Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-11, 23:23
  #13
Medlem
Ferres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungPillaren
http://www.themesbase.com/vBulletin-Skins/

Gratis, wohoo.

För att hjälpa till i valet mellan phpBB och vBulletin.
Jag har rätt lite erfarenheter av båda eftersom jag använder mitt eget forum-ramverk för mina sidor.
Dock så har jag hört bättre kritik från vBulletin användare och eftersom du betalar så kommer du troligtvis (inte säkert) få en bättre garanti på att det fungerar och bättre support.
Sen ser det ut som att större hemsidor använder sig av vBulletin, dock finns säkert undantag.

Om du tror att forumet kommer finnas kvar länge med en lite större medlemsbas (1000+) så skulle jag nog välja vBulletin.


Jag vet att efter 1 år så kommer medlemsbasen ligga på 10 000+ och den kommer hålla i flera år. Så jag bör nog satsa på vBulletin. Hittar jag kompanjoner (är ensam) ser jag inget större problem med att investera en 10 000kr.

Men till en början har jag nog inte råd att anlita en designer som gör ett Css-tema om jag inte hittar någon som vill vara delaktig i skapandet.
Citera
2011-04-11, 23:35
  #14
Medlem
PungPillarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Men till en början har jag nog inte råd att anlita en designer som gör ett Css-tema om jag inte hittar någon som vill vara delaktig i skapandet.

Kolla på Universitet, sätt upp en lapp på anslagstavlor. Det finns säkert dem som gör ett tema åt dig för 1000kr. Annars kan du ju googla på "vBulletin themes", det finns en uppsjö av olika alternativ.
Citera
2024-04-20, 17:59
  #15
Medlem
McCarthy01s avatar
Mitt forum, som jag länkar till i min signatur, startade jag för drygt 10 år sen på något som då hette proogo.us men som nu är forumsv.net, en utmärkt och lätthanterlig plattform.
Citera
2024-04-20, 18:05
  #16
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Mitt forum, som jag länkar till i min signatur, startade jag för drygt 10 år sen på något som då hette proogo.us men som nu är forumsv.net, en utmärkt och lätthanterlig plattform.

Härligt bump på en tråd från 2011, dock är det inte utan man undrar om TS drog igång sitt forum och hur det gick/går?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback