Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-08, 15:57
  #793
Medlem
Skulle inte Black Ops 2 komma till Wii?
Quickscopa med paddan, hahah.
Citera
2012-11-08, 16:03
  #794
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldEagle
Jo, det är väl självklart att det fortfarande är den dubbla vikten. Flera timmar i sträck kanske var överdrivet men inte långt ifrån. Varför skall jag gå runt med 1/2 kilo en hel dag?

Ofta spelar man, därefter tar en paus för att gå på toaletten, äta och så vidare. Det är inte så att du konstant kommer att hålla Gamepaden i handen i 24h. Tycker du att det är jobbigt för dina muskler Ja, men spela med Wii U pro kontrollen istället. Eller spela inte över huvud taget.
Det är precis vad jag kommer göra.

Gå runt för att känna av effekten av hur det är att ha en spelsession med WiiU. Nja oftast så sitter man och spelar en 8-10 timmar med kanske 3-4 5 minuters pauser.

Paddan är fortfarande det sämsta valet Nintendo har gjort sen dom utrustade 3DS med 3D. Det kommer visa sig i deras årrapport och framtida nedskärningar (typ Iwata & Miyamoto *håller tummarna*)
Citera
2012-11-08, 16:08
  #795
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Dubbla vikten är fortfarande dubla vikten. Tvivlar på att du fick spela flera timmar i sträck där. Prova gå runt med ett halvkilo händerna en dag så får vi se hur trött du blir. Vikten är nära iPads vikt och den orkar man inte hålla uppe ett par timmar.

Roterar man gamepaden så tröttar man snabbare ut armarna.

Den första versionen av Game Boy väger runt 400gram, jag kunde säkert spela med den i flera timmar i sträck när jag gick på lågstadiet. Jag tvivlar att en vuxen människa eller ens ett barn kommer att ha problem med WiiU-paden så länge dom inte är grovt handikappade eller inkapabla att hitta en vettig ergonomiskt ställning när dom spelar.
Citera
2012-11-08, 16:10
  #796
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Den första versionen av Game Boy väger runt 400gram, jag kunde säkert spela med den i flera timmar i sträck när jag gick på lågstadiet. Jag tvivlar att en vuxen människa eller ens ett barn kommer att ha problem med WiiU-paden så länge dom inte är grovt handikappade eller inkapabla att hitta en vettig ergonomiskt ställning när dom spelar.
Den första gameboyen var ju riktigt tungt. Därför låg man oftast i sängen med armarna vilandes när man spelade på den.
Citera
2012-11-08, 16:20
  #797
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Den första gameboyen var ju riktigt tungt. Därför låg man oftast i sängen med armarna vilandes när man spelade på den.

Hur brukar du spela annars då? Ståendes med utsträckta armar? Hängandes från taket? I fosterställning på golvet?
Citera
2012-11-08, 16:23
  #798
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Hur brukar du spela annars då? Ståendes med utsträckta armar? Hängandes från taket? I fosterställning på golvet?
Beror på spel. Vissa stående, andra sittandes.
Citera
2012-11-08, 17:07
  #799
Medlem
GoldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Det är precis vad jag kommer göra.

Gå runt för att känna av effekten av hur det är att ha en spelsession med WiiU. Nja oftast så sitter man och spelar en 8-10 timmar med kanske 3-4 5 minuters pauser.

Paddan är fortfarande det sämsta valet Nintendo har gjort sen dom utrustade 3DS med 3D. Det kommer visa sig i deras årrapport och framtida nedskärningar (typ Iwata & Miyamoto *håller tummarna*)

Det är bara du som förlorar på det, ingen annan. Oftast? Hmm, det varierar helt klart från person till person. Jag tycker faktiskt du är oresonlig just nu, har du ens känt på Gamepaden och spelat över huvud taget?

