Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-10, 06:54
Medlem
Hall flashback!
Jag var p en krogrunda i stockholm ikvll, ni vet en sn hr dr man kper det man vill ha och struntar fullstndigt i vad det kostar.

Vi startade p ett stlle p rrstrandsgatan och drack en hel del l hr. Drefter gick vi vidare och spelade bowling p kungsholmen. Vi fortsatte frsts att dricka en hel del brnnvin hr.

Nu brjar det intressanta. Vi bestmde oss fr att g ut p bten som ligger vid slussen. Tv av mina kompisar har gtt dit tidigare under kvllen men nr jag och mina vnner ska in s "r vi fr fulla". Vi tar ngon vnda upp till mc donalds och ter dr fr att vi alla terigen ska bli nekade p bten.

Hr bestmmer sig jag och en vn att g ut p stureplan istllet. Sagt och gjort, vi tar oss till spy bar och gr in. Jag trffar en vldigt trevlig tjej som jag str och pratar med vid ett bord som str placera i ett av bursprken. Det r hr det hnder. Jag str s avlgset som det tnkas kan frn ngon typ av brk eller liknande (jag str inklmd i bursprket)
D kommer en vakt fram och sger till mig att jag r fr berusad fr att vara hr! Jag blir naturligtvis intresserad ver hur han kan dra den hr slutsatsen. Jag behver inte meddela att jag inte fick ngot svar.

Nu var kloockan runt tv och jag knde inte fr att g hem s jag gjorde ett nytt frsk p bten vid slussen. Dm om min frvning att jag kom in.

S nu kommer min frga. Varfr nekar krogvakterna en frsta gngen fr att sedan slppa in en andra.

ha alla hstar hemma. Kan det vara p grund av en enda individ som man inte kommer in p bten frn frsta brjan?

Min frga till er alla blir helt enkelt. Hur kan krogvakter slngar ut mnnidkor jag gillar
Citera
2011-04-10, 07:01
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grape

Min frga till er alla blir helt enkelt. Hur kan krogvakter slngar ut mnnidkor jag gillar

Fr att krogvakten inte gillade er frsta gngen?

Faktum r att kkar man s dmpar det berusningen rtt bra. P mig gr det i alla fall. Kanske drfr?
Citera
2011-04-10, 07:54
Medlem
gugglianos avatar
En kompis till mig, som r vakt, frklarade att stora kompisgng (killar), eller sna som r allmnt fr dragna, utgr potentiella skerhetsrisker. Det r i alla fall vad dom fr lra sig p sin corn flakes-utbildning. Men i dom allra flesta fall gller fljande, krogvakter har valt sitt yrke antingen fr att dom:
  • Inte fick bli poliser
    Gillar att ha makt
    Sjlva varit sna som nekats intrde p krogen i sina yngre r
    Vet att 90% av alla tjejer r utrustade med en mikroskopisk hjrna som funkar smre n vanligt nr dom utstts fr alkoholpverkan

Sen kurar ju jvligt mnga vakter, och sna r misstnksamma mot allt och alla som inte har en fitta mellan benen. Av det 20-tal vakter jag knner r 2-3 shyssta, resten r en hg pajasar.
Citera
2011-04-10, 08:41
Medlem
stekarslaktarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
En kompis till mig, som r vakt, frklarade att stora kompisgng (killar), eller sna som r allmnt fr dragna, utgr potentiella skerhetsrisker. Det r i alla fall vad dom fr lra sig p sin corn flakes-utbildning. Men i dom allra flesta fall gller fljande, krogvakter har valt sitt yrke antingen fr att dom:
  • Inte fick bli poliser
    Gillar att ha makt
    Vet att 90% av alla tjejer r utrustade med en mikroskopisk hjrna som funkar smre n vanligt nr dom utstts fr alkoholpverkan

Sen kurar ju jvligt mnga vakter, och sna r misstnksamma mot allt och alla som inte har en fitta mellan benen. Av det 20-tal vakter jag knner r 2-3 shyssta, resten r en hg pajasar.

