• 1
  • 2
2004-09-25, 22:44
Medlem
naughtyboy72s avatar
Kan inte förstå hur denna sport ska få kallas för sport? Enligt en kartläggning av denna så kallade sport? så är dom sämst tränade av samtliga sporter som finns..Innebandy verkar vara den sista anhalten av misslyckade idrottare som totalt misslyckats!! Alltså vem som helst kan jaga en liten ihålig fjantboll å kalla det sport!? sen denna hysteri runt den här sk sporten..."innekläder..svettband på armarana..häftiga klubbor"..Amen seriöst?? Ett korplag skulle ju spöa ett sk serisöt innebandylag!! Sen sitta i tidningarana å gråta att man inte får uppmärksamhet?? Vem bryr sig om ett innebandylag vinner?...vem läser sån dynga??
Citera
2004-09-25, 22:49
Medlem
-Metal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naughtyboy72
Kan inte förstå hur denna sport ska få kallas för sport? Enligt en kartläggning av denna så kallade sport? så är dom sämst tränade av samtliga sporter som finns..Innebandy verkar vara den sista anhalten av misslyckade idrottare som totalt misslyckats!! Alltså vem som helst kan jaga en liten ihålig fjantboll å kalla det sport!? sen denna hysteri runt den här sk sporten..."innekläder..svettband på armarana..häftiga klubbor"..Amen seriöst?? Ett korplag skulle ju spöa ett sk serisöt innebandylag!! Sen sitta i tidningarana å gråta att man inte får uppmärksamhet?? Vem bryr sig om ett innebandylag vinner?...vem läser sån dynga??

Vem som helst kan springa och sparka på en boll, vem som helst kan springa och dunka en boll i golvet, vem som helst kan springa och kasta en handboll, vem som helst kan svinga en golfklubba.
Citera
2004-09-25, 22:51
Bannlyst
Anledningen till att jag inte gillar Innebandyn beror helt på att den "stjäl" så många lovande hockeyspelare. Visst jag kan förstå argumenten om att det är en billigare sport osv. Men det är lite av en B-sport.
Citera
2004-09-25, 22:52
Medlem
jobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Metal-
Vem som helst kan springa och sparka på en boll, vem som helst kan springa och dunka en boll i golvet, vem som helst kan springa och kasta en handboll, vem som helst kan svinga en golfklubba.

Men vem som helst kan inte spela hockey. Innebandyn svämmar över av hockey-wannabes.
Citera
2004-09-25, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jobe
Men vem som helst kan inte spela hockey. Innebandyn svämmar över av hockey-wannabes.
Ungefär vad jag försökte säga Tack!
Citera
2004-09-25, 22:54
Medlem
-Metal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobe

Vad är skillnaden, att man åker skridskor i hockey och springer i innebandy?
Citera
2004-09-25, 22:55
Medlem
proktologens avatar
Känns ju ganska seriöst att en världsmästare kliver in på ett forum och häver ur sig en massa dynga i sitt första inlägg .

Inte för att jag är särskilt impad av plastfäktarna men någon sorts respekt i idrottslig mening har jag i alla fall.
Att det finns rätt många halvfjollor och helfjantar inom den sporten är den annan diskussion.
Citera
2004-09-25, 22:56
Bannlyst
Citat:
Vad är skillnaden, att man åker skridskor i hockey och springer i innebandy?
Hockey är att likna med en kampsport, fysisk sådan. Teknik och styrka samt naturlig talang gör en bra spelare. Innebandyn handlar ju nästan som pingis att fösa boll fram och tillbaka..
Citera
2004-09-25, 22:59
Medlem
-Metal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Hockey är att likna med en kampsport, fysisk sådan. Teknik och styrka samt naturlig talang gör en bra spelare. Innebandyn handlar ju nästan som pingis att fösa boll fram och tillbaka..

Jo det är sant, men innebandy är väl inte mildare än t.e.x basket,handboll eller golf.
Citera
2004-09-25, 23:10
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Hockey är ingen kampsport, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Många försöker säjla in hockeyn som sådan och många förordar hårdare tag och tuffare tacklingar. Skicka in ett gäng hockeyspelare på en brottnings- eller boxningsklubb och de kommer att gå gråtande därifrån. Hockey innehåller måhända ett visst "kampmoment", men det accentueras å det vildaste av folk som pekar på Börje Salmimgs stygn. Börje är en hårding, men hade han varit bra på att slåss hade han valt en annan bana. Är så satans trött på folk som snackar om hockey som en kampsport. Väx upp! Hockey är kul och en bra publiksport. Inget snack om det. Men en kampsport är det inte. Inte ens i närheten faktiskt. Att två vuxna killar börjar slåss i rinken som två fulla drängar, på jakt efter samma feta piga (för ungefär så bra är de på att slåss) är kanske någorlunda kul, men inte mer. Vill jag se män slåss, tittar jag på MMA.
Citera
2004-09-25, 23:10
Bannlyst
Citat:
Jo det är sant, men innebandy är väl inte mildare än t.e.x basket,handboll eller golf.
Jag sågar inte alla dessa sporter, basket och handboll är lite av samma kategori som innebandy, det förekommer kamp men inte på samma sätt som hockeyn eller fotbollen. Det är just att Innebandyn utarmar den svenska hockeyn som gör mig sne på denna sport.
Citera
2004-09-25, 23:15
Medlem
Schaffers avatar
I de sporter som är billiga och lättillgängliga finns de bästa idrottsmännen, eftersom alla ungdomar inte har chans att pröva sin talang i dyra sporter som t ex ishockey.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in