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Den första versionen av Game Boy väger runt 400gram, jag kunde säkert spela med den i flera timmar i sträck när jag gick på lågstadiet. Jag tvivlar att en vuxen människa eller ens ett barn kommer att ha problem med WiiU-paden så länge dom inte är grovt handikappade eller inkapabla att hitta en vettig ergonomiskt ställning när dom spelar.

Tack! Du verkar i alla fall vara en vettig och kompetent människa.

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Beror på spel. Vissa stående, andra sittandes.

Är du en sådan person som spelar ståendes med kontrollen ovanför huvudet?
Citera
2012-11-08, 17:16
  #800
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Beror på spel. Vissa stående, andra sittandes.

Precis vad jag tänkte säga. Wii kontrollen går ju att spela fps & ändå ha den i knät, samma sak med 360/ps3/gcn(<3). Men när nintendo skulle promote'a wii u kontrollen visade de ju även situationer där man skulle hålla skiten vinkelrät mot skärmen. Om man spelar mario party eller wii sports gör man ju det med kompisar, helt annan grej än att lira själv i mörkret i flera timmar.

Har de praktiskt taget snott kontrollen från dreamcast & lagt till skit, eller finns det några konstiga funktioner som påminner om wii?
Citera
2012-11-08, 17:17
  #801
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Den första versionen av Game Boy väger runt 400gram, jag kunde säkert spela med den i flera timmar i sträck när jag gick på lågstadiet. Jag tvivlar att en vuxen människa eller ens ett barn kommer att ha problem med WiiU-paden så länge dom inte är grovt handikappade eller inkapabla att hitta en vettig ergonomiskt ställning när dom spelar.

GB satt man ju inte med utsträckta armar och spelade. Jag satt i alla fall med tjockisen i knät, och dess efterföljare.
Citera
2012-11-08, 17:33
  #802
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
GB satt man ju inte med utsträckta armar och spelade. Jag satt i alla fall med tjockisen i knät, och dess efterföljare.

Men varför i herrans namn skall du spela med utsträckta armar? Då skulle ju t.o.m en tändsticksask vara för tung. Vissa spelelement i vissa spel kräver att man drar upp Gamepaden men inte finns det ett enda spel som kräver att du behåller den ställningen någon längre stund. Man använder ju gamepaden som vilken handkontroll som helst. Själv brukade jag stödja mig med armbågarna på låren när jag spelar. Det var visserligen 10 år sedan!
Citera
2012-11-08, 20:06
  #803
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Har du länkar till dessa påståenden? Men visst tror jag på dig att den är fullbokad på sina ställen, det är tämligen normalt vid en konsollansering iom att produktionen av konsolerna oftast inte är fulländad än. Frågan jag ställer mig är om den kommer vara slutsåld som Wii var, då den 3 år efter lanseringen i USA fortfarande var svår att få tag på.
Det är ju en helt orimlig förväntning att en konsol ska sälja lika mycket som Wii. Jag tror inte att Nintendo är så naiva att de tror att de kan upprepa den succén hur lätt som helst och bara sådär. Att den inte kommer sälja lika bra som Wii är därför rätt irrelevant på det stora hela. Frågan är däremot om den kommer sälja särskilt bra med några mått mätt. Jag har själv ingen aning (och innan man vet hur mjukvarusituationen kommer se ut på lite sikt är det ju rätt svårt för någon att veta), men intrycket är lite att många som är riktigt insatta i konsolspelandet väntar på Xbox720 och PS4 istället, samtidigt som många av de casuals som köpte Wii inte är medvetna om att Wii U är på gång eller att den överhuvudtaget är en annan konsol än föregångaren.
Citera
2012-11-09, 04:46
  #804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Dubbla vikten är fortfarande dubla vikten. Tvivlar på att du fick spela flera timmar i sträck där. Prova gå runt med ett halvkilo händerna en dag så får vi se hur trött du blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Hur brukar du spela annars då?

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Beror på spel. Vissa stående, andra sittandes.


Står du upp och spelar ett spel en hel dag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in