Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-18, 23:06
Medlem
Melecheshs avatar
Några som spelar och testar WiiUs funktioner. Livestream just nu för de som är intresserade och som inte har en egen att pilla på.

http://videogamesawesome.com/live/
Citera
2012-11-18, 23:10
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonian
Om det hade vart samma pris på ramminne till en specialdesignad konsol som till en dator så hade nog alla kommande konsoler haft runt 16GB ram. Bevisligen så har WiiU 1GB ram eftersom det är rätt dyrt.

Källa på att det kräver speciellt minne?
Citera
2012-11-18, 23:34
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Källa på att det kräver speciellt minne?
Man brukar köra ett mycket snabbare minne tror jag. Inte specialdesignat men en annan dyrare typ.
Citera
2012-11-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Man brukar köra ett mycket snabbare minne tror jag. Inte specialdesignat men en annan dyrare typ.

Även om man gör det så tvivlar jag att det är mycket dyrare. Definitivt ingenting som bör öka priset med tusentals kronor..
Citera
2012-11-19, 00:01
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Även om man gör det så tvivlar jag att det är mycket dyrare. Definitivt ingenting som bör öka priset med tusentals kronor..
Nej, men det skulle öka priset och även om det "bara" skulla öka med 500 kr är det fortfarande mer än 10 % av priset, och det kan få många människor att tveka inför ett köp.

Och, återigen, så är mycket RAM rätt onödigt i en konsoll. En dator kan behöva 8 Gb eftersom man kanske spelar spel, tittar på en film, photoshoppar samtidigt som datorns grundfunktioner hålls igång.
Wii U:n däremot har 1 GB RAM dedikerad till spel. Det duger fint.
Citera
2012-11-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Kommer inte hända...tyvärr
Vad bygger du dina argument på?

Bland annat Black Ops 2, Batman Arkham City och Rayman Legends kommer att köras i 1080p (Ej uppskalad), med 60 FPS. Har för mig att Assassins Creed 3 också gör detta, men är inte helt 100 på det.
Citera
2012-11-19, 00:18
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Trött på folk som inte har en aning om vad de snackar om.. Wii U är flertal gånger kraftfullare än PS360, mycket mer RAM och mycket bättre GPU.
Enligt folk som har testat U:n så har den förvisso mer RAM än last-genkonsolerna, men också långsammare minne än dessa; max 17GB/sekund vs. 22,4GB/s för 360n och 25,6GB/s för PS3an. Ska bli intressant att se mer info när fler professionella hårdvarunissar bryter ner U:ns innandöme, men din bergfasta övertygelse om att Wii U:n kommer dominera PS360 hårdvarumässigt och vara i paritet med deras uppföljare tycks av allt vi vet hittills att döma helt verklighetsfrånvänd. Jag tror att du kommer bli besviken.
Den här löjliga grejen du kör med om att det inte kommer komma någon PS4a är bara grädden på fanboy-moset.
Citera
2012-11-19, 00:25
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Enligt folk som har testat U:n så har den förvisso mer RAM än last-genkonsolerna, men också långsammare minne än dessa; max 17GB/sekund vs. 22,4GB/s för 360n och 25,6GB/s för PS3an. Ska bli intressant att se mer info när fler professionella hårdvarunissar bryter ner U:ns innandöme, men din bergfasta övertygelse om att Wii U:n kommer dominera PS360 hårdvarumässigt och vara i paritet med deras uppföljare tycks av allt vi vet hittills att döma helt verklighetsfrånvänd. Jag tror att du kommer bli besviken.
Den här löjliga grejen du kör med om att det inte kommer komma någon PS4a är bara grädden på fanboy-moset.
Att den kommer dominera PS360 är väl rätt självklart när de är 6-7 år gamla. Jag har inte sagt att de kommer vara i klass med Xbox 720, däremot tror jag att Wii U inte kommer vara så långt bakom den. Att PS4 aldrig kommer komma är det inte bara jag som tror, Sony förlorar skitmycket pengar på Playstation och de har gått ut med att det är ett perfekt tillfälle att köpa ett PS3 nu, vilket tyder på att de inte har några planer på en PS3. Jag är ingen fanboy, jag äger både ett Wii, 360 och PS3.
Citera
2012-11-19, 00:37
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Bland annat Black Ops 2, Batman Arkham City och Rayman Legends kommer att köras i 1080p (Ej uppskalad), med 60 FPS. Har för mig att Assassins Creed 3 också gör detta, men är inte helt 100 på det.
Black Ops 2 kommer inte vara native 1080p enligt Activision själva. Givetvis kommer det vara 60 FPS, men det är ju seriens kännetecken på alla plattformar så det säger ju ingenting. Rayman Origins kördes ju i native 1080p och 60 FPS på PS3 och nära på lika hög upplösning på 360 om jag inte minns fel, så det är ju inte heller sensationellt att Wii U kommer klara av uppföljaren på samma nivå (det gör nog PS3an och 360n också när den oundvikliga porten av Legends kommer). Assassin's Creed 3 på Wii U har jag mest hört dåliga saker om rent tekniskt, skulle bli mycket förvånad om det är native 1080p i 60 FPS med tanke på vilken sorts spel det är.
Citera
2012-11-19, 00:46
Medlem
repeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Att den kommer dominera PS360 är väl rätt självklart när de är 6-7 år gamla.
Nej, det är inte självklart då de allra flesta rapporter från spelmässor och förhandstittar tyder på att Wii U-spelen grafiskt och tekniskt är i nivå med, eller sämre än, spel på 360 och PS3 i den mån det är jämförbart. Jag säger inte att detta är VIKTIGT för spelupplevelsen som sådan, Nintendos grej är ju inte främst att dominera tekniskt utan att erbjuda förstapartsspel och en inriktning som de andra inte riktigt klarar av. Men bara för att det inte är viktigt för spelupplevelsen i mina ögon slutar det inte vara ett FAKTUM att det mesta tyder på att Wii U:n inte kommer "dominera" PS360 på något sätt vad gäller teknologin.

Citat:
Ursprungligen postat av Sony
de har gått ut med att det är ett perfekt tillfälle att köpa ett PS3 nu, vilket tyder på att de inte har några planer på en PS3.
Ja, men det är ju solklar evidens! Eller så tyder det på... att de vill sälja fler PS3or? Kan det vara en enklare och mer rimlig förklaring?
Citera
2012-11-19, 01:59
Medlem
repeaters avatar
Alla som är vakna måste följa denna neoGAF-tråd i realtid: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=500411 .. Är det på riktigt så är detta en riktigt skev launch för Nintendo..

EDIT:
Upcoming Yoshi-spel am confirmed? Plus MGS??
Senast redigerad av repeater 2012-11-19 kl. 02:07.
Citera
2012-11-19, 02:06
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repeater
Alla som är vakna måste följa denna neoGAF-tråd i realtid: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=500411 .. Är det på riktigt så är detta en riktigt skev launch för Nintendo..
Haha, fan vad pinsamt. Miiverse verkar vara nera nu (?) så de kanske håller på att rätta till det.. Men ja, jävligt pinsamt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in