ni det kan vara, kan det vara en muskel som spökar, exakt vid hjärtat eller kan det vara något problem som jag borde kolla närmre på? Har det kanske något med min dåliga sömn att göra?

Tacksam för seriösa svar!

Hjärtinfarkt? Nah.

Kanske en inflammerad flimmer eller något. Jag har haft något sådant. Kändes som en tryck och varje blodpump gjorde obehagligt ont.

Eller kanske det är lunginflamation?

Kolla läkaren om det blir för jävligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in