Vad exakt r en corn flakes-utbildning? Sknt uttryck.
Citera
2011-04-10, 08:45
Medlem
En viktig detalj,som mnga inte verkar knna till r att Ordningsvakterna/entrevrdarna,har krgaren
som sin arbetsgivare.Drfr kan det vara beslut av krgaren att inte slppa in vissa personer av olika
anledningar.En krgare kan bestmma att denna helgen slpper vi bara in gster med bla skor,och
d fr du som vakt bara finna dig i det...eller dra hem...
I detta senaste "fallet",var det nog s att inte kassan fylldes p bra,s drfr kom du in till slut...
Citera
2011-04-10, 09:24
Medlem
trehundras avatar
Citat:
  • Inte fick bli poliser
    Gillar att ha makt

Detta r din corn flakesutbildning
http://www.polisen.se/Stockholms_lan...bildningsparm/
kursen r p tv veckor med slutprover osv. det r mycket material att g igenom och alla blir inte godknda!

du fr grna lsa igenom detta materialet och se om du ndrar uppfattning om ordningsvakter.
jag vill/ville varken bli polis eller jgare, jag njde mig med egenfretagare, krogen gick jag p mycket nr jag var yngre men kan aldrig minnas att jag blev nekad intrde.
Citera
2011-04-10, 10:00
Medlem
svinpls7s avatar
Hur fungerar krogvakter?
Undrar du, ja som du sjlv mrkt...

Mycket mycket dligt.
Flertalet r defekta, oftast i huvudregionerna och borde slngts fr lnge sen.
Det r tyvrr s att godtyckligheten hos denna stolta yrkesgrupp r vldigt stor.
Drfr kan du komma in pissfull en gng bara fr att nekas nr du r i stort sett nykter en annan gng.
Citera
2011-04-10, 10:02
Medlem
husmor08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grape
Hall flashback!
Jag var p en krogrunda i stockholm ikvll, ni vet en sn hr dr man kper det man vill ha och struntar fullstndigt i vad det kostar.

Vi startade p ett stlle p rrstrandsgatan och drack en hel del l hr. Drefter gick vi vidare och spelade bowling p kungsholmen. Vi fortsatte frsts att dricka en hel del brnnvin hr.

Nu brjar det intressanta. Vi bestmde oss fr att g ut p bten som ligger vid slussen. Tv av mina kompisar har gtt dit tidigare under kvllen men nr jag och mina vnner ska in s "r vi fr fulla". Vi tar ngon vnda upp till mc donalds och ter dr fr att vi alla terigen ska bli nekade p bten.

Hr bestmmer sig jag och en vn att g ut p stureplan istllet. Sagt och gjort, vi tar oss till spy bar och gr in. Jag trffar en vldigt trevlig tjej som jag str och pratar med vid ett bord som str placera i ett av bursprken. Det r hr det hnder. Jag str s avlgset som det tnkas kan frn ngon typ av brk eller liknande (jag str inklmd i bursprket)
D kommer en vakt fram och sger till mig att jag r fr berusad fr att vara hr! Jag blir naturligtvis intresserad ver hur han kan dra den hr slutsatsen. Jag behver inte meddela att jag inte fick ngot svar.

Nu var kloockan runt tv och jag knde inte fr att g hem s jag gjorde ett nytt frsk p bten vid slussen. Dm om min frvning att jag kom in.

S nu kommer min frga. Varfr nekar krogvakterna en frsta gngen fr att sedan slppa in en andra.

ha alla hstar hemma. Kan det vara p grund av en enda individ som man inte kommer in p bten frn frsta brjan?

Beror vl p tillflligheter,, dock helt sker p att vakterna p spybar slngde ut dig fr att kunna ta in mer folk. Dom gr alltid s,, speciellt packade killar r utsatta...
Citera
2011-04-10, 10:13
Medlem
svinpls7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trehundra
Detta r din corn flakesutbildning
http://www.polisen.se/Stockholms_lan...bildningsparm/
kursen r p tv veckor med slutprover osv. det r mycket material att g igenom och alla blir inte godknda!

du fr grna lsa igenom detta materialet och se om du ndrar uppfattning om ordningsvakter.
jag vill/ville varken bli polis eller jgare, jag njde mig med egenfretagare, krogen gick jag p mycket nr jag var yngre men kan aldrig minnas att jag blev nekad intrde.

Sger kanske mer om deltagarna n om utbildningen
Citera
2011-04-10, 10:27
Medlem
Resolutios avatar
Citat:
  • Inte fick bli poliser
    Gillar att ha makt

elelr jag som inte har ngt val fr att jag behver pengar

man gr en enskild bedmning om man ska slppa in ngn eller inte, och det r den som gller. Jag har aldrig varit vid fjolljollen (patricia) eller vid stureplan men dem r oftast extra hrda o fittiga dr, ibland utan ngn anledning kan tyckas.
Citera
2011-04-10, 10:35
Medlem
Drrvakter r Stockholms avskum och bottenskrap. Oftast mobbade som unga och nu med en skadad sjlvknsla som trstas med maktmissbruk.

Jag tror han bara ville jvlas med er. Det r s det fungerar.
Citera
2011-04-10, 10:50
Medlem
OrangeBolls avatar
Du fr frga en doktor om du vill veta dom exakta detaljerna, men dom funkar som alla mnniskor gr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in