2011-04-12, 13:22
Medlem
Sossarna gör sitt bästa för att lyfta fram rena skräckexempel på människor som kommer i kläm i det nya sjukförsäkringssystemet. Men nu verkar det som det börjar bli ganska ont om sådana fall.

I gårdagens nyhetsprogram fick tittarna två fall presenterade. I TV4:s så kallade nyhetsprogram presenterades en förskolelärare som inte jobbat på flera år och därför blivit utförsäkrad. Nu var hon tvungen att "förnedra sig och gå till arbetsförmedlingen". Intervjuad ute i joggingspåret berättade kvinnan att eftersom hon inte längre tjänade lika mycket som sin tid som yrkesarbetande så var hon "tvungen att leva på sin man".

I SVT fanns ett annat bisarrt exempel: En kvinna i Nacka klagade över att hon förmodligen var tvungen att söka en annan bostad. Av bilderna att döma bodde kvinnan (som inte kunde jobba pga "trötthet") i en stor villa med sjöutsikt. Hon skulle nu söka ny bostad i samma område som hon bodde nu. Dessutom äger kvinnan ett sommarhus i skärgården (som hon - snyft - också funderade på att sälja).

Börjar det verkligen bli så ont om ömmande fall? Och riskerar inte sossarna att kritiken slår tillbaka när de enda skräckexempel man kan plocka fram liknar ovan exemepel?
Senast redigerad av Tomteboda 2011-04-12 kl. 13:25.
Citera
2011-04-12, 15:41
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Sossarna gör sitt bästa för att lyfta fram rena skräckexempel på människor som kommer i kläm i det nya sjukförsäkringssystemet. Men nu verkar det som det börjar bli ganska ont om sådana fall.

I gårdagens nyhetsprogram fick tittarna två fall presenterade. I TV4:s så kallade nyhetsprogram presenterades en förskolelärare som inte jobbat på flera år och därför blivit utförsäkrad. Nu var hon tvungen att "förnedra sig och gå till arbetsförmedlingen". Intervjuad ute i joggingspåret berättade kvinnan att eftersom hon inte längre tjänade lika mycket som sin tid som yrkesarbetande så var hon "tvungen att leva på sin man".

I SVT fanns ett annat bisarrt exempel: En kvinna i Nacka klagade över att hon förmodligen var tvungen att söka en annan bostad. Av bilderna att döma bodde kvinnan (som inte kunde jobba pga "trötthet") i en stor villa med sjöutsikt. Hon skulle nu söka ny bostad i samma område som hon bodde nu. Dessutom äger kvinnan ett sommarhus i skärgården (som hon - snyft - också funderade på att sälja).

Börjar det verkligen bli så ont om ömmande fall? Och riskerar inte sossarna att kritiken slår tillbaka när de enda skräckexempel man kan plocka fram liknar ovan exemepel?
Det har alltid varit lika ont eller gott om ömmande fall, det har funnits lika många fall före som efter Alliansens övertagande. Det mest uppmärksammade fallet som offentliggjordes innan valet var regisserat av vänsterpartiet, gemensamt för samtliga fall där det kan se ut att ligga någonting bakom är att de är är konstruerade av politiker i opposition.
Citera
2011-04-12, 15:51
Medlem
Fris avatar
I solidaritetens namn borde staten ta av de fattiga sjuka här och ge till fattigare sjukare barn i Afrika.
Citera
2011-04-12, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupos
Det har alltid varit lika ont eller gott om ömmande fall, det har funnits lika många fall före som efter Alliansens övertagande. Det mest uppmärksammade fallet som offentliggjordes innan valet var regisserat av vänsterpartiet, gemensamt för samtliga fall där det kan se ut att ligga någonting bakom är att de är är konstruerade av politiker i opposition.

Men antalet ömmande fall måste väl vara väldgit litet om man bara lyckas gräva fram en borskämd villaägare i Nacka? Det mest ömmande där är väl att kommunen inte vill betala ut socialhjälp eftersom den "drabbade" äger åtminstone två fastigheter? Sådana här reportage frodar bara den avundsjuka som odlats inom svensk socialdemokrati under det senaste seklet.
Citera
2011-04-12, 18:46
Bannlyst
Citat:
text

Det tog mig 3 år men jag förstod att i går skrev media "tvingas backa" och idag skattesänkningar FAS 5. Det tog mig 3 år men jag är den första i Sverige som fattar

SVT AB och TV4 är de medier som drevar hårdast med dessa fall, de är ochså vänsterstyrda! Jan Helin och Lena Mellin besöker ju SVT varje vecka

Jag är den första i Sverige som fattar att dessa inslag handlar om att Lena Mellin har ett HAT mot borgarnas sänkta skatter och UTNYTTJAR nollklassade i sin hat propaganda mot borgarna. Läs detta inlägg så fattar du!

https://www.flashback.org/sp30033783

EX är att den 4 april 2011 skrev hela media kåren... borgarnas rehab fiasko (Vilken slump 1 vecka innan skattesänkninga FAS 5)

AB vägrade nämna rehab fiasko!

Lena Mellin nämner först en vecka senare, 3 år efter "det tuffare sverige" arbetslivsintrikad rehab! Rehab är känd sedan 14 december 2008

Hur många har vi sett gå rehab?

