Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-14, 23:52
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Nu hller jag med dig i sak men det hjlper knappast din stndpunkt att anfra Gran Lambertz som ngon som skall styrka ens argument.
Varfr skulle inte Lambertz ha ngon trovrdighet? Fr att du bara har hrt det namnet i samband med Sture Bergwall/T.Q fallet?

@Adambek, intressant att detta r ngot som JK har granskat. Ska lsa s fort jag fr tid ver.

Tls vl att sga att jag inte har mtt ngra otrevliga vakter n(peppar peppar). Tycker att de kan vara svrt att snacka med vakter, de verkar vara instllda p att alla som besker en krog r packade idioter...
Men bara man visar lite respekt s brukar de gra det samma.
Citera
2013-12-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
Varfr skulle inte Lambertz ha ngon trovrdighet? Fr att du bara har hrt det namnet i samband med Sture Bergwall/T.Q fallet?

Jag tror knappast man kan avfrda hans rttshaveri i den soppan som en enskild freteelse.
Citera
2013-12-15, 21:01
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Jag tror knappast man kan avfrda hans rttshaveri i den soppan som en enskild freteelse.
D borde man vl inte heller kunna avfrda allt han har stadkommit innan SB/TQ gick verstyr? Lambertz har varit otroligt betydelsefull fr svensk rtt under flera decennier och han r en person som vet vad han talar om.
Citera
2013-12-21, 14:09
Medlem
cartaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tha:Hiphopster
D borde man vl inte heller kunna avfrda allt han har stadkommit innan SB/TQ gick verstyr? Lambertz har varit otroligt betydelsefull fr svensk rtt under flera decennier och han r en person som vet vad han talar om.
kan du rkna upp dessa betydande delar i rttssystemet d?
Lambertz r ingen jag vrderar hgt idag, och jag r inte ensam om detta.
Citera
2014-06-07, 17:16
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Grundutbildning

I Rikspolisstyrelsens freskrifter str att grundutbildningen fr ordningsvakter ska omfatta 80 timmar och i frsta hand inriktas p konflikthantering och de regler som styr ordningsvakters befogenheter.
Mer om grundutbildningen

Hahaha

Det gr ju att fantisera och faktum r att de flesta ordningsvakter r trevliga prickar nr uniformen ker av. Och om man r helt nykter sklart, men hur kul r det nr man vill festa runt och kanske r turist. En del vakter kompenserar sin maktlshet i vaktjobbet och det vet dom sjlva om att dom gr. Som kvinna s mrks det inte srskilt tydligt frstr jag men som man mrks det vldigt tydligt. Det r klart att det r ett problem inom branschen.
Citera
2014-06-07, 17:36
Medlem
singularitets avatar
Jag kom ihg en ordningsvakt i Soho i London. Nr jag stod i kn fr att g in p en strippklubb s kom han fram och och tog ett stadigt tag i klderna vid halsen p mig. Nu vill jag att du lyssnar p mig sa han. "Det frsta du gr dr nere r att bestlla 3 l frn baren". Hade aldrig hnt i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in