SVT, AB och TV4 har sånt HAT mot den borgerliga regeringen så 10.000 sjuka ska DRABBAS med andra hand pga NOLLKLASSADE!

Detta är FRUKTANSVÄRD journalistik och politik! I KLASS med Nordkorea!

ALLA fall är RIGGADE! För man LJUGER ju om REHAB och ARBETSLIVSINTRODUKTION och vad sjuka gör!!
Citera
2011-04-12, 19:01
Bannlyst
Vi minns ju alla tjejen alexandra

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle12114099.ab

Kolla sedan tidigare artiklar

Blir sjuka fattigare propagandan... parallellt med borgarnas skattesänkningar

Vad hände med Alexandra? AB har inte skrivit om henne på 1 år? Vad har har alla gjort man skrev för ett år sen?

Just det... Dom har gått Arbetslivsintroduktion, rehab, troligtvist kommit tillbaks till sjukpenningen. Då kan man ju inte skriva om dom för AB måste LJUGA!
Citera
2011-04-12, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasossar
Vi minns ju alla tjejen alexandra

http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...cle12114099.ab

Kolla sedan tidigare artiklar

Blir sjuka fattigare propagandan... parallellt med borgarnas skattesänkningar

Vad hände med Alexandra? AB har inte skrivit om henne på 1 år? Vad har har alla gjort man skrev för ett år sen?

Just det... Dom har gått Arbetslivsintroduktion, rehab, troligtvist kommit tillbaks till sjukpenningen. Då kan man ju inte skriva om dom för AB måste LJUGA!
Men du ser på det från ditt homosexuella perspektiv,alla människor gillar inte att bli förnedrade och tvingade att ställa upp på en massa bögiga grejer bara för att flera månader senare få veta att de trots allt var så sjuka att de bara blir utförsäkrade och tvingas att få sin försörjning genom socialtjänsten, som för övrigt har centraliserat den mesta av sin verksamhet så de som behöver understöd kan bli tvingade att resa upp till 10 mil i vissa kommuner för att träffa en handläggare som endast nickar och säger , ja du har rätt till understöd, varje månad i resten av sitt liv...... det är väl kul.Vi ses nästa månad.
Citera
2011-04-12, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatasossar
Det tog mig 3 år men jag förstod att i går skrev media "tvingas backa" och idag skattesänkningar FAS 5. Det tog mig 3 år men jag är den första i Sverige som fattar

SVT AB och TV4 är de medier som drevar hårdast med dessa fall, de är ochså vänsterstyrda! Jan Helin och Lena Mellin besöker ju SVT varje vecka

Jag är den första i Sverige som fattar att dessa inslag handlar om att Lena Mellin har ett HAT mot borgarnas sänkta skatter och UTNYTTJAR nollklassade i sin hat propaganda mot borgarna. Läs detta inlägg så fattar du!

https://www.flashback.org/sp30033783

EX är att den 4 april 2011 skrev hela media kåren... borgarnas rehab fiasko (Vilken slump 1 vecka innan skattesänkninga FAS 5)

AB vägrade nämna rehab fiasko!

Lena Mellin nämner först en vecka senare, 3 år efter "det tuffare sverige" arbetslivsintrikad rehab! Rehab är känd sedan 14 december 2008

Hur många har vi sett gå rehab?

SVT, AB och TV4 har sånt HAT mot den borgerliga regeringen så 10.000 sjuka ska DRABBAS med andra hand pga NOLLKLASSADE!

Detta är FRUKTANSVÄRD journalistik och politik! I KLASS med Nordkorea!

ALLA fall är RIGGADE! För man LJUGER ju om REHAB och ARBETSLIVSINTRODUKTION och vad sjuka gör!!
Jag fattar inte vad som har hänt med dej, förr skrev du alltid hur du älskade Mona sahlin och allt vad hon stod för, speciellt att hon tog parti för er homosexuella.Nu har du blivit så bitter så jag undar om din vrede kommer av att din pojkvän har lämnat dig!
Detta är absolut inget klander eller ris för bögar, många av mina bästa vänner är skinkryttare och lesbianer och trivs med det.
Citera
2011-04-12, 19:53
Medlem
Suck vilken slutledningsförmåga du har. Alliansen har halverat antalet personer som får sjukförsäkringar, självklart hamnar folk emellan. Jag känner folk som har varit dödsoroliga för att bli av med sina sjukbidrag och hamna på gatan. Dessa personer har varit yrkesverksamma i största delen av sina liv och nu när de råkat bli sjuka under borgerlig regering så finns det plötsligt inget skyddssystem kvar längre trots att försäkringen går med vinst sedan lång tid tillbaka.
Citera
2011-04-13, 11:14
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Men antalet ömmande fall måste väl vara väldgit litet om man bara lyckas gräva fram en borskämd villaägare i Nacka? Det mest ömmande där är väl att kommunen inte vill betala ut socialhjälp eftersom den "drabbade" äger åtminstone två fastigheter? Sådana här reportage frodar bara den avundsjuka som odlats inom svensk socialdemokrati under det senaste seklet.
Exakt! Har man en villa för många miljoner och sommarstuga samtidigt som man lever av bidrag så framstår bidragslivet som paradiset på jorden, precis där vi var före 2006! Inget fall som presenterats i media har varit direkt uppseendeväckande utom något enstaka, att det finns enstaka fall av missbedömningar är en självklarhet i vilket system